1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
marek_bog
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, o 21:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny

1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: marek_bog »

Witam wszystkich :)

To moj pierwszy post na tym forum, a pisze poniewaz jestem rozdarty wewnetrznie i byc moze mi pomozecie/doradzicie. Otoz jak sie ma dynamika jazdy w przypadku silnika 1.8TSI 160km do 2.0TDI CR 170km?
Wiem ze 10km roznicy, ze 100nm roznicy, ale czesciowo roznica w nm jest przytlumiona dluzszymi przelozeniami w przypadku diesla, wiec roznica w momencie obrotowym na kolach juz nie bedzie az tak spektakularna, a co za tym idzie nie mozna tak bezposrednio porownac "benzynowych" nm do "dieslowskich" nm!

Moja teoria jest taka, ze przy normalnej - jak ja to nazywam - eksploatacyjnej jezdzie, jednak dynamiczniejszy bedzie TDI, a przy ciezkiej stopie, przy ekstremalnej jezdzie beda jezdzic (przyspieszac) podobnie.
Natomiast czy mozecie to potwierdzic lub temu zaprzeczyc? Nie da sie ukryc, ze jest tez dosc powazna roznica w cenie - 10.800pln

Jest tez trzecia opcja - 2.0TSI 200km. Czy ktos z szanownych formumowiczow ma porownanie 1.8TSI vs 2.0TSI vs 2.0TDI CR 170 lub dowolna kombinacja tych silnikow?
Cenowo 2.0TSI wypada posrodku 2 powyzszych, oczywiscie przy zalozeniu, ze tak, czy inaczej uzupelniam auto o DSG.

2.0TSI - troche boje sie spalania, 2.0TDI CR 170 - boje sie kosztownych napraw diesla (kolo dwumasowe, DPF, wtryski), 1.8TSI - chyba jednak najmniejsza dynamika, ale za najmniejsze pieniadze.

Bede wdzieczny za kazda opinie i sugestie, z gory dzieki, pozdrawiam
Marek
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: Krzysiek »

Proponuję temat:

viewtopic.php?f=6&t=294" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: adriand »

Gdybym teraz kupował auto to zdecydowanie Kombi z 2.0 TSI :-)
Ale jeśli się wachasz to proponuję jednak się przejechać 1.8 i 2.0 TDI
Ja tak zrobiłem i zwycięzcą było 1.8 - silnik moim zdaniem dynamiczny, cichy i mało awaryjny
bo już jest trochę na rynku i dość podatny na tuning.

Co do spalania jeśli będziesz liczył sobie przy swoich przebiegach opłacalność
dodaj do tsi 1,5 litra do średniej a do diesla pewnie z 1 litr.
Awatar użytkownika
zlaskovik
Posty: 26
Rejestracja: 20 lip 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: zlaskovik »

Jeśli nie bierzesz pod uwagę argunentów ekonomicznych to benzyniaki. Ja po dłuższej analizie zdecydowałem że wole dopłacić do diesla ale potem mieć mniejszy stres na stacji zwałszcza że głównie jeżdzę po mieście więc nie ma gdzie zbić średniej. Przy dieslu CBBB warto wiedzieć że jest dosyć wołowaty na pierwszym biegu - potem coraz lepiej. Poza tym ten silnik też w prosty i bezpieczny sposób można podkręcić - poczytaj temat na temat tuningu.
marek_bog
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, o 21:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: marek_bog »

Dzieki

Wlasnie biore pod uwage zarowno dynamike, jak i ekonomie, ale nie ta biezaca (spalanie), ale globalna (spalanie oraz serwisowanie i ew. naprawy), a tutaj diesle wypadaja blado w porownaniu do TSI (zaczynajac do zmiany rozrzadu, a konczac na bardzo kosztowych awariach typowo dieslowskich - wtryski, jakies elementy CR'a, dwumas, DPF).

