1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Witam wszystkich
To moj pierwszy post na tym forum, a pisze poniewaz jestem rozdarty wewnetrznie i byc moze mi pomozecie/doradzicie. Otoz jak sie ma dynamika jazdy w przypadku silnika 1.8TSI 160km do 2.0TDI CR 170km?
Wiem ze 10km roznicy, ze 100nm roznicy, ale czesciowo roznica w nm jest przytlumiona dluzszymi przelozeniami w przypadku diesla, wiec roznica w momencie obrotowym na kolach juz nie bedzie az tak spektakularna, a co za tym idzie nie mozna tak bezposrednio porownac "benzynowych" nm do "dieslowskich" nm!
Moja teoria jest taka, ze przy normalnej - jak ja to nazywam - eksploatacyjnej jezdzie, jednak dynamiczniejszy bedzie TDI, a przy ciezkiej stopie, przy ekstremalnej jezdzie beda jezdzic (przyspieszac) podobnie.
Natomiast czy mozecie to potwierdzic lub temu zaprzeczyc? Nie da sie ukryc, ze jest tez dosc powazna roznica w cenie - 10.800pln
Jest tez trzecia opcja - 2.0TSI 200km. Czy ktos z szanownych formumowiczow ma porownanie 1.8TSI vs 2.0TSI vs 2.0TDI CR 170 lub dowolna kombinacja tych silnikow?
Cenowo 2.0TSI wypada posrodku 2 powyzszych, oczywiscie przy zalozeniu, ze tak, czy inaczej uzupelniam auto o DSG.
2.0TSI - troche boje sie spalania, 2.0TDI CR 170 - boje sie kosztownych napraw diesla (kolo dwumasowe, DPF, wtryski), 1.8TSI - chyba jednak najmniejsza dynamika, ale za najmniejsze pieniadze.
Bede wdzieczny za kazda opinie i sugestie, z gory dzieki, pozdrawiam
Marek
To moj pierwszy post na tym forum, a pisze poniewaz jestem rozdarty wewnetrznie i byc moze mi pomozecie/doradzicie. Otoz jak sie ma dynamika jazdy w przypadku silnika 1.8TSI 160km do 2.0TDI CR 170km?
Wiem ze 10km roznicy, ze 100nm roznicy, ale czesciowo roznica w nm jest przytlumiona dluzszymi przelozeniami w przypadku diesla, wiec roznica w momencie obrotowym na kolach juz nie bedzie az tak spektakularna, a co za tym idzie nie mozna tak bezposrednio porownac "benzynowych" nm do "dieslowskich" nm!
Moja teoria jest taka, ze przy normalnej - jak ja to nazywam - eksploatacyjnej jezdzie, jednak dynamiczniejszy bedzie TDI, a przy ciezkiej stopie, przy ekstremalnej jezdzie beda jezdzic (przyspieszac) podobnie.
Natomiast czy mozecie to potwierdzic lub temu zaprzeczyc? Nie da sie ukryc, ze jest tez dosc powazna roznica w cenie - 10.800pln
Jest tez trzecia opcja - 2.0TSI 200km. Czy ktos z szanownych formumowiczow ma porownanie 1.8TSI vs 2.0TSI vs 2.0TDI CR 170 lub dowolna kombinacja tych silnikow?
Cenowo 2.0TSI wypada posrodku 2 powyzszych, oczywiscie przy zalozeniu, ze tak, czy inaczej uzupelniam auto o DSG.
2.0TSI - troche boje sie spalania, 2.0TDI CR 170 - boje sie kosztownych napraw diesla (kolo dwumasowe, DPF, wtryski), 1.8TSI - chyba jednak najmniejsza dynamika, ale za najmniejsze pieniadze.
Bede wdzieczny za kazda opinie i sugestie, z gory dzieki, pozdrawiam
Marek
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Gdybym teraz kupował auto to zdecydowanie Kombi z 2.0 TSI
Ale jeśli się wachasz to proponuję jednak się przejechać 1.8 i 2.0 TDI
Ja tak zrobiłem i zwycięzcą było 1.8 - silnik moim zdaniem dynamiczny, cichy i mało awaryjny
bo już jest trochę na rynku i dość podatny na tuning.
