DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
neck, ale weź ty powiedz może jaśniej co to jest ten "PID"
czy Ty nas przypadkiem nie obrażasz?
czy Ty nas przypadkiem nie obrażasz?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs" onclick="window.open(this.href);return false;Enriquez pisze:neck, ale weź ty powiedz może jaśniej co to jest ten "PID"
Jak widać nie ma infa dotyczącego DPF. Będziemy starać się "przechwycić transmisje" i zobaczyć po czym i jak te dane idą. Bo nie ma dokumentacji
To tak bardzo bardzo w skrócie i język zrozumiały.
Enriquez pisze:czy Ty nas przypadkiem nie obrażasz?
Że niby Ty PIDO ?
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Witam all,
Pomyślałem, że nie będę zakładał nowego wątku tylko podepnę się tutaj. Dzięki koledze neck99 (opis i wykres wypalania) dużo mi się rozjaśniło w kwestii DPF-a. Staram się dokładnie poznać jak ustrojstwo działa i co robić aby tak było jak najdłużej. Większość opisów na innych forach posiada już dużo nieaktualnych informacji, trochę mitów, a wykres konkretnie pokazał co i jak w naszych dieslach CR wygląda.
Dlatego mam parę pytań:
Moje auto to akurat XII.2010 GOLF VI 1.6 tdi CAYC 105km - przebieg 124 kkm.
Nie jestem pewny czy auto dopala mi dpf do końca i czy to nie przypadkiem wina sławnego czujnika G450.
Jazda przeważnie miasto, ale bez korków i takich tam.
Tydzień temu autko po powrocie do domu ma podwyższone obroty, ok dopala się. Posiedziałem w autku niecałe 5min. Obroty spadły - zgasiłem i do domu. Następnego dnia rano do pracy znowu obroty 1.000, poczekałem pod robotą pare minut i opadły. Wyjazd z pracy znowu podwyższone obroty. Po dojechaniu do garażu Laptop w łapy i sprawdzam. Okazuję się dpf wypalony 20km temu, zapełnienie 8g. No ok. - i Teraz pytanie czy DPF wypala się podczas aktywnego wypalania na postoju czy nie? czy podwyższone obroty oznaczają - ej kierowco, jedziemy na trasę!, czy jednak wystarczy nie gasić auta, poczekać te 5-10 min i się wypali na postoju?
Wcześniej podniesione obroty występowały raz na jakiś czas, a jak widać ostatnio 3 razy pod rząd. Nigdy auta jeszcze nie zgasiłem podczas podwyższonych obrotów.
Od niedawna posiadam kabel, więc chcąc dokładnie wiedzieć jak się odbywa wypalanie dziś wybrałem się na wycieczkę na A2.
Zapełnienie wynosiło 19g więc już powinno się coś zacząć dziać. Pierwsza jazda (mam dsg7 więc tryb S i tak do 3.000 obrotów) jakieś 20-25 km nic się nie działo, gramów na VCDSie pomalutku przybywało. Gdy doszło do ponad 20g w polu "particle filter; field regeneration request status" pojawiła się zamiast zera, jedynka. Dość szybko gramy zaczęły spadać, trwało to może z 4-5 min i doszło do 14,7g i zatrzymało się a w polu "particle filter; field regeneration request status" pojawiła się zamiast 1 liczba 10. Potrwało to kilka minut, w tym czasie zapełnienie nie zmieniało się - po czym pozycja 10 zmieniła się na 0. Wracając kolejne 30 km do domu (przypominam cały czas taki sam styl jazdy) już nic się nie wypalało.
Podsumowując moje przydługie wypociny:
- cały czas taka sama jazda, to dlaczego filtr nie wypalił się do końca?
- co oznaczają liczby 1, 10 w particle filter; field regeneration request status
- no i najważniejsze, czy przy wypalaniu aktywnym (podwyższone obroty) na postoju (nie podczas jazdy) filtr się skutecznie wypali
Od siebie jeszcze: podejrzewam że może u mnie czujnik różnicy ciśnień szwankuje i robi psikusy z tym wypalaniem.
