Przed zakupem auta...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
janoush
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 06:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Przed zakupem auta...

Post autor: janoush »

Witam,

Zamierzam zakupić Superba Kombi i pojawiły mi się pytania, na które mam nadzieję, pomożecie mi odpowiedzieć.

Po pierwsze nie wiem, którą wersję silnikową wybrać:
1. 1.8 TSI
2. 1.6 TDI DPF
3. 1.9 TDI
4. 2.0 TDI DPF 140 lub 170 KM

Jeżdżę głównie na trasie Piaseczno - Warszawa, raz w miesiącu Mazury i ze dwa razy w roku dłuższy wyjazd rzędu 500 - 700 km oraz ok. 2000 - 2500 km (np. Chorwacja)

Czy te diesle są faktycznie oszczędne, czy raczej zachowują się bardziej jak benzyniaki - chodzi mi o charakterystykę spalania. Obecnie mam Voyagera 2.8 CRD i bliżej mu do benzyny niż do tradycyjnego klekota.
Dodatkowo DPF - poczytałem sobie o nim trochę i jestem lekko przerażony potencjalnymi kosztami.
Chyba, że 1.9, tylko czy sprawnie da radę tym 1.5 tony ?
Czy może kupić benzyniaka i fabryczny gaz ? (tak tylko myślę :) )

Jak lepiej negocjować cenę - próbować namawiać na rabat, czy raczej niższą wersję wyposażenia (myślę o Elegance / Ambition) i próbować "wycyganić" dodatkowe wyposażenie. Pytam o to, bo w salonie KIA za nic nie chcieli dać upustu cenowego, za to przy zakupie Picanto z automatem dołożyli sporo dodatkowego wyposażenia i instalację LPG sekwencyjną :) .

Jeszcze pytanie dodatkowe: co ile km robi się przeglądy ? Czytałem już instrukcję, ale nie znalazłem stosownej tabelki (do takiej się przyzwyczaiłem w Voyku i Kijance :) )

Pozdrawiam
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Arci9 »

Temat rzeka ;)

Sam w podobnych warunkach użytkuję auto - zdecydowałem się na 1.8TSI, choć ja od początku założyłem że będzie to benzyna.
A przesiadłem się z dwóch diesli 19.TDI (130KM i 150KM), gdzie nie miałem zastrzeżeń do awaryjności czy też kosztów eksploatacji.W sumie oprócz problemów z alternatorem i typowymi usterkami jak popsuty mikroswicz w drzwiach czy skrzypienie zawieszenia to tylko typowe przeglądy.
Dla mnie zalety benzyny:
- lepsza kultura pracy , zwłaszcza w zimne dni i przy większych prędkościach
- szybsze nagrzewanie (1,8 TSI osiąga temp. wody po 4 minutach a olej do ok.80 stopni po 7 - temp na zew < 15 stopni)
- liczę na mniejsze koszty eksploatacji i jeśli sie zdarzą koszty naprawy (DPF podobno starcza na ok 90 tyś. a wymina w serwisei chyba z 9 tyś., choć jak wiadomo tunerzy potrafią się tematem zająć ;) )
- dobra elastyczność i przyspieszenie jak na silnik 160KM i tą masę auta, mój leon miał prawie 200 kucy i oczywiście lepiej jeździł, ale jakos super nie tęsknie za nim :)
- spalanie jest do zaakceptowania średnio ok 8l, w mieście do 9,5l, na trasie przy spokojnej jeździe ok.7,5l, przy ciut żwawszej 8l.
Czyli zakładane różnica w spalani między dieslem 1.9 a kupioną benzyną <2l sprawdza mi się z czego jestem happy.Biorąc pod uwagę tę różnicę i cenę zakupu droższego diesla oraz IMO rosnące ceny eksploatacji wraz ze wzrostem przebiegu, kwota zakupu mi sie szybko nie zwróci :)

To tyle z mojego punktu widzenia, co do negocjacji dużo nie podpowiem, bo też jednak indywidualna kwestia czy ktos chce wydać więcej kasy czy mieć wszystko o oczym marzy w aucie :)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
adriand
Posty: 245
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 08:21
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 217 KM / 310 nm
Lokalizacja: WAW