Co do spalania jeśli będziesz liczył sobie przy swoich przebiegach opłacalność
dodaj do tsi 1,5 litra do średniej a do diesla pewnie z 1 litr.
Ale jeśli się wachasz to proponuję jednak się przejechać 1.8 i 2.0 TDI
Ja tak zrobiłem i zwycięzcą było 1.8 - silnik moim zdaniem dynamiczny, cichy i mało awaryjny
bo już jest trochę na rynku i dość podatny na tuning.
Co do spalania jeśli będziesz liczył sobie przy swoich przebiegach opłacalność
dodaj do tsi 1,5 litra do średniej a do diesla pewnie z 1 litr.
- zlaskovik
- Posty: 26
- Rejestracja: 20 lip 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Jeśli nie bierzesz pod uwagę argunentów ekonomicznych to benzyniaki. Ja po dłuższej analizie zdecydowałem że wole dopłacić do diesla ale potem mieć mniejszy stres na stacji zwałszcza że głównie jeżdzę po mieście więc nie ma gdzie zbić średniej. Przy dieslu CBBB warto wiedzieć że jest dosyć wołowaty na pierwszym biegu - potem coraz lepiej. Poza tym ten silnik też w prosty i bezpieczny sposób można podkręcić - poczytaj temat na temat tuningu.
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Dzieki
Wlasnie biore pod uwage zarowno dynamike, jak i ekonomie, ale nie ta biezaca (spalanie), ale globalna (spalanie oraz serwisowanie i ew. naprawy), a tutaj diesle wypadaja blado w porownaniu do TSI (zaczynajac do zmiany rozrzadu, a konczac na bardzo kosztowych awariach typowo dieslowskich - wtryski, jakies elementy CR'a, dwumas, DPF).
Natomiast w tym watku chcialem sie dowiedziec jak sie ma dynamika TSI do TDI. Przeczytalem oczywiscie powyzszy post (porownanie Superb'a 2.0TDI 170 z Passatem 2.0TSI 200). Wynika z niego, ze przy nizszych obrotach ewidentnie dynamiczniejszy jest TDI, przy wyzszych TSI.
Natomiast nie ma tam niestety porownania takiego bardziej realnego, czyli np. tak jak jest, a wiec jazda oboma autami rownolegle 100km/h na 4 biegu, po czym obaj kierowcy daja w palnik, diesel idzie szybciej, ale powoli koncza mu sie juz uzyteczne obroty, wiec zmienia na 5tke (Passat ciagle na 4ce) i tutaj by bylo bardzo ciekawie - znacznie wyzszy moment TDI vs znacznie krotsze przelozenie TSI. Ciekawy jestem takiego testu - jak tutaj TSI by zareagowal ...
Przy czym to ciagle jest porownanie 2.0TDI i 2.0TSI - widac, ze maja dynamike raczej porownywalna, gdyby taki test odbywal sie na normalnej drodze. I tutaj podejrzewam tez, ze takie 1.8TSI by jednak zostal daleko w tyle, o ile nie krecilby silnika na bardzo wysokich obrotach (aby nadrobic przelozeniami).
Wlasnie biore pod uwage zarowno dynamike, jak i ekonomie, ale nie ta biezaca (spalanie), ale globalna (spalanie oraz serwisowanie i ew. naprawy), a tutaj diesle wypadaja blado w porownaniu do TSI (zaczynajac do zmiany rozrzadu, a konczac na bardzo kosztowych awariach typowo dieslowskich - wtryski, jakies elementy CR'a, dwumas, DPF).
Natomiast w tym watku chcialem sie dowiedziec jak sie ma dynamika TSI do TDI. Przeczytalem oczywiscie powyzszy post (porownanie Superb'a 2.0TDI 170 z Passatem 2.0TSI 200). Wynika z niego, ze przy nizszych obrotach ewidentnie dynamiczniejszy jest TDI, przy wyzszych TSI.