Czy wiecie może jak go sprawdzić VCDSem? które bloki pomiarowe podejrzeć w Advenced MVB?
Z całego wypalania mam zrzuty ekranu, więc jak ktoś zainteresowany to mogę wrzucić.
pozdrawiam
Seba
Pomyślałem, że nie będę zakładał nowego wątku tylko podepnę się tutaj. Dzięki koledze neck99 (opis i wykres wypalania) dużo mi się rozjaśniło w kwestii DPF-a. Staram się dokładnie poznać jak ustrojstwo działa i co robić aby tak było jak najdłużej. Większość opisów na innych forach posiada już dużo nieaktualnych informacji, trochę mitów, a wykres konkretnie pokazał co i jak w naszych dieslach CR wygląda.
Dlatego mam parę pytań:
Moje auto to akurat XII.2010 GOLF VI 1.6 tdi CAYC 105km - przebieg 124 kkm.
Nie jestem pewny czy auto dopala mi dpf do końca i czy to nie przypadkiem wina sławnego czujnika G450.
Jazda przeważnie miasto, ale bez korków i takich tam.
Tydzień temu autko po powrocie do domu ma podwyższone obroty, ok dopala się. Posiedziałem w autku niecałe 5min. Obroty spadły - zgasiłem i do domu. Następnego dnia rano do pracy znowu obroty 1.000, poczekałem pod robotą pare minut i opadły. Wyjazd z pracy znowu podwyższone obroty. Po dojechaniu do garażu Laptop w łapy i sprawdzam. Okazuję się dpf wypalony 20km temu, zapełnienie 8g. No ok. - i Teraz pytanie czy DPF wypala się podczas aktywnego wypalania na postoju czy nie? czy podwyższone obroty oznaczają - ej kierowco, jedziemy na trasę!, czy jednak wystarczy nie gasić auta, poczekać te 5-10 min i się wypali na postoju?
Wcześniej podniesione obroty występowały raz na jakiś czas, a jak widać ostatnio 3 razy pod rząd. Nigdy auta jeszcze nie zgasiłem podczas podwyższonych obrotów.
Od niedawna posiadam kabel, więc chcąc dokładnie wiedzieć jak się odbywa wypalanie dziś wybrałem się na wycieczkę na A2.
Zapełnienie wynosiło 19g więc już powinno się coś zacząć dziać. Pierwsza jazda (mam dsg7 więc tryb S i tak do 3.000 obrotów) jakieś 20-25 km nic się nie działo, gramów na VCDSie pomalutku przybywało. Gdy doszło do ponad 20g w polu "particle filter; field regeneration request status" pojawiła się zamiast zera, jedynka. Dość szybko gramy zaczęły spadać, trwało to może z 4-5 min i doszło do 14,7g i zatrzymało się a w polu "particle filter; field regeneration request status" pojawiła się zamiast 1 liczba 10. Potrwało to kilka minut, w tym czasie zapełnienie nie zmieniało się - po czym pozycja 10 zmieniła się na 0. Wracając kolejne 30 km do domu (przypominam cały czas taki sam styl jazdy) już nic się nie wypalało.
Podsumowując moje przydługie wypociny:
- cały czas taka sama jazda, to dlaczego filtr nie wypalił się do końca?
- co oznaczają liczby 1, 10 w particle filter; field regeneration request status
- no i najważniejsze, czy przy wypalaniu aktywnym (podwyższone obroty) na postoju (nie podczas jazdy) filtr się skutecznie wypali
Od siebie jeszcze: podejrzewam że może u mnie czujnik różnicy ciśnień szwankuje i robi psikusy z tym wypalaniem.
Czy wiecie może jak go sprawdzić VCDSem? które bloki pomiarowe podejrzeć w Advenced MVB?
Z całego wypalania mam zrzuty ekranu, więc jak ktoś zainteresowany to mogę wrzucić.
pozdrawiam
Seba
- Vedius
- Posty: 458
- Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: WojtAS
- Lokalizacja: Zagłębie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
W ostateczności możesz oddać auto do chirurga i niech wytnie DPF
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Proszę bardzo:
Przed rozpoczęciem wypalania przypominam że było ponad 20g.
