Strona 6 z 6

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 23 kwie 2018, o 11:50
autor: CLO27
:shock: tyle pytań dawno nie widziałem...

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 23 kwie 2018, o 15:54
autor: marszal
za 1500PLN wymienili mi w ASO komplet + pompa wody
tak więc 1600PLN u pana Mietka to żadna promocja

W ASO masz gwarancję na 2 lata i kolejną wymianę zgodnie z interwałem z książki a nie Mietkowe 90 tysięcy km

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 23 kwie 2018, o 16:48
autor: Sebastian_M26
Które aso da gwarancje na 180kkm, pozatym zakup na fakture to 12 mcy gwarancji.

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 23 kwie 2018, o 18:36
autor: Tom-Tdi
Jak yebnie, to zobaczycie jak wygląda gwarancja :)

W firmowej astrze po wymianie kompletu rozrządu (auto na gwarancji) w niemieckim ASO, po przejechaniu 5km stanął silnik. Auto stoi już ponad 3 miechy w ASO bo niby dobrze złożyli rozrząd i to nie ich wina, że rolka napinajaca była luźna :lol:

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 23 kwie 2018, o 21:28
autor: _pawel_
Co do:
CLO27 pisze::shock: tyle pytań dawno nie widziałem...
nie wiem czy to podziw czy przygana..

Moją całą listę pytań można streścić tak:

Czy 90 tys. km gwarancji na nowy pasek za wydane 1600 pln to brzmi rozsądnie , czy raczej uciekać.
Jeśli uciekać, to jaka jest inna opcja, na co zwrócić uwagę przy rozmowie z "fachowcami" ?

Warsztat w którym usłyszałem powyższe to nie Pan Mietek niestety ale jeden z tzw. specjalizujących się w autach VAG większych warsztatów we WRO z dość dużym "przerobem" tych aut.

W jednym autoryzowanym rzucili mi kwotą "około" 1900 PLN , w drugim 2200 PLN.

Jeśliby dawali na włożone przez nich paski 180 tys.km gwarancji to mógłbym się skusić.

A pytam , bo nie jestem ekspertem - na różnych auto- i moto- stronach znawcy popisują się swoją wiedzą teoretyczną ale to niewiele wnosi praktycznie w temacie, który mnie interesuje.

edit: potwierdzone dziś telefonicznie w ASO - gwarancja dla konsumenta to 2 lata, żadnych limitów km.

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 20 paź 2021, o 09:59
autor: Picasso
Podepnę się pod temat i wtrącę swoje 3 grosze.
Otóż dla silników CFFB i CFGB wg ASO interwał wymiany wygląda tak: 210 tysięcy lub 7 lat.
Czy warto to robić w ASO - kiedyś byłem takiego zdania do momentu gdy mi w ASO nie sknocili takiej wymiany - było to co prawda w Octavii 1,6 bfq ale pokazuje praktyke która jest stosowana do dzisiaj. Z całą stanowczością stwierdzam, żę w ASO nie ma dobrych mechaników - wszyscy dobrzy podszkolą się i odchodzą na swoje.
Mój rozrząd wymieniał jakis młody glut i coś tam źle zrobił albo ten oryginalny rozrząd miał jakąś wadę bo gdy silnik był zimny coś piszczało jakby cykliczne popiskiwania w danym momencie - 3 miesiące reklamowałem- jeździłem zostawiałem auto oni rano odpalali, słuchali i twierdzili, że nic nie słyszą a ja sobie coś wymyślam. Dopiero gdy przyjechałem do nich na plac i kazałem rano odpailć auto w mojej obecności nagle usłyszeli. Jak się okazało był problem z rolka napinającą bo ponoć w tym silniku trzeba ją 5 razy na maksa napiąć i dopiero za 6 razem ustawić na znak napinający - czego zapewne ten młody glut nie wiedział i przez to może cos się uszkodziło w niej.
Także jak na razie omijam ASO. Mam zaprzyjaźnionego mechanika który mi ogarnia samochody a ja na to wszystko patrzę, bo staram sie umawiać tak by robił mi to od ręki.
Co do części zamiennych jestem jednak zwolennikiem oryginałów kupionych w ASO bo na aledrogo kolega zamówił niby oryginalny rozrząd i wszystko takie było ale jedna z rolek przyszła zardzewiała także nie wiadomo jaką historię za sobą mają te cześci.
Z ciekawostek rozrząd w ASO do CFFB z pompą wody można kupić za 1100 zł. a odpowiednik Continentala 650 zł. także wydaje mi się, żę 450 raz na 7 lat to nie jakiś kosmos cenowy

Re: Wymiana paska rozrządu.

: 6 lis 2021, o 16:55
autor: pankracy
Continetal to moim zdaniem najlepszy zamiennik na rynku. Ostatnio miałem w rękach kilka zestawów rozrzadu różnych firm. Tylko Conti miał metalową pompe.