Natomiast nie ma tam niestety porownania takiego bardziej realnego, czyli np. tak jak jest, a wiec jazda oboma autami rownolegle 100km/h na 4 biegu, po czym obaj kierowcy daja w palnik, diesel idzie szybciej, ale powoli koncza mu sie juz uzyteczne obroty, wiec zmienia na 5tke (Passat ciagle na 4ce) i tutaj by bylo bardzo ciekawie - znacznie wyzszy moment TDI vs znacznie krotsze przelozenie TSI. Ciekawy jestem takiego testu - jak tutaj TSI by zareagowal ...
Przy czym to ciagle jest porownanie 2.0TDI i 2.0TSI - widac, ze maja dynamike raczej porownywalna, gdyby taki test odbywal sie na normalnej drodze. I tutaj podejrzewam tez, ze takie 1.8TSI by jednak zostal daleko w tyle, o ile nie krecilby silnika na bardzo wysokich obrotach (aby nadrobic przelozeniami).
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Marek, charakterystyka aut TDI i TSI jest inna i moim zdaniem bardzo błędne jest porównywanie osiągów w taki sposób jak proponujesz, czyli 100km/h, 4 bieg i palnik. Dla TDI 4 bieg to przy 100 pewnie jest optymalny, benzynę spokojnie redukujesz do trzeciego biegu. Tam gdzie ta czwórka w TDI się skończy, to w TSI być może jeszcze będzie ciągnął na trójce lub właśnie czwórka wejdzie w optymalny zakres obrotów silnika.
Zobacz na dane seata leona i sekcję performance dla porównywanych tutaj silników. Są tu podane 0-100, 80-120 i - co się rzadko zdarza, że podają - przejazd 1000m. Dla mnie tdi170 i tsi160 są porównywalne. 2.0TSI jest zdecydowanie lepszy http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 8_DSG.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zobacz na dane seata leona i sekcję performance dla porównywanych tutaj silników. Są tu podane 0-100, 80-120 i - co się rzadko zdarza, że podają - przejazd 1000m. Dla mnie tdi170 i tsi160 są porównywalne. 2.0TSI jest zdecydowanie lepszy http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 8_DSG.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 L&K
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Tomek, bardzo ciekawy link porównujący silniki:)
Marek, ja miałem podobny dylemat Pb, czy ON.
Czyste dane techniczne i wrażenia osób trzecich nie oddadzą Ci tego, co jazda testowa.
Nic nie kosztuje, a mi to bardzo pomogło w wyborze.
Moje wrażenia są takie, że oba silniki to dobry wybór.
Jedni lubią charakterystykę diesla a inni polubią silnik TSI.
2.0 TSI DSG już nie można porównywać z 1.8TSI, czy 2.0 TDI.
2.0 TSI będzie dużo bardziej dynamiczny, więcej też spali, ale da zdecydowanie najwięcej frajdy
Marek, ja miałem podobny dylemat Pb, czy ON.
Czyste dane techniczne i wrażenia osób trzecich nie oddadzą Ci tego, co jazda testowa.
Nic nie kosztuje, a mi to bardzo pomogło w wyborze.
Moje wrażenia są takie, że oba silniki to dobry wybór.
Jedni lubią charakterystykę diesla a inni polubią silnik TSI.
2.0 TSI DSG już nie można porównywać z 1.8TSI, czy 2.0 TDI.
2.0 TSI będzie dużo bardziej dynamiczny, więcej też spali, ale da zdecydowanie najwięcej frajdy
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Tą tabelą podesłaną przez Tomka nie ma się co sugerować w przypadku 2.0 TSI.
Do Skody nadal pchają starszą konstrukcję z 200KM/280nm zamiast 211KM/350nm
Jednak spokojnie 1.8 TSI i 2.0 TDI można porównywać.