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: adriand »

Witaj,
Musisz sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie.
Ile masz zamiar jeździć tym samochodem i ile km dokładnie rocznie zrobisz.
Z tego co widzę 1.9 już nie jest w sprzedaży jak wprowadzili 1.6
Jedyne sensowne silniki do wyboru to 1.8 TSI oraz 2.0 TDI 140 lub 170
Weź sobie tabelę parametrów i dodaj do średniego spalania do każdego silnika 1-1,5 litra i to przelicz.
Ja mam 1.8TSI bo w sumie szukałem samochodu z tym silnikiem i trafił się ładny superb.
W sumie mogę tylko potwierdzić słowa poprzednika odnośnie charakteru silnika.
Co ważne można go tuningować jak każde TDI.

Odnośnie ceny wejdź na forum.octaviaclub.pl i poszukaj forumowych dilerów. Podpowiem z Krakowa
zdziwisz się jakie mogą być realne ceny sprzedaży.

P.S. gaz odpada do TSI - jeszcze nikt chyba go nie zamontował
Co do przeglądów jest QG1 czyli zmienne - sam Ciebie woła. Ja jednak sam pojechałem na olej po 20 kkm on chciał 5kkm później.
Z superba polecam wersji min Ambition z małymi dodatkami. Wyższe musisz przekalkulować czy Ci się opłacają.
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Tomek »

O gazie w benzynie zapomnij, bo to bezpośredni wtrysk. Przynajmniej przez najbliższe dwa-trzy lata, może dłużej.
Co do wyboru wersji - podzwoń po salonach, a mamy ich w warszawie kilka i popytaj jakie wersje mają na jazdach próbnych. powinni mieć 1.8tsi lub jakiegoś diesla. Trudno mi doradzić, czy diesel czy benzyna, bo ja nigdy nie miałem na dłużej diesla.
Cena - jak sobie już określisz swoje potrzeby i skonfigurujesz ostatecznie samochód to wysyłasz zapytanie o ofertę do różnych dealerów i czekasz na oferty. Zawsze trzeba targować. Jak będziesz miał już konkretną konfigurację to napisz
S3 L&K
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Krzysiek »

Co do ceny to mogę dać namiar na mojego handlowca i gwarantuję iz zrobi rewelacyjną cenę. Dane jak chcesz puszczę na priv.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
janoush
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 06:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: janoush »

Tomek pisze:O gazie w benzynie zapomnij, bo to bezpośredni wtrysk. Przynajmniej przez najbliższe dwa-trzy lata, może dłużej.
To mnie właśnie zastanawia. Na skoda-auto.pl jest info o montowaniu instalacji LPG (np. Landi-Renzo Omegas) z błogosławieństwem Skody. A w sprzedaży są tylko benzynowe TSI :roll:
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Krzysiek »

Jeżeli większość czasu będziesz spędzał w korkach z Piaseczna do Wawy to nie bierz diesla bo korki to zabójstwo dla DPF. Poza tym w korkach wcale nie jest ekonomiczne gdyż po Wawie wychodzi mi powyżej 10 litrów.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Nematode »

