Strona 28 z 30

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 13 sty 2015, o 14:43
autor: Seweryn
O widzisz to cenna informacja, u mnie wypala co mniej wiecej 400km ale przy jezdzie pol na pol - miasto/trasa.
Ja mam Oil ash volume w okolicach 0.06 przy przebiegu 90tys.

Zastanawia mnie tylko dlaczego masz taki rozjazd miedzy calculated 18 a measured 5. Wtedy po aktywnym wypaleniu measured schodzi Ci rozumiem do ok. 0 a calculated? Ja ostatnio zauważyłem,że calculated po wypaleniu był na dzień dobry coś ok 6g.

pozdr
S

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 13 sty 2015, o 14:48
autor: szms
Nie pamiętam jak schodzi, ale pewnie chodzi o rodzaj i styl jazdy. Ja preferuję szybką jazdę w zakresie dużego momentu ze stałą prędkością... nie jeżdżę 140/50/140... tylko przewiduję to co na drodze się dzieje... każdy but do końca to zawalenie filtra (moim zdaniem), równa jazda w klimacie 1900-2400 obr. - moje ulubione i tak jeżdżę zazwyczaj.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 13 sty 2015, o 14:57
autor: Seweryn
A mógłbyś jeszcze podać, jakie masz korekcje na wtryskach i średnią wartość. Ja jak kupowałem na jesieni miałem korekcje w okolicach 0, ale teraz troszkę mi wzrosły i zastanawiam się czy to kwestia paliwa zimowego czy jeszcze coś innego.

przykładowe na nagrzanym silniku:
śred. 1. 2. 3. 4.
4.9 -0.08 -0.21 -0.15 0.44

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 13 sty 2015, o 15:03
autor: szms
Ooooj stary, nie pamiętam... bym musiał podpiąć.

Weź mi spisz, które parametry Cię interesują to podepnę się na czasie.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 16 kwie 2017, o 09:21
autor: rafal0818
Witam. Panowie mam pytanie. Obserwuję sobie zachowanie dpf, i jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie chodzi mi o zwiększenie się ilości popiołu czyli oil ash. Zauważyłem że ta wartość wzrasta u mnie nie tylko po wypalenie ale też podczas eksploatacji czyli między wypaleniami. Możecie się wypowiedzieć jak jest u Was? Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 16 kwie 2017, o 10:05
autor: matik
rafal0818 pisze:Witam. Panowie mam pytanie. Obserwuję sobie zachowanie dpf, i jedna rzecz mnie zastanawia. Mianowicie chodzi mi o zwiększenie się ilości popiołu czyli oil ash. Zauważyłem że ta wartość wzrasta u mnie nie tylko po wypalenie ale też podczas eksploatacji czyli między wypaleniami. Możecie się wypowiedzieć jak jest u Was? Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Hej. U mnie oil ash wzrasta skokowo co kilkanascie tys km. Obecnie przy 75000km mam 49ml (CR pierwszej generacji podaje w ml) . Napewno nie zmienia sie w trakcie jazdy normalnej jazdy.
Rosnie tylko ilosc sadzy zmierzona i obliczona. Przy wypalaniu zmierzona schodzi do 0 a wypalanie konczy sie przy okolo 5g sadzy wyliczonej.
Pozdrawiam

EDIT:
sprawdzilem w notatkach
do okolo 37kkm - 18ml
37-55kkm - 30ml
55-60kkm - 39ml

Odnosze wrazenie, ze przeskoki nastepowaly po dolaniu oleju silnikowego na max. i jezdzie z predkosciami 2xx kmh
pzdr


Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 16 kwie 2017, o 16:46
autor: rafal0818
Ja mam 50.44 ale w gramach. Wartość graniczna to 70 g. Czy później zaczynają się problemy? Filtr do wymiany?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 kwie 2017, o 18:56
autor: matik
rafal0818 pisze:Ja mam 50.44 ale w gramach. Wartość graniczna to 70 g. Czy później zaczynają się problemy? Filtr do wymiany?

