Wymiana paska rozrządu.

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Sebastian_M26
Posty: 1686
Rejestracja: 26 lut 2010, o 19:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Sebastian_M26 » 24 cze 2013, o 08:57

Trzeba też zrozumieć, iż dany producent typu INA, produkując dla kilkunastu marek i kilkudziesięciu silników, nie przestawia linii produkcyjnych na lepsze OE i za 5 minut gorsze aftermarket. W większości przypadków, dana część w pudełku VAG, nie ma nawet oznaczenia VW.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...

bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny » 24 cze 2013, o 09:28

Czy przestawia czy nie... to już kwestia tego, kto jest "właścicielem części".

Jeżeli dana część jest z katalogu oferty INA, to nie przestawia... bo VAG wykorzystał gotowy ich produkt.
Jeżeli dana część jest robiona na zamówienie VAG'a i pod ich specyfikację....... to nie mogą robić dokładnie tego samego pod inna nazwą.

bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny » 24 cze 2013, o 09:32

Przykład....
Amortyzatory z systemem IDS+ do Vectra C
Nie ma zamienników na rynku.... bo GM nie uwolnił licencji na nie. Nie ma i nie będzie.
Mają jakiś tam swój patent na zmianę ich twardości i tyle.. są tylko oryginały za 1500 PLN od sztuki.

Awatar użytkownika
szms
Moderator
Posty: 15334
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Szymek
Lokalizacja: CWA/GD

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: szms » 24 cze 2013, o 11:36

Bezduszny... jak ja się cieszę, że tego nie miałem... ludziska kupują takie, wypaśne z DE, a potem lamentują, jakie g*wno Opel, bo tyle trzeba płacić, a nie ma chinoli w zastępstwo... Byłem świadkiem, jak przyjechał taką facet dopiero co po kupnie, wyrwana za grosze do zrobienia - IDS, dwumasa, klima... dziękuję i dobranoc. :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
http://www.motoke.pl
http://www.mak-bud.com

Mondeo MK5 2.0 TDCI Hatch
OIII 1.6 TDI DSG Kombi
Obrazek

skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 21:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: skodaman » 24 cze 2013, o 11:39

Panowie, tak czytam sobie ten temat z usmiechem na twarzy i mysle sobie w duchu ze po prostu niepotrzebnie panikujecie i siejecie zamet dla innych czytelnikow.
Czy dobry zamiennik czy orginal??? Otoz powiem tak,ze Ci co maja gwarancje i tak pewnie pojada do ASO na wymiane zeby miec pieczatke i spac spokojnie :D a tym ktorym gwarancja sie skonczyla mowie ze nie trzeba przeplacac i bac sie dobrych zamiennikow mowie tu o zestawach: CONTITECH, GATES, RUVILLE, SKF, DAYCO, INA, SNR. Tak jak juz przedmowcy wczesniej napisali czasami zamiennik bedzie lepszy niz to co dostaniemy w ASO lub bedzie to zupelnie to samo.
Zamontowalem juz niezliczona ilosc zestawow rozrzadu i nigdy z dobrymi zamiennikami nie bylo zadnych problemow. Nawet przy zmianie nie widac by pasek byl popekany, pozrywany itp. Jedynie slady zuzycia nosza rolka prowadzaca i napinacz. Pompe wody nalezy stanowczo wymieniac razem z paskiem rozrzadu gdyz na 99% nie dozyje ona do nastepnej wymiany paska i zacznie ciec, a z racji tego ze w SII kreci sie na pasku rozrzadu wiec zaplacimy te same pieniadze za wymiane samej pompy jak za caly rozrzad. Do zerwan paskow rorzadu dochodzi rzadko i sam osobiscie nigdy sie z tym przypadkiem niespotkalem, ale slyszalem od kolegow z branzy ze dochodzilo do tego gdy ktos nagminnie przekroczyl termin wymiany rozrzadu lub w ramach oszczednosci zakladal jakis zestaw " no name".
Chyba wazniejsza zecza od samego zestawu rozrzadu bedzie to kto nam taki rozrzad bedzie zakladal, bo tak naprawde tylko chyba wtedy mozemy spodziewac sie klopotow i obawiac sie ze taki rozrzad nam nie dojezdzi do nastepnej wymiany. Ale jesli ktos zle zalozy rozrzad to raczej silnik szlag trafi po pierwszym odpaleniu :D jesli bedzie przestawiony o zabek to odczujemy to na niepoprawnej pracy silnika lub dymieniu, wiec jesli robimy to poza ASO to u kogos do kogo mamy zaufanie i kto ma o tym pojecie. Oczywiscie po wymianie rozrzady nalezy sprawdzic VCDSem/VASem korekcję synchronizacji.

bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny » 24 cze 2013, o 13:12

No to podajcie listę zamienników "lepszych niż seria ale w niższej cenie". Do tego wypadało by napisać jakieś krótkie uzasadnienie (merytoryczne).

