1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
marek_bog
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2010, o 21:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: marek_bog »

Dzieki za odpowiedzi.

Ja niestety nie mam takiego bezposredniego porownania, bo jezdzilem na jezdzie testowej Superbem 2.0TDI 170 ze skrzynia DSG oraz z manualem, a 1.8TSI 160 manual tylko Yeti, a tutaj raczej nie mozna porownywac dynamiki miedzy nimi, bo to sa calkiem inne konstrukcje.

Dobrze wiem, ze diesel jest super do czasu az sie cos skaszani - ja juz w mojej vectrze mialem 2 powazniejsze awarie i obie byly zwiazane z faktem, ze to diesel (tylko, ze go nie kupilem jako nowy i moze tutaj cos jest na rzeczy). To wszystko spowodowalo to, ze jakbym jezdzil na Pb, to bym wyszedl tak samo, co na ON + te 2 naprawy (nie liczac tego, ze 2x po 1 miesiac bylem bez auta).

Tak, czy inaczej ja mam diesla bez DPF, FAP czy jak go zwal, bez CR'a i bez kola dwumasowego. Jak sobie uswiadamiam ile by moglo tak naprawde kosztowac utrzymanie takiego diesla na dluzsza mete, to jestem przerazony. Ale z drugiej strony cala Europa zachodnia smiga dieslami i im sie to jakos oplaca - wiec moze rzeczywiscie kupujac nowy problem mnie nie dotyka przez 200 - 300kkm, a pozniej handlarz kupuje takie auto, cofa mu ladnie licznik na 120kkm i sprzedaje nieswiadomemu nabywcy taka ... bombe.

Tak, czy inaczej - doplata z 1.8TSI do 2.0TDI 170, to az 10.800pln. Jesli teraz wziac pod uwage, ze (kupujac auto za gotowke) te pieniadze leza sobie na lokacie, albo (przy kredytowaniu) od tych 10.800 trzeba placic prowizje oraz odsetki, to realnie ta roznica wynosi przez powiedzmy 5 lat ok. 13.000pln. Przy roznicy w koszcie przejechania 100km 10pln daje to przebieg 130.000pln zeby dopiero mi sie ten wydatek zwrocil i to przy zalozeniu, ze w tym czasie nie wyskoczy jakas awaria diesla (a nie wiem, czy obecnie dwumas tyle przejedzie bez wymiany).

Stad tez bylo moje pytanie, bo jesli rzeczywiscie 2.0TDI 170 lepiej "ciagnie" niz 1.8TSI, to po czesci mozna uznac ten wydatek za inwestycje w lepsza dynamike, ale jesli jezdza porownywalnie, to ten argument calkiem odpada.

Niestety doplata z 1.8TSI do 2.0TSI jest az 15.000 - bo 2.0TSI wystepuje wylacznie z DSG, wiec mamy tutaj doplate do silnika i do DSG - przy czym nie mam nic przeciwko DSG :) no moze poza tym, ze jest dosc drogie (i z dieslem nie wspolgra wg mnie nalezycie, bo za pozno zmienia biegi przez co traci dynamike).


A byc moze ktos ma porownanie 1.8TSI np do Citroena C5 1.6THP 156km? Nie wiem jak konstrukcja tego silnika, ale moc, moment i przebieg momentu jest bardzo zblizony do 1.8TSI 160.
mateoosh
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 210KM/325 Nm
Kontakt:

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: mateoosh »

Tomek pisze:nie było "starych" 1.8tsi. Historia wygląda w skrócie tak:
2.0FSI - EA113 150KM bez turbiny
2.0TFSI - EA113 200KM TurboFSI - powstał bezpośrednio na bazie silnika bez turbo
1.8TSI - EA888 160KM - całkowicie nowy silnik
2.0TSI - EA888 200KM - na bazie nowej platformy z 1.8. Z tego co pamiętam to jest to rozwiercony 1.8. W tym wypadku na pokrywie silnika jest też już TSI, a nie TFSI

Dużo można poczytać wpisując w google symbole silników EA888 EA113. Jeden z pierwszych linkow to:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... ol_engines" onclick="window.open(this.href);return false;

albo tu: http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07 ... fsi-i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
srednica cylindra w 2.0 EA888 1.8 EA888 jest taka sama. Tloki sa identyczne, oba motory roznia sie skokiem tloka.

Mam 1.8 TSi. po remapie ma 210 km i 307 Nm. Przesiadlem sie z A6 3.0TDi rowniez po remapie (mial 287KM i 540Nm) i powiem, ze roznica jest minimalna na korzysc A6. Moc na kolach w rozni sie o okolo 35KM (straty w quattro sa duuzo wieksze), roznica w masach jest spora, do tego automat w A6 i stad efekt finalny. Kultura pracy motoru EA888 jest bardzo wysoka i smiem twierdzic, ze przewyzsza 6cyl motor 3.0 TDI na CR. Seryjny zdrowy 1.8Tsi ma moc podchodzaca pod 180KM (moj mial 176) stad tez bardzo pozytywne odczucia tych, co pierwszy raz sie autem z tym silnikiem przejechali. Jeszcze z seryjna moca spokojnie dotrzymywalem kroku mojej zony golfowi V 2.0TDi (oczywiscie po remapie - na hamowni 174 KM i 400 Nm), co raczej byloby malo prawdopodobne przy seryjnych 160KM.
Moje poprzednie 3 auta byly w diesly (Bora, Touran i A6), wrocilem do benzyny i nie zaluje. Jedyne co to zuzycie paliwa - TSi pali mi tyle co poprzednie 3.0TDi w automacie co nie jest godne pochwały (miasto 10.5, trasa w miare normalnie 7.5, pelny gaz ile wlezie >10 l/100).
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
Awatar użytkownika
tommy
Posty: 20
Rejestracja: 18 lis 2010, o 07:26
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zgierz

Re: 1.8TSI vs 2.0 TDI CR 170

Post autor: tommy »

Popieram teorię adrianad. Trzeba się przejechać i już. Papierowe dane to nie wszystko. Liczą się często subiektywne odczucia, które są całkowicie indywidualne. Ja na przykład nigdy specjalnie nie lubiłem diesli, ale uległem namowom znajomych a w szczególności jednego znawcy fana wszelakich diesli. Kupiłem octavię TDI i w sumie byłem zadowolony ale musiałem to sobie tłumaczyć - mało pali, ekonomiczny itd. Ale ten ten odgłos na zimnym silniku be.... Na wysokich też be... Dlatego superb to benzyna. A co do mocy gwarantuję Ci, że po czasie każdy silnik będzie wydawał Ci się trochę za słaby i uznasz, że więcej koni by mu się przydało :) Ja tak mam z motocyklami ( co jakiś czas mam mocniejszy i po dwóch sezonach dochodzę do wniosku, że jeżdżę rowerem :))
Dojrzałość zaczyna się z chwilą, kiedy wystarcza nam świadomość, że mamy rację nie mając potrzeby wykazania, że ktos inny się myli. S.J. Harris
ODPOWIEDZ