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka
Cześć.
Ponieważ w DPF'ie nie ma wagi, wiec ilość popiołu również jest obliczana "trochę teoretycznie". Gdzieś na forach pisało, ze ludzie mieli dużo więcej niż 100% zapełnienia a samochód działał normalnie, niektórzy odwrotnie jeszcze było daleko a już były problemy. Myślę, że dopóki wszystko jest OK to... jest OK.

Jedno co jest pewne, to po update z dieselgate, filtr napełnia się sadza dużo szybciej niż wcześniej.
pzdr

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 kwie 2017, o 20:41
autor: chudy
O, to ciekawa informacja. Zauważyłeś to po tej akcji? Czyli jego żywotność może spaść "dzięki" takiej akcji.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 kwie 2017, o 20:56
autor: panki888
ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 kwie 2017, o 07:37
autor: matik
chudy pisze:O, to ciekawa informacja. Zauważyłeś to po tej akcji? Czyli jego żywotność może spaść "dzięki" takiej akcji.
Czesc.
Slinik CBBB manual.

1. Spadku mocy nie odczulem, na pomiarach elastycznosci wyniki takie same a nawet troche lepsze. Hamowni nie robilem. Wydaje mi sie, ze jest bardziej "podlany" paliwem przy niskich obrotach.
2. Zuzycie paliwa wyglada na takie samo.

Na minus.
1. Pojawia sie opisywane przez innych terkotanie (dzwiek zblizony do dzwoniacego silnika gaznikowego) przy obrotach pomiedzy 1200 a 2400. (ale nie zawsze). Przy okazji jechalem insignia 170ps z przebiegiem okolo 50kkm i tam dopiero bylo dzwonienie, chyba 2x gorsze niz teraz w superbie.
2. Duzo szybsze napelnianie dpf - kiedys wartosc zmierzona sadzy byla jakies 1/4 - 1/3 wartosci obliczonej, teraz jest prawie po rowno (w jezdzie miejskiej wypalanie co jakies 250-300km sadzy w tym czasie nazbiera sie ponad 20g

To tyle na razie.
Pzdr



Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 kwie 2017, o 08:20
autor: kamracik
Pewnie wpływ na to ma olej. Jaki stosujecie? :roll:

DPF będzie się zapełniać przy normalnej jeździ bo tak on działa, nie filtruje tylko podczas wypalania. Wypalanie jest po to, aby go "przeczyścić".

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 kwie 2017, o 19:22
autor: matik
kamracik pisze:Pewnie wpływ na to ma olej. Jaki stosujecie? :roll:

DPF będzie się zapełniać przy normalnej jeździ bo tak on działa, nie filtruje tylko podczas wypalania. Wypalanie jest po to, aby go "przeczyścić".
Hej.
Zasadę działania znam :)
Ja śmigam na Motul Specific, wymiana co jakieś 15kkm
Z innej beczki.
Ostatnio przy wymianie oleju, dla ciekawości porównałem wiskoze starego z nowym - (flow stick - jedna z metod badania oleju na statku)
http://www.marineinsight.com/guidelines ... oard-ship/ - trzeci punkt.

Wyszło, ze prędkość spływania starego oleju była taka, ze sięgała jakiś 70% dopuszczalnego limitu (dla olejów statkowych).
Dopiero wtedy widać, ze olej się spala i "uzupełnia" go paliwo.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 22 kwie 2017, o 11:30
autor: pawlomar
panki888 pisze:ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać
Można wiedzieć dlaczego? Znam wiele osób, które nie zgodziłyby się z Twoją decyzją. Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 22 kwie 2017, o 12:32
autor: tekus
pawlomar pisze:
panki888 pisze:ogólnie nie jadę na tą akcje i nie zamierzam jechać
Można wiedzieć dlaczego? Znam wiele osób, które nie zgodziłyby się z Twoją decyzją. Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi.
Ja też nie pojechałem, nie mam już S2 ale w moim przypadku powód był dość prosty. Co zmieniają w programie że teraz auto bez problemu przechodzi pomiar? Nie wierzę że nie ma spadku mocy ani dpf się zapełnia tak samo szybko. Teraz mają super program a przed dieselgate nie mieli? Nie bądźmy tacy naiwni.