Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: szms »

Z tego co w ASO mi mowili byly wadliwe rozrzady.
Akurat moj serwisant mial identyczny przypadek w swoim prywatnym, tylko ze jemu wlasnie rozrzad zaczal halasowac po kilku kkm kilometrow. Wg SAP nie ma sie czego bac, nie mniej zarowno on jak i ja rozrzady wymienialismy.
paweł
Posty: 71
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210KM/450NM
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: paweł »

rocco360 pisze:rozrząd u mnie nówka ma 1000 km więc odpada olej w dsg tyle samo moje podejrzenia tylko dwumasa lub wtryski ogólnie stukanie jest tylko słyszalne w ruchu na postoju ....nie ma nic prócz cięższej normalnej pracy zimnego diesla nic się nie zmienia z podnoszeniem obrotów ..ogólne problemy stuki jakby zaworowe i przerywanie dziwne i szarpanie tylko na zimnym silniku .....po nocy nigy ....w dzień po wcześniejszej jezdzie odpalam wszystko ok ... tylko po nocy auto ma takie czkawki kupione w lipcu .... objawy od początku tylko teraz doszło ostatnio ta parca jakby 3 garów trzensienie silnikiem rano przy 3 C po narzaniu lekkim ustało tylko raz sie pojawił ten objaw może paliwo do bani ???? po podłączeniu i skanie vcds zero błędów

heh kolego mam to samo. Dziś właśnie to odkryłem i szperam w necie. Bardzo mnie to zmartwiło. Gdy się ostatnio zrobiło zimno to usłyszałem stukanie podczas przyspieszania na zimnym silniku. Tak od 2000-2500 obr w górę, więcej nie chcę kręcić gdy zimny ale już wtedy słyszę i to im większe obciążenie tym wcześniej stuka i głośniej. Tylko to było kilka dni temu. Dziś zrobił taki sam numer lecz do tego jeszcze szarpał, nie przyspieszał w ogóle, skakał, wszystko się trzęsło w aucie. Odpuszczam gaz i spokój dodaje znów i ledwo pow. 1500obr i silnik przerywa i nie jedzie. Działo się to nie od razu po ruszeniu lecz po pierwszych 300m kiedy wyjechałem z osiedla i w nerwową ciekawością zacząłem sprawdzać ten stuk, o którym wcześniej pisałem. Wkręciłem na 2000-2500obr i się zaczęło. Trwało jakieś 500m do świateł gdzie odpuściłem i na postoju się uspokoił, troszkę zagrzał wtedy, gdy ruszyłem, był trochę zamulony i nadal stukał ale już tak mocno się nie trząsł, delikatne wibracje podczas przyspieszania były odczuwalne. Z każdą min było lepiej. Gdy już drgnęła wskazówka od temp. silnika to nie było żadnego problemu, szedł jak burza choć jeszcze delikatny stukot było słychać przy przyspieszaniu. Dopiero gdy dochodził do temp docelowej nie było śladu po dziwnych objawach. Postaram się nagrać filmik z tego co się dzieje, a rano podjadę z tym do mechanika, może coś poradzą. Jak ktoś będzie coś wiedział to byłbym wdzięczny. Też od niedawna posiadam tę lakę, od miesiąca. Kupiona gdy było ciepło to nie było tego widać.
Pozdro

aha
Ps. mam nowy rozrząd, nowe wszystkie płyny(olej motul x-clean+ 5w30, a hamownia pokazała że silnik zdrowy 179KM, przynajmniej na ciepło.
rocco360
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2015, o 10:52
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: ROBERT
Lokalizacja: koszalin

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: rocco360 »

dziś miałem to samo po ok 10 godzinach kiedy postawiłem auto.... myślę że te stuki są też na nagrzanym silniku tylko ich tak nie słychać jak na zimnym.... temperatura odgrywa tu kluczową role i to szarpanie bujanie ciężko nagrać ten temat.... ogólnie mi też ostatnio trzęsło silnikiem z rana jakby nie palił na jeden gar kolego Pawle musimy jakieś wieści tu wrzucić bo dużo ludzi szuka odpowiedzi na ten temat więc monitorujmy i każde newsy wrzucajmy tutaj ja postaram się wrzucić filmik jak trzęsie silnikiem z rana bo nagrałem ...kolego przyjrzyj się dwu-masie moja od czasu do czasu słychać na postoju i jeśli masz dojście do vcds-a sprawdż logi wtrysków i tutaj wrzuć porównamy



nowy rozrząd olej motul x-clean 5w30 nowy olej dsg febi nowe płyny hamulcowy chłodniczy
paweł
Posty: 71
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210KM/450NM
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: paweł »