:arrow: Silnik - pierwsza i podstawowa sprawa to przebieg jaki rocznie będziesz robił oraz to gdzie będziesz jeździł. Jednak biorąc pod uwagę tak jak napisałeś, że głównie Piaseczno-Warszawa to są to warunki miejskie i jeśli dobrze pamiętam często tam stoi się w korkach. To mi osobiście by wystarczyło, żeby zrezygnować z silników diesel ze względu na wcale nie małe spalanie oraz o koszty czyli chociażby wcześniej wspomniany filtr cząstek stałych DPF, który przypominam jest traktowany jako część eksploatacyjna co może być problemem w przypadku gwarancji oraz mocno zaboli już po gwarancji jeśli będziesz musiał wymienić. Przykład mojego kolegi Audi A4 Kombi 2.0TDI 170KM z DPF przy ok 75kkm padł mu wtrysk EGR i turbo. Jako winowajcę serwis wskazał filtr DPF. Naprawa bardzo mocno uderzyła po kieszeni. Doradzono mu, że samochód po gwarancji więc niech wytnie filtr i założy emulator filtra. Tak też zrobił co poniosło za sobą kolejne koszty. Po miesiącu siadł mu kolejny wtrysk, a w kolejnych trzech kolejne 2 co znowu było kosztowne. Gdy już uporał się z wtryskami i generalnie wszystkie ma nowe pojeździł 2 miesiące i wyskoczył mu błąd na komputerze. Samochodu już nie odpalił. Był akurat w Giżycku więc laweta do Wawy i do serwisu. W serwisie powiedzieli, że padł komputer. Teraz mój ziomek się zastanawia co dalej ... Wydał na naprawy już ponad 15k PLN (bez DPF, gdyby chciał DPF nowy zamiast emulatora i wycinki to pewnie suma napraw była by między 20-25k PLN) na w sumie auto z małym przebiegiem jeżdżonym w Warszawie i czasami w trasie. Opisałem przykład znajomego co nie znaczy, że tak ma każdy. Podejrzewam, że znajdziesz sporo opinii osób, które jeżdżą z silnikami 2.0 TDI z DPF i nie narzekają. Mój inny kolega ma Octę 2 FL 2.0 TDI 140KM z DPF zrobił po Warszawie około 7kkm i na razie mówi, że jest super :) Dodam, że mogę być nieobiektywny, bo sam zamówiłem 1.8 TSI :twisted:

:arrow: Wersja i wyposażenie - tutaj wszystko zależy od tego ile masz kasy. Ja zamówiłem Elegance, bo uważam, że jest bardzo dobrze wyposażona i dobrałem kilka rzeczy jeszcze. Początkowo chciałem Platinium, ale małżonka bardzo nie chciała skóry, więc zrezygnowaliśmy z tej wersji. Proponuję zrobić tak jak ja czyli wydrukuj sobie cały cennik i zastanów się do czego auto ma służyć. W moim przypadku chciałem duże rodzinne i wygodne auto, które byłoby bezpieczne. Dodatkowo jako, że mieszkam w Warszawie wiedziałem, że będzie to benzyna i automat DSG (niestety nie można było 4x4 i DSG razem z tym silnikiem). Dodatkowo na wydruku zaznaczyłem sobie inne bajery jakie chciałem w aucie. Po podliczeniu wyszło mi, że najbardziej opłaci mi się zakup Elegance + kilka innych gadżetów. Dodam, że zaznaczałem opcje które muszą być i te mniej ważne. Suma sumarum wydaje mi się, że będę miał idealne dla mnie auto tylko przegiołem chyba z felgami, bo wziąłem 18" :mrgreen:
Jak już będziesz wiedział co chcesz kupić to proponuję pojeździć po salonach jak masz czas i wysłać zapytania do kilku sprawdzonych sprzedawców z forum OCP (na forum OCP jest osobny temat o nich) zaznaczając w treści zapytania, że jesteś z forum. Raczej nie będziesz zawiedziony wyceną ;) Oczywiście od tej ceny jeszcze targuj się i próbuj wyrwać możliwie jak najwięcej. Jak chcesz napisz na PW mogę ci podesłać oprócz tego jeszcze jeden zaprzyjaźniony kontakt. Jak się przyłożysz to zbierzesz spokojnie z 10 ofert, wybierzesz co tam będziesz uważał, potargujesz się i założysz zamówienie ;) Doradzę jeszcze żebyś wysyłał ze 2 lub 3 konfiguracje, bo może się okazać że któraś z konfiguratora przekracza twój budżet, a po wycenie i targowaniu może się okazać, że jeszcze ci zostanie na paliwo ;)

:arrow: Przeglądy - nie ma czegoś jak rozpiska czy tabelka co kiedy. Po prostu komputer o wszystkim cię informuje. Jedziesz na przegląd i gość robi wydruk i widzi co przy danym przebiegu trzeba zrobić czy tam sprawdzić.

