Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

Drugi i czwarty podskoczył znacznie. Hmm.. ciekawe.
Wiesz u ciebie widać to, że masz chipa. Wtryski muszą więcej podlewać więc i czasy masz zawyżone. Tak, że nie ma się co martwić na zapas :) Wklej za kolejne 5 tys poobserwujemy co się będzie działo :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

To zgodnie z prośbą wyniki z dziś + historyczne - ciekaw jestem analizy bo to nadal dla mnie czarna magia i fusy:

Przebieg ponad 21tys:

Obrazek
Obrazek


Przebieg blisko 18tys:

Obrazek
Obrazek


Przebieg 8011km:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

Dato dzięki serdecznie ... nawet nie wiesz czego dokonałes :)

Wklelaj sukcesywnie po 5-10 tyś jesteś dobrym materiałem :)


Wartości spadały i rosly szok. Byłem pewien ze ida tylko w górę. Wykluczam tu zastosowanie środków bo jedne malały drugie rosły. Kurcze .. jest temat :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

Ty mi powiedz czy mam się martwić czy nie, a nie kręcisz ;) - o co kaman ?
I rozpisz się, bo przestanę wklejać ;)
Ostatnie kilka baków nie leję LM bo mi jeden został. Może przy następnym tankowaniu.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

Nie nie masz sie co martwić :) Ja sie martwie ze info które mam na ten temat jest mylne ?

Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

No to ruchy...
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

No i podbijam - poniżej wtryski po kolejnym 1kkm - ogarniaj temat, bo w sumie to mnie bardziej interesuje niż dpf. Ten zawsze mogę zregenerować, albo ostatecznie wyciąć.
neck99 pisze:Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
Masz mi poopowiadać o co chodzi jak się już douczysz - więc znów pracowicie daję materiał :twisted:

Obrazek

Obrazek

Przebieg 22222km, auto z końcówki kwietnia br.
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: gsh »

Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

neck99 pisze:Nie nie masz sie co martwić :) Ja sie martwie ze info które mam na ten temat jest mylne ?
Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
Jeszcze pamiętaj, że w czasie Chorwacji było z 1,5 baku ch&&&wego paliwa, a standardowo i prawie zawsze zwykłą gnojówkę z Orlenu leję - ona ma jakieś 10% bio dodatków podobno...
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

gsh pisze:Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.

Jak to ???? na gwarancji miałeś zmieniane ? dlaczego i jaki przebieg. Ty masz pompki. Szok ze wymiana była.

Dato więc tak w skrócie bo chyba zaszło nieporozumienie. Ale złapałem chyba babola. To co pisałem na 1 stronie sprzedał mi jeden z znajomych. Co prawda dotyczyło to diagnozy piezo wtrysków 3.0 TDI ale uznaliśmy ze piezo 3.0 a 2.0 to to samo. Poza większą dyszą działanie sie jakoś diametralnie nie zmieniło. I skoro można je diagnozować to nasze 2.0 też. No więc informacja jest taka, że wtrysk stopniowo sie zużywa. Widać to na czasach wtrysku niskim średnim i wysokim można tak powiedzieć. Pierwszy i drugi to te niskie a trzeci wysoki mniej znaczący bo przy dużym ciśnieniu nawet zepsuty da rade. Więc należy sie skupić na dwóch pierwszych czasach. Książkowo ponoć jak ich wartość jest wyższa niż -45 dla pierwszego
(np. -50, -60 itd. ) i -15 (np. -20 -25 -30 itd.) dla drugiego wtrysk do wymiany. Nie dało mi spokoju to, że w nowym aucie z przebiegiem niespełna 10 tyś wartości u Ciebie były już bliskie granicy. Bo pojawiały się wartości okolic -36. Dodatkowo nie dawało mi spokoju to, ze porównując twoje wyniki zauważyłem ze wartości które były np. -36 spadały do -20. Takie coś nie mogło przecież mieć miejsca bez regeneracji wtrysku. Dzwoniłem pytałem i wszyscy Milcza. Nawet Wojtek mówi ze nie ogarnął czasów w nowych 2.0 TDI piezo i wzoruje się na tym co wyżej napisałem. Jak mu powiedziałem ze wartości potrafiły spaść to był mega zaskoczony.
Wczoraj przeglądając wyniki Dato i innych ludków z sieci z 3.0 TDI zauważyłem ze oni podają wartości w milisekundach bo takie sa w blokach pomiarowych. U nas w zaawansowanych blokach pomiarowych wartości są nie w milisekundach a mikro sekundach.
Biorac pod uwage ze np. U ciebie na jednym jest -36,6 (mikrosekund) to 36,6 mikro sekund = 0,03666 milisekundy. VCDS zaokrągla do 1 miejsca po przecinku więc wychodzi na to że masz 0.0. igła wtryski.
P.S jeszcze nie odpuszczę bo jeszcze widzę różnice w nazewnictwie. Przy tych 3.0 w ms pojawia się : injection time corr – co można interpretować jako czas korekcji wtrysku. U nas w zaawansowanych jest rail pressure calibration point - co można interpretować jako punkt kalibracji ciśnienia wtrysku. Nie wiem czy sa to tożsame wartości. Niestety nie ma nic w sieci na ten temat. Dlatego Dato zaatakuj swojego tunera. Może coś podpowie lub jak będzie na oleju w Pszczynie niech jakiś kumaty serwisant ci sprawdzi wtryski i powie co i jak. Ja też będę walczył w temacie.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: Enriquez »

to podobnie jak z blokami pomiarowymi przy DPF - przebieg od ostatniej regeneracji niby w kilometrach a tak naprawdę w metrach (!)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

No dokładnie ..
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: dato »

Neck, czyli podsumowując, jak gdzieś mi wartość wskoczy w setki to mam zacząć o tym myśleć ?
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: neck99 »

Jeżeli to jest te miejsce to tak :

45 milisekund to jest 45000 mikrosekund więc zacząc martwić się mozesz jak będziesz widział powyżej 30000us. na razie masz srednio ok 20us :) biorąc pod uwage ze nowe miałes ok 10us.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
gsh
Posty: 242
Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Lokalizacja: Bytom

Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR

Post autor: gsh »

neck99 pisze:
gsh pisze:Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.

Jak to ???? na gwarancji miałeś zmieniane ? dlaczego i jaki przebieg. Ty masz pompki. Szok ze wymiana była.
Tak, na gwarancji a w zasadzie już po gwarancji ( dłuższa historia i moja walka z ASO i SAP, opisywałem na forum ) wymienili mi wszystkie pompowtryski. Nakręciłem dokładnie jakieś 35-37 tyś km na nowych, musiałbym dokładnie poszukać jaki miałem wtedy przebieg ( ok 92-95 tyś km ).
ODPOWIEDZ