Na pewno dam znać jeśli coś się dowiem. U mnie nie słyszę nic niepokojącego na jałowym. Chodzi jak diesel i tyle. Postaram się też nagrać film jutro rano. A czy dwumas nie wali cały czas? na zimnym i na ciepłym... Sam nie mam vcds-a jeżdżę do ecu-project w tych sprawach. Jeśli da radę to zdobędę logi.
rocco360
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2015, o 10:52
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: ROBERT
Lokalizacja: koszalin

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: rocco360 »

na biegu jałowym też nie mam tych objawów mogę gazować na zimnym i nie ma żadnych stuków tylko mówię że ostatnio zaczoł pracować nie równo z rana pierwszy raz to się stało może się wtrysk zapiekł albo zapchał syfem , może paliwo ...jeśli chodzi o dwu-mas to wydaje mi się że to delikatny początek jego życia film też postaram się umieścić
paweł
Posty: 71
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210KM/450NM
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: paweł »

Zostawiłem auto u mechanika na noc aby rano na zimno podłączy vcds i zobaczył korekty. Po opisanych objawach stwierdzili mechanicy, że na pewno to wtrysk. Któryś się zawiesza/zapieka, przyciera na zimno. Jeśli to będzie wtrysk to poproszę o sprawdzenie go też na ciepło. Jeśli nie będzie bardzo źle z nim na ciepło to planuje potraktować je jakimś środkiem czyszczącym jako dolewkę do paliwa. 2 zbiorniki wyjeżdżę, jeśli nie pomoże to będę szukał wtrysku na wymianę.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: kamracik »

Nie lubię takich napraw, jak chcesz mieć nie awaryjne auto to zasada jest jedna, jak coś nie działa to się wymienia, a nie dłubie. Wiem, że wtryski nie są tanie, ale jak mus to mus, nie wiem czy wymiana wiąże się z większą robocizną, ale jeśli nie to w ramach oszczędności wymieniłbym jeden, a jak tak to wymieniałbym już wszystkie, aby dwa razy nie dłubać tego samego. Bo może być tak, że wymienisz jeden, a się okaże, że nie działały dwa.
paweł
Posty: 71
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 20:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 210KM/450NM
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: paweł »

Oficjalnie stwierdzili, że 2 wtryski są padnięte, zawieszają/zacierają się na zimnym, 2 pozostałe również nie grzeszą doskonałą formą więc. Na ciepłym silniku wszystkie pracują bardzo dobrze i korekcje mają ok. Ostatecznie przyjąłem oszczędną drogę. Zakupiłem 2 bańki liqui-moly i przeczyszczę je. Skoro na ciepło pracują dobrze to nie są zajechane mechanicznie lecz mają naga/osad. To moja teoria i mam nadzieje, że słuszna bo oszczędna :-) Dam znać za jakiś czas czy po czyszczeniu nadal objawy występują.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: kamracik »

Każda jest słuszna przy przyjętych założeniach ;) Możliwe, że to wystarczy, rozwiązanie nie jest złe bo w najgorszej opcji będziesz te dwie bańki w plecy :)
rocco360
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2015, o 10:52
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: ROBERT
Lokalizacja: koszalin

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: rocco360 »

szkoda że nie masz logów u mnie będzie to samo pewnie ...nie wiem ja już molly wlałem kilkaset kilometrów temu może jestem niecierpliwy ale efektu nie widzę moly wlałem do filtra paliwa teraz spróbuje może ARCHOIL AR6400-D nie wiem może ktoś się wypowie jak działa ten środek i jak długo czekać na efekty jego działania ...biorę pod uwagę że może poprostu nie być efektu wtedy kupie wszystkie wtryski z testowego auta po założeniu sprawdzę będe monitorował temat Paweł jak coś pisz tutaj co w temacie się dzieje pozdrawiam
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5802
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: pab567 »

A może warto wybrać się na profesjonalne czyszczenie układu wtryskowego? Zafundowałem to kiedyś Forysiowi i byłem mega zadowolony z efektów. Robiłem w Feuvert, maszyna i chemia Liqui Moly.
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:11 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: szms »

Dużo z pewnością zależy od tego jak zmęczone i zawalone są wtryski... :roll:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: whity »

I teraz maniek sie męczy :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:11 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