Jeśli pojawią się jakieś pytania to w miarę możliwości odpowiem :mrgreen:
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: eX »

jezeli silnik diesla i spalanie normalne czytaj ekonomiczne, to trzeba si enastawic na spoooookojna jazde do 2500obr w takim przypadku 2.0 170 pali nawet mniej niz katalogowo sie podaje, robilem test jazda do 2tys obrotow, wychodzi jeszcze mniej ale zeby sie tak poruszac to chyba wieczorem jak juz drogi sa puste, na trasie pedalowanie powyzej 2500 tez podnosi spalanie, a jezdzenie na trasie powyzej 3tys ;) to juz przesada paliwowa
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: Nematode »

No z tym spalaniem w różnych silnikach to jest szczerze powiem za duża rozbieżność między użytkownikami (mówię na przykładzie 1.8 TSI). Katalogowo w mieście jest 9,5. Ja kupując zakładałem, że do 12l mi spali. A ostatnio na OCP jak poczytałem o tym silniku to niektórym podchodziło nawet pod 20 litrów, a często pojawiały się głosy, że 13-14 spali w mieście spokojnie, bo turbo działa już od 1700 obrotów, więc praktycznie turbo działa cały czas. Mam lekką nogę i wszyscy mi mówią, że jeżdżę bardzo płynnie, ale zdziwię się jeśli mi spali tyle co w katalogu. Dlatego ja bym dodał przy każdym silniku do tego co jest w katalogu przynajmniej 2 litry. Jeśli chodzi o diesla to imo nawet jeśli ktoś pojedzie płynnie i ekonomicznie to jak stanie w np w Warszawie w korku i mu DPF się odpali to nie zdziwię się jak spalanie będzie miał dwukrotnie większe niż zazwyczaj.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: chudy »

U mnie 2.0 TDI jeszcze niedotarty w trasie według kompa: 6l/100
Predkosc do 160km/h, ale raczej ~130km/h
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: eX »

na kompie pokazywalo mi spalanie nawet 4,5 litra :D

http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20457" onclick="window.open(this.href);return false;

polecam tak sprawdzac spalanie.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
zlaskovik
Posty: 26
Rejestracja: 20 lip 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: zlaskovik »

Miałem wcześniej octavię II z 2.0 TDI PD 140 KM, bardzo fajny silniczek - ekonomiczny i dynamiczny, nie wiem jaką ma charakterystykę teraz montowany słabszy 2.0 ale z uwagi na gabaryty i masę superba zastanów się na mocniejszą 170 konną wersją. Potwierdzam zdanie kolegów o niskim spalania a i dynamika całkiem fajna. Sam w czasie wyboru auta dostałem super cenę na 1.8 TSI ale zrezygnowałem po przeczytaniu opinii użytkowników o spalaniu. W momencie kiedy ja brałem auto różnica w cenie była raptem 3 tyś pln więc chyba warto.
marec-ki
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2010, o 11:40
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Przed zakupem auta...

Post autor: marec-ki »

janoush pisze:
Tomek pisze:O gazie w benzynie zapomnij, bo to bezpośredni wtrysk. Przynajmniej przez najbliższe dwa-trzy lata, może dłużej.
To mnie właśnie zastanawia. Na skoda-auto.pl jest info o montowaniu instalacji LPG (np. Landi-Renzo Omegas) z błogosławieństwem Skody. A w sprzedaży są tylko benzynowe TSI :roll:
Dokładnie. Landi Renzo ma wyłączność na montaż instalacji gazowych w Skodach z TSI. W Motorze pisali, że udało im się stworzyć instalację pod 1.4TSI. Dodatkowa dopłata do auta z tą instalacją to ok 6500zł. Teraz trwają pracę nad LPG do 1.8TSI. Wydaje mi się, że to kwestia tygodni no może paru miesięcy ;)

PS. W Motorze napisali, również że już jest w sprzedaży 1.4TSI z LPG.
ODPOWIEDZ