Nie ma co bić piany bo skończy się dyskusją jak tutaj
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... -TDI/page5" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeba się przejechać, przeliczyć i przemyśleć i wybrać TSI
Do Skody nadal pchają starszą konstrukcję z 200KM/280nm zamiast 211KM/350nm
Jednak spokojnie 1.8 TSI i 2.0 TDI można porównywać.
Nie ma co bić piany bo skończy się dyskusją jak tutaj
http://www.autogaleria.pl/forum/showthr ... -TDI/page5" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeba się przejechać, przeliczyć i przemyśleć i wybrać TSI
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Fakt, że ten w leonie jest 211KM, ale moment ma ten sam - 280Nm, a nie 350 jak podajesz
Techniczne te silniki się różnią, ale nie sądzę aby zwykły użytkownik dostrzegł różnicę w osiągach (pewnie dziesiąte sekundy, o ile w ogóle). Wersja 211KM ma coś z innego z zaworami, zmienny wznios zaworów, czy coś takiego (valvelift to się chyba nazywa). Blok, turbina są te same.
Także to nie jest starszy silnik. Stary silnik był w Octavii RS przed liftem, po lifcie i w superbie jest już nowy silnik o oznaczeniu CCZA. Silnik o mocy 211KM ma oznaczenie CCZB. Ręki za te informacje nie dam, ale to udało mi się wyczytać w na różnych stronach w internecie.
Techniczne te silniki się różnią, ale nie sądzę aby zwykły użytkownik dostrzegł różnicę w osiągach (pewnie dziesiąte sekundy, o ile w ogóle). Wersja 211KM ma coś z innego z zaworami, zmienny wznios zaworów, czy coś takiego (valvelift to się chyba nazywa). Blok, turbina są te same.
Także to nie jest starszy silnik. Stary silnik był w Octavii RS przed liftem, po lifcie i w superbie jest już nowy silnik o oznaczeniu CCZA. Silnik o mocy 211KM ma oznaczenie CCZB. Ręki za te informacje nie dam, ale to udało mi się wyczytać w na różnych stronach w internecie.
S3 L&K
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
2.0TFSI 211KM 350Nm z Valvelift ma tylko Audi.
2.0TFSI 211KM 280Nm i 200KM 280Nm to dokładnie ta sama konstrukcja, a różnica jest jedynie w sofcie. Pisałem już o tym w temacie o 2.0TSI - stare 2.0TFSI to konstrukcja oparta o platformę EA113 (pochodzącą z 1993 roku), a nowe 2.0TFSI/TSI (Superb, Octavia RS FL) to motorownie oparte o platformę EA888, która zaprojektowana została na potrzeby 1.8TSI. Różnic jest całkiem sporo:
EA113:
- rozrząd na pasku
- turbina chłodzona olejem
- sprężanie 10,5 : 1
- płaszcz wodny
- grubość ścianek między cylidrami 5,5 mm
- zmienne fazy walka ssącego podobnie jak w 1.8T
- wtrysk paliwa 130 bar
EA888:
- turbo chłodzone wodą
- rozrząd na łańcuchu
- inne przeciwwagi na wale względem gen I
- blok z żeliwa szarego GJL-250
- sprężanie 9,6 : 1 - ukłon w stronę E95
- brak płaszcza wodnego między cylindrami
- grubość ścianek między cylindrami 3,5 mm
- Valvelift (Audi) na obu wałkach
- wtrysk paliwa 150 bar
- klapy dodatkowo zawirowujące powietrze w dolocie
(źródło: vwgolf.pl)
2.0TFSI 211KM 280Nm i 200KM 280Nm to dokładnie ta sama konstrukcja, a różnica jest jedynie w sofcie. Pisałem już o tym w temacie o 2.0TSI - stare 2.0TFSI to konstrukcja oparta o platformę EA113 (pochodzącą z 1993 roku), a nowe 2.0TFSI/TSI (Superb, Octavia RS FL) to motorownie oparte o platformę EA888, która zaprojektowana została na potrzeby 1.8TSI. Różnic jest całkiem sporo:
EA113:
- rozrząd na pasku
- turbina chłodzona olejem
- sprężanie 10,5 : 1
- płaszcz wodny
- grubość ścianek między cylidrami 5,5 mm
- zmienne fazy walka ssącego podobnie jak w 1.8T
- wtrysk paliwa 130 bar
EA888:
- turbo chłodzone wodą
- rozrząd na łańcuchu
- inne przeciwwagi na wale względem gen I
- blok z żeliwa szarego GJL-250
- sprężanie 9,6 : 1 - ukłon w stronę E95
- brak płaszcza wodnego między cylindrami
- grubość ścianek między cylindrami 3,5 mm
- Valvelift (Audi) na obu wałkach
- wtrysk paliwa 150 bar
- klapy dodatkowo zawirowujące powietrze w dolocie
(źródło: vwgolf.pl)
Ostatnio zmieniony 2 lis 2010, o 19:21 przez frytol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
2.0TDI 170KM szybsze od 2.0TSI 200KM? Nie bardzo
EDIT: prosiłbym moda o połączenie tego posta z poprzednim.