Co by nie mówić i nie pisać...
to kiedyś zamienniki były lepszej jakości. Teraz te znane marki robią większość swoich produktów w chinach... bo tam jest taniej.

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Zaj007 » 24 cze 2013, o 17:09

Przeczytawszy Wasze opinie zdecydowałem się odroczyć wymianę rozrządu.


BTW 4. strona tematu i nie ma offtopu :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Vedius
Posty: 458
Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: WojtAS
Lokalizacja: Zagłębie

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Vedius » 24 cze 2013, o 21:36

Sebastian_M26 pisze:Jak widać w pudełkach VAG, jest pasek Conti, rolki INA (grupa Schaeffler), napinacz Litens z łozyskiem INA. Jak coś to wymieniony rozrząd się rozsypie po następnych 70-100 tyś km, co na "fakturę" jest więcej jak rok czasu, a dla klienta "paragonowego" więcej niż 2 lata.

Taka konfiguracja jest idealna, bez kłopotu do kupienia poza ASO, więc po co przepłacać 8-) Gwarancja u nas to osobna saga do czytania a właściwie thriller :!:

bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny » 25 cze 2013, o 06:32

Właśnie...
w przypadku takich składanych zestawów możemy w zasadzie pożegnać się z gwarancją, choć na papierze oczywiście ją mieć będziemy.
W przypadku awarii... zawsze winny będzie inny element układu.. innego producenta (w przypadku rozrządu), a nie ten uszkodzony :lol:

... ale w końcu ma być tanio.
Bo chyba nikt nie liczy na to, że kupując tanio będzie miał pełną ochronę gwarancyjną i co najważniejsze.... finansową...... na awarie i jej skutki. 8-)

Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 » 25 cze 2013, o 09:47

Zaj007 pisze:Przeczytawszy Wasze opinie zdecydowałem się odroczyć wymianę rozrządu.


BTW 4. strona tematu i nie ma offtopu :D

No i dobrze zrobisz :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Zaj007 » 25 cze 2013, o 12:01

Chyba jestem przewrażliwiony na tym punkcie ;-)
Dawno temu mój dziadek kupił fabrycznie nową Astrę I, wiśniowy metalic, 1,4 Benz. Zawsze bardzo dba o samochody, ale długi czas był w przeświadczeniu tylko ASO. Mają autoryzację, znają się itd. Wszystkich zaleceń producenta przestrzegał jak oka w głowie i... 2 razy kapitalny remont silnika Astry z powodu zerwanego paska... :mrgreen:
Dla porównania później miał Polo 1.2 (chyba). 2 Golfy IV: 1,4 którego z powodu zbyt słabego silnika zamienił na identycznego, ale 1,9 ASZ (115km) i te auta również serwisów al w ASO zgodnie z wytycznymi producenta i nigdy z paskiem problemu nie było.
Obrazek

Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 » 25 cze 2013, o 12:28

W Astrze 1 był pasek jak guma w majtkach więć się nie ma co dziwić. Twój pasek jest szeroki bardzo i dodatkowo wzmacniany. 150 dokula jak nic. Gorzej z pompą :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek

Sebastian_M26
Posty: 1686
Rejestracja: 26 lut 2010, o 19:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Sebastian_M26 » 25 cze 2013, o 12:54

Tylko, że producenci pasków zalecają wymianę co przebieg i/lub 5 lat.
Sam osobiście znam przypadek, że firma Bosch, zgodziła się na naprawę silnika, z winy zerwanego paska.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Zaj007 » 25 cze 2013, o 13:14

Właśnie, Seba!!! Mi głównie o latka chodzi. Myślę, że w przyszłym roku trzeba będzie obowiązkowo zmienić, bo 5 stukanie. ;-)

@neck Bardzo możliwe. Ja miałem wtedy jednocyfrową liczbę lat na karku, co to pasek rozrządu-wiedziałem, ale jakiej jakości to już nie. :-D
W odniesieniu do Twojego wcześniejszego posta: przejrzałem instrukcję obsługi i nie znalazłem interwału wymiany paska. W książce serwisowej jest taka informacja czy jak :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 » 25 cze 2013, o 13:19

Nie wiem czy w książce obsługi czy w dodatkowej książeczce ale jest napewno. Kiedy rozrząd kiedy płyn hamulcowy etc..

Sprawdzę i zeskanuje :mrgreen:
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek

ODPOWIEDZ