[S2C] Hills Hold System czyli HHC

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

[S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Nematode »

Cześć,

mam pytanko związane z systemem HHC. Będę miał 1.8 TSI z DSG7 i w tym zestawieniu ten system jest w standardzie. Do czego służy to wiem jednak zastanawia mnie jak ten system dokładnie działa. Czy jeśli jadę np w korku i wjeżdżam powoli na wiadukt to gdy się zatrzymam system działa i odpuszcza po dodaniu gazu czy może jakoś inaczej?
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: chudy »

To chyba jest po prostu system, który przez chwilę utrzymuje ciśnienie w hamulcach.
Czyli jak mocniej naciśniesz hamulec stojąc pod górkę i następnie go puścisz to jeszcze przez kilka sekund hamulce będą "trzymać" ale tylko do tyłu. Jak ruszysz do przodu od razu puszczają. Tak jest przynajmniej w manualu.
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Tomek »

dokładnie tak.
System działa tylko na wzniesieniu. Działa to to tak, że jak puścisz hamulec to hamulce dalej trzymają przez ok 2 sekundy. Nie jest spuszczane ciśnienie z układu. W automacie objawem jest to, że jak zaczynasz wciskać gaz, to czuć takie lekkie szarpnięcie oznaczające puszczenie hamulców. Drugim objawem po którym można stwierdzić, że system zadziałał jest odpuszczenie i ponowne (< 2 sekund) wciśnięcie pedału hamulca - będzie bardzo twardy, a jeszcze kolejne wciśnięcie praktycznie będzie niemożliwe i pedał twardy jak kamień ;)
S3 L&K
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Nematode »

Ok czyli rozumiem, że zawsz epo około 2 sekundach odpuszcza. Myślałem wczesniej, że jak zatrzymam się wciskając hamulec to będzie mi trzymał dotąd aż wcisnę gaz, a nie tylko 2 sekundy. No to już wszystko wiem dzięki za info :)
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
TomASS
Posty: 260
Rejestracja: 28 lip 2010, o 23:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: TomASS »

A jak byś chciał zjechać do tyłu na luzie ;)

Ja mam wrażenie, że dodając gazu również na troszkę większe obroty wchodzi silnik, ale to może odczucie subiektywne.
Goskoba
Posty: 22
Rejestracja: 9 sie 2010, o 10:35
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Goskoba »

Zauwaz tylko, iz system nie działa przy kazdej górce, przy mniejszych przechyłach system sie nie odpala, wiec sie nie zrażaj gdy nie poczujesz jego działania za każdym razem. W sumie bardzo fajny gadget.
2.0 TDI 170 / Platinium, ale z alcantarą :), Columbus
Awatar użytkownika
Iron
Posty: 277
Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: WA (SK)
Kontakt:

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Iron »

Chciałbym dodać, że działa to w dwa kierunki czyli jak stoisz przodem oraz tyłem do wzniesienia.
Obrazek

Obecnie:
Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG
Fabia III 1.0 TSI DGS Style
Kymco AK550
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Nematode »

TomASS pisze:A jak byś chciał zjechać do tyłu na luzie ;)
No to bym R zapiął. Pozatym gdzieś czytałem, że N powinno się tylko używać w ostateczności np wciągając auto na lawetę lub jak ci się rozkraczy na środku skrzyżowania to żeby zepchnąć i nie blokować ruchu :)
Iron pisze:Chciałbym dodać, że działa to w dwa kierunki czyli jak stoisz przodem oraz tyłem do wzniesienia.
Zastanawiam się po co ten system działa jak przodem zjeżdżamy z wzniesienia :)
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: Tomek »

ciekawe, trzeba to sprawdzić doświadczalnie, może z górki działa tylko na "R", a pod górkę tylko na "D" ?
S3 L&K
kl
Posty: 106
Rejestracja: 22 lip 2010, o 21:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: kl »

Dokladnie tak dziala automatyczna skrzynia w starych Mercedesach - zwykla, ze sprzeglem hydrokinetycznym.
Awatar użytkownika
rafał
Posty: 224
Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: rafał »

Goskoba pisze:Zauwaz tylko, iz system nie działa przy kazdej górce, przy mniejszych przechyłach system sie nie odpala, wiec sie nie zrażaj gdy nie poczujesz jego działania za każdym razem. W sumie bardzo fajny gadget.

uff .... a ja już myślałem że u mnie nie działa bo właśnie dziś próbowałem na mniejszych wzniesieniach i po puszczeniu hamulca auto natychmiast rusza do przodu
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
Awatar użytkownika
kropeck
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, o 22:43
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Jaworzno [SJ]
Kontakt:

Re: [S2C] Hills Hold System czyli HHC

Post autor: kropeck »

HHC działa tylko z konkretnym modułem ABS'u. Nie da się tego włączyć w każdym aucie. Niestety nie potrafię powiedzieć jak to zakodować (u osób, które posiadają odpowiedni ), bo nie ma jeszcze opisów do sterownika. Ale zauważyłem, że ten "poprawny" jest montowany w zasadzie tylko w autach z DSG. Ale oczywiście mógł to być tylko zbieg okoliczności.

sterownik ABS:
BEZ Hill Hold: 1K0 907 379
POSIADA Hill Hold: 1K0 614 517
Pozdrawiam,
Michał

Obrazek
http://www.diagnostyka-vag.pl
ODPOWIEDZ