EDIT: prosiłbym moda o połączenie tego posta z poprzednim.
-
- Posty: 245
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: 217 KM / 310 nm
- Lokalizacja: WAW
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
Ale pokombinowali z tym 2.0 TSI tak samo jak z 1.4 z kompresorem. Polapac sie jest ciezko.
Jak widać nie tylko Audi ma 350nm http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 0_195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1.8 TSI jest praktycznie w kazdej marce identyczny. BZB a CDAA tez praktycznie nie ma duzych roznic
Jak widać nie tylko Audi ma 350nm http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/ ... 0_195.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko 1.8 TSI jest praktycznie w kazdej marce identyczny. BZB a CDAA tez praktycznie nie ma duzych roznic
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
2.0TFSI 265KM to motorownia oparta o stare EA113, występuje w Audi S3 i Leonie Cuprze R (chociaż tu nie jestem pewien czy to już nie EA888), Scirocco R (EA888), Golf VI GTI R (270KM, EA888)
350Nm, nie ze względu na Valvelift, ale siedzi tam większa sprężarka i większy IC.
350Nm, nie ze względu na Valvelift, ale siedzi tam większa sprężarka i większy IC.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
A ja interpretuje to tak,że CDAA już jest na innej platformie i różni się tym wszystkim o o czym pisze frytol!adriand pisze: Tylko 1.8 TSI jest praktycznie w kazdej marce identyczny. BZB a CDAA tez praktycznie nie ma duzych roznic
-
- Zasłużony
- Posty: 396
- Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170
nie było "starych" 1.8tsi. Historia wygląda w skrócie tak:
2.0FSI - EA113 150KM bez turbiny
2.0TFSI - EA113 200KM TurboFSI - powstał bezpośrednio na bazie silnika bez turbo
1.8TSI - EA888 160KM - całkowicie nowy silnik
2.0TSI - EA888 200KM - na bazie nowej platformy z 1.8. Z tego co pamiętam to jest to rozwiercony 1.8. W tym wypadku na pokrywie silnika jest też już TSI, a nie TFSI
Dużo można poczytać wpisując w google symbole silników EA888 EA113. Jeden z pierwszych linkow to:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
albo tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... fsi-i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2.0FSI - EA113 150KM bez turbiny
2.0TFSI - EA113 200KM TurboFSI - powstał bezpośrednio na bazie silnika bez turbo
1.8TSI - EA888 160KM - całkowicie nowy silnik
2.0TSI - EA888 200KM - na bazie nowej platformy z 1.8. Z tego co pamiętam to jest to rozwiercony 1.8. W tym wypadku na pokrywie silnika jest też już TSI, a nie TFSI
Dużo można poczytać wpisując w google symbole silników EA888 EA113. Jeden z pierwszych linkow to:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;
albo tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... fsi-i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
S3 L&K