Tutaj pare chwil po rozpoczęciu procesu:
Tutaj po zakończeniu i przeskoczeniu regeneration request status na liczbę 10:
Tutaj po zmianie regeneration request status z 10 na 0
Później w drodze powrotnej nic się już nie zmniejszało tylko tradycyjnie pomalutku rosło
Co do wycinania filtra: jakbym miał wolny 1000 zł, to pewnie bym się skusił i nie męczył głowy.
Natomiast mam jeszcze troszkę cierpliwości więc na razie spróbujemy żyć w zgodzie z filtrem:)
Widzę że coś moje screeny nie działają więc zapodaję zew. link: http://imageshack.us/g/191/viyj.jpg/
Hmm. Właśnie mi się przypomniało że podczas wypalania byłem na rezerwie paliwa, nie wiem czy to może mieć związek z tym że nie wypaliło się do końca?
Przed rozpoczęciem wypalania przypominam że było ponad 20g.
Tutaj pare chwil po rozpoczęciu procesu:
Tutaj po zakończeniu i przeskoczeniu regeneration request status na liczbę 10:
Tutaj po zmianie regeneration request status z 10 na 0
Później w drodze powrotnej nic się już nie zmniejszało tylko tradycyjnie pomalutku rosło
Co do wycinania filtra: jakbym miał wolny 1000 zł, to pewnie bym się skusił i nie męczył głowy.
Natomiast mam jeszcze troszkę cierpliwości więc na razie spróbujemy żyć w zgodzie z filtrem:)
Widzę że coś moje screeny nie działają więc zapodaję zew. link: http://imageshack.us/g/191/viyj.jpg/
Hmm. Właśnie mi się przypomniało że podczas wypalania byłem na rezerwie paliwa, nie wiem czy to może mieć związek z tym że nie wypaliło się do końca?
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 7 kwie 2013, o 23:19
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Czytajac watek ktos napisal, ze jeden z uzytkownikow uzywa do monitoringu DPF'a telefonu z Androidem czy moge prosic o troche wiecej informacji na ten temat. Znalazlem na allegro interface'y ELM327 z BT, uzywal moze ktos tego no i czy zadziala to na mojego szkodnika?
Aktualizacja:
Neck99, udalo ci sie zdzialac cos z PID'ami?
Aktualizacja:
Neck99, udalo ci sie zdzialac cos z PID'ami?
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Z tego co pamiętam to nikt nie używa, ale mogę się mylić. Musiałbyś zacytować posta. Wszystko właśnie o PIDy się rozbija. Jak wprowadzisz PIDy do aplikacji to będzie działać.
Neck od dłuższego czasu nie daje znaków życia.
Neck od dłuższego czasu nie daje znaków życia.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Neck żyje, ale jest zawalony robotą. Z tego co wiem to nie zwalczył tego tematu, ale mogę się mylić.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Mam pytanie do wypalania DPFa na postoju-jak myślicie, zdarza się to na zimnym silniku (zaraz po odpaleniu) czy na rozgrzanym?
Miałem ostatnio taką akcję, że odpaliłem samochód, i zaraz ksenony, nawiew, radio, ale musiałem na chwilę wrócić do domu i zostawiłem samochód włączony- wracam, a tam obroty na jakieś 1100 i biały dym z rury. Zakładam, że właśnie przez dodatkowe odbiorniki prądu a nie wypalanie. Ale na 100% to pewnie przez kabel byłoby do sprawdzenia...
Miałem ostatnio taką akcję, że odpaliłem samochód, i zaraz ksenony, nawiew, radio, ale musiałem na chwilę wrócić do domu i zostawiłem samochód włączony- wracam, a tam obroty na jakieś 1100 i biały dym z rury. Zakładam, że właśnie przez dodatkowe odbiorniki prądu a nie wypalanie. Ale na 100% to pewnie przez kabel byłoby do sprawdzenia...
