Hej,
przed wczoraj zmieniłem koła i felgi w moim Superbie na zestaw zimowy. Dzisiaj wyskoczyła mi lampka sygnalizująca złe ciśnienie w kole. Zjechałem na stację i zerknąłem na wlewie jakie prawidłowo powinno być ciśnienie. Według nalepki 2,2 bara z przodu i z tyłu (dla samochodu którym jest słabo obciążony). Zacząłem sprawdzać po kolei każde koło i wychodzi na to, że w ASO praktycznie wszystkie koła napompowali mi na 2,0. Czyli tak jakby 0,2 bara za mało na każdym kole. Zerknąłem jeszcze do instrukcji i doczytałem, że w przypadku zimowych opon powinno się każde koło dopompować o wartość 0,2 bara. Czyli wychodzi na to, że tak na prawdę na zimówkach powinienem mieć 2,4 bara na każdym kole przy słabo obciążonym aucie. Do tej pory zawsze myślałem, że właśnie na zimówkach średnio 0,1-0,2 bara powinno się mniej pompować i po przeczytaniu w instrukcji, że trzeba zwiększyć zgłupiałem
[S2C] Ciśnienie w zimowych kołach 225/45R17
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: [S2C] Ciśnienie w zimowych kołach 225/45R17
Bo chyba jest taka zasada, że na lód powinno być mniej powietrza aby była większa powierzchnia styku, a na śnieg wiecej, żeby powierzchnia była mniejsza ale koło będzie bardziej sie wgryzało w śnieg.To taka teoria powiązana z teorią, że zimowe kółka powinny być węższe o jeden rozmiar od letnich
A czujnik sygnalizujący złe ciśnienie chyba jest do bani, mi nie dawno gdy byłem w trakcie jazdy tez zapiszczał i biegiem popędziłem do wulkanizatora spodziewajac sie gumy (w instrukcji chyba jest napisane, że pokazuje znaczny spadek ciśnienia, więc spodziewałem się flaka).
Oczywiście wszsytko było ok, serwis przy okazji przeglądu też nic nie wykrył.Zaraz po zdarzeniu skalibrowałem czujnik i czekam..
A czujnik sygnalizujący złe ciśnienie chyba jest do bani, mi nie dawno gdy byłem w trakcie jazdy tez zapiszczał i biegiem popędziłem do wulkanizatora spodziewajac sie gumy (w instrukcji chyba jest napisane, że pokazuje znaczny spadek ciśnienia, więc spodziewałem się flaka).
Oczywiście wszsytko było ok, serwis przy okazji przeglądu też nic nie wykrył.Zaraz po zdarzeniu skalibrowałem czujnik i czekam..
- Nematode
- Posty: 381
- Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2C] Ciśnienie w zimowych kołach 225/45R17
No ja dopompowałem i zresetowałem czujnik. Zobaczymy czy coś dalej będzie się działo
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: [S2C] Ciśnienie w zimowych kołach 225/45R17
na snieg wiecej dopompowac, zresetowac czujnik i jezdzic.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: [S2C] Ciśnienie w zimowych kołach 225/45R17
U mnie podczas mrozów w listopadzie pojawił się alarm, od razu sprawdziłem ciśnienie w kołach i okazało się, że są niewielkie różnice od normy. Na przodzie miałem po 2.1 a na tyle po 2.2 bara. Wg. informacji na wlewie paliwa przy oponach 225/45/17 i niewielkim obciążeniu samochodu powinno być 2.2 z przodu i 2.3 z tyłu. Nie rozumiem więc skąd ten alarm. Dopompowałem, zresetowałem i jest OK. To, że w zimie trzeba dodać 0.2 bara to chyba logiczne bo powietrza jest "mniej" niż w lecie jak mi się wydaje, tzn. ma mniejszą objętość. Mam nadzieję, że to ma jakiś sens.
Pozdrawiam
Pozdrawiam