Natomiast w tym watku chcialem sie dowiedziec jak sie ma dynamika TSI do TDI. Przeczytalem oczywiscie powyzszy post (porownanie Superb'a 2.0TDI 170 z Passatem 2.0TSI 200). Wynika z niego, ze przy nizszych obrotach ewidentnie dynamiczniejszy jest TDI, przy wyzszych TSI.
Natomiast nie ma tam niestety porownania takiego bardziej realnego, czyli np. tak jak jest, a wiec jazda oboma autami rownolegle 100km/h na 4 biegu, po czym obaj kierowcy daja w palnik, diesel idzie szybciej, ale powoli koncza mu sie juz uzyteczne obroty, wiec zmienia na 5tke (Passat ciagle na 4ce) i tutaj by bylo bardzo ciekawie - znacznie wyzszy moment TDI vs znacznie krotsze przelozenie TSI. Ciekawy jestem takiego testu - jak tutaj TSI by zareagowal ...

Przy czym to ciagle jest porownanie 2.0TDI i 2.0TSI - widac, ze maja dynamike raczej porownywalna, gdyby taki test odbywal sie na normalnej drodze. I tutaj podejrzewam tez, ze takie 1.8TSI by jednak zostal daleko w tyle, o ile nie krecilby silnika na bardzo wysokich obrotach (aby nadrobic przelozeniami).
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: Tomek »

Marek, charakterystyka aut TDI i TSI jest inna i moim zdaniem bardzo błędne jest porównywanie osiągów w taki sposób jak proponujesz, czyli 100km/h, 4 bieg i palnik. Dla TDI 4 bieg to przy 100 pewnie jest optymalny, benzynę spokojnie redukujesz do trzeciego biegu. Tam gdzie ta czwórka w TDI się skończy, to w TSI być może jeszcze będzie ciągnął na trójce lub właśnie czwórka wejdzie w optymalny zakres obrotów silnika.
Zobacz na dane seata leona i sekcję performance dla porównywanych tutaj silników. Są tu podane 0-100, 80-120 i - co się rzadko zdarza, że podają - przejazd 1000m. Dla mnie tdi170 i tsi160 są porównywalne. 2.0TSI jest zdecydowanie lepszy http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 8_DSG.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 L&K
patryk_wawa
Posty: 115
Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: patryk_wawa »

Tomek, bardzo ciekawy link porównujący silniki:)
Marek, ja miałem podobny dylemat Pb, czy ON.
Czyste dane techniczne i wrażenia osób trzecich nie oddadzą Ci tego, co jazda testowa.
Nic nie kosztuje, a mi to bardzo pomogło w wyborze.
Moje wrażenia są takie, że oba silniki to dobry wybór.
Jedni lubią charakterystykę diesla a inni polubią silnik TSI.

2.0 TSI DSG już nie można porównywać z 1.8TSI, czy 2.0 TDI.
2.0 TSI będzie dużo bardziej dynamiczny, więcej też spali, ale da zdecydowanie najwięcej frajdy :)
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: adriand »

Tą tabelą podesłaną przez Tomka nie ma się co sugerować w przypadku 2.0 TSI.
Do Skody nadal pchają starszą konstrukcję z 200KM/280nm zamiast 211KM/350nm
Jednak spokojnie 1.8 TSI i 2.0 TDI można porównywać.
Nie ma co bić piany bo skończy się dyskusją jak tutaj
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... -TDI/page5" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeba się przejechać, przeliczyć i przemyśleć i wybrać TSI :-)
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: Tomek »

Fakt, że ten w leonie jest 211KM, ale moment ma ten sam - 280Nm, a nie 350 jak podajesz :!:
Techniczne te silniki się różnią, ale nie sądzę aby zwykły użytkownik dostrzegł różnicę w osiągach (pewnie dziesiąte sekundy, o ile w ogóle). Wersja 211KM ma coś z innego z zaworami, zmienny wznios zaworów, czy coś takiego (valvelift to się chyba nazywa). Blok, turbina są te same.
Także to nie jest starszy silnik. Stary silnik był w Octavii RS przed liftem, po lifcie i w superbie jest już nowy silnik o oznaczeniu CCZA. Silnik o mocy 211KM ma oznaczenie CCZB. Ręki za te informacje nie dam, ale to udało mi się wyczytać w na różnych stronach w internecie.
S3 L&K
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: frytol »

2.0TFSI 211KM 350Nm z Valvelift ma tylko Audi.

2.0TFSI 211KM 280Nm i 200KM 280Nm to dokładnie ta sama konstrukcja, a różnica jest jedynie w sofcie. Pisałem już o tym w temacie o 2.0TSI - stare 2.0TFSI to konstrukcja oparta o platformę EA113 (pochodzącą z 1993 roku), a nowe 2.0TFSI/TSI (Superb, Octavia RS FL) to motorownie oparte o platformę EA888, która zaprojektowana została na potrzeby 1.8TSI. Różnic jest całkiem sporo:

EA113:
- rozrząd na pasku
- turbina chłodzona olejem
- sprężanie 10,5 : 1
- płaszcz wodny
- grubość ścianek między cylidrami 5,5 mm
- zmienne fazy walka ssącego podobnie jak w 1.8T
- wtrysk paliwa 130 bar

EA888:
- turbo chłodzone wodą
- rozrząd na łańcuchu
- inne przeciwwagi na wale względem gen I
- blok z żeliwa szarego GJL-250
- sprężanie 9,6 : 1 - ukłon w stronę E95
- brak płaszcza wodnego między cylindrami
- grubość ścianek między cylindrami 3,5 mm
- Valvelift (Audi) na obu wałkach
- wtrysk paliwa 150 bar
- klapy dodatkowo zawirowujące powietrze w dolocie

(źródło: vwgolf.pl)
Ostatnio zmieniony 2 lis 2010, o 19:21 przez frytol, łącznie zmieniany 1 raz.
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: frytol »

2.0TDI 170KM szybsze od 2.0TSI 200KM? Nie bardzo :)

EDIT: prosiłbym moda o połączenie tego posta z poprzednim.
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: adriand »

Ale pokombinowali z tym 2.0 TSI tak samo jak z 1.4 z kompresorem. Polapac sie jest ciezko.
Jak widać nie tylko Audi ma 350nm http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 0_195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1.8 TSI jest praktycznie w kazdej marce identyczny. BZB a CDAA tez praktycznie nie ma duzych roznic
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: frytol »

2.0TFSI 265KM to motorownia oparta o stare EA113, występuje w Audi S3 i Leonie Cuprze R (chociaż tu nie jestem pewien czy to już nie EA888), Scirocco R (EA888), Golf VI GTI R (270KM, EA888)

350Nm, nie ze względu na Valvelift, ale siedzi tam większa sprężarka i większy IC.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: Arci9 »

adriand pisze: Tylko 1.8 TSI jest praktycznie w kazdej marce identyczny. BZB a CDAA tez praktycznie nie ma duzych roznic
A ja interpretuje to tak,że CDAA już jest na innej platformie i różni się tym wszystkim o o czym pisze frytol!
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: Tomek »

nie było "starych" 1.8tsi. Historia wygląda w skrócie tak:
2.0FSI - EA113 150KM bez turbiny
2.0TFSI - EA113 200KM TurboFSI - powstał bezpośrednio na bazie silnika bez turbo
1.8TSI - EA888 160KM - całkowicie nowy silnik
2.0TSI - EA888 200KM - na bazie nowej platformy z 1.8. Z tego co pamiętam to jest to rozwiercony 1.8. W tym wypadku na pokrywie silnika jest też już TSI, a nie TFSI

Dużo można poczytać wpisując w google symbole silników EA888 EA113. Jeden z pierwszych linkow to:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;

albo tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... fsi-i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 L&K
ODPOWIEDZ