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
- g-o-q
- Posty: 233
- Rejestracja: 11 paź 2013, o 09:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Sylwester
- Lokalizacja: UK/East Mids
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Panowie,
Mam wkońcu VCDS's ( ) - chciałem pomierzyć DPF'a i mam takie o to cuś:
Uploaded with ImageShack.us
Naczytałem się o G450 i trochę mi to cholerstwo nie dawało spokoju. Prosiłbym, żby ktoś mądry się wypowiedział na temat powyższych wartości...
Dzięki
Mam wkońcu VCDS's ( ) - chciałem pomierzyć DPF'a i mam takie o to cuś:
Uploaded with ImageShack.us
Naczytałem się o G450 i trochę mi to cholerstwo nie dawało spokoju. Prosiłbym, żby ktoś mądry się wypowiedział na temat powyższych wartości...
Dzięki
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lip 2013, o 11:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: superb active kombi
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
podpinam sie z pytaniem,
wlasnie zaliczylem pierwsze wypalanko - po ok 600k. wypalanko klasyczne - wieksze spalanie na zegarach, wiatrak na chlodnicy krecil po wylaczeniu silnika a pod maska wyjatkowo goraco. tyle tylko ze smierdzi.... u Was tez tak smierdzi ? czuc bylo juz w kabinie na swiatlach, jak stanalem w garazu - po wyjsciu z auta czuc smrod - jakby spalin (spalony olej z frytek) ale o wiele mocniej...
tez tak macie ? i macie tez tak goraco pod maska ?
jak sie domyslilem ze zaliczylem wypalanko - wsiadlem do auta i przegonilem go troche... jak stanalem znowu w garazu bylo o wiele chlodniej pod maska, wiatrak nie szalal i nie smierdzialo....
tylko ten smrod mnie zastanawia - czy to normalny objaw ?
wlasnie zaliczylem pierwsze wypalanko - po ok 600k. wypalanko klasyczne - wieksze spalanie na zegarach, wiatrak na chlodnicy krecil po wylaczeniu silnika a pod maska wyjatkowo goraco. tyle tylko ze smierdzi.... u Was tez tak smierdzi ? czuc bylo juz w kabinie na swiatlach, jak stanalem w garazu - po wyjsciu z auta czuc smrod - jakby spalin (spalony olej z frytek) ale o wiele mocniej...
tez tak macie ? i macie tez tak goraco pod maska ?
jak sie domyslilem ze zaliczylem wypalanko - wsiadlem do auta i przegonilem go troche... jak stanalem znowu w garazu bylo o wiele chlodniej pod maska, wiatrak nie szalal i nie smierdzialo....
tylko ten smrod mnie zastanawia - czy to normalny objaw ?
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
się nie martw... pewnie dostał wyższej tem. i się farba wypalała i inne syfy... powinno się już ze smrodem uspokoić
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 20:04
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: O3 1,6TDI 110KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Witam wszystkich jako, że to mój pierwszy post
Mam w Fabi prawie 110 000 i jak smierdziało tak śmierdzi przy wypalaniu Temeratura wysoka to i wszystko jest tak jak mówicie tj. gorąco, wentylator, co przejazd ok 300-400 km w warunkach jak to po większym mieście
miron75 jak wpadniesz na jakieś informację w sprawie monitoringu z użyciem telefonu z systemem Android, daj proszę znać w tym wątku. Obserwuję temat
Mam w Fabi prawie 110 000 i jak smierdziało tak śmierdzi przy wypalaniu Temeratura wysoka to i wszystko jest tak jak mówicie tj. gorąco, wentylator, co przejazd ok 300-400 km w warunkach jak to po większym mieście
miron75 jak wpadniesz na jakieś informację w sprawie monitoringu z użyciem telefonu z systemem Android, daj proszę znać w tym wątku. Obserwuję temat
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13589
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Trochę droższym urządzeniem, które umożliwia obserwację wypalania jest Polar Fis - wszystko ma maxi-docie. Barierą jest cena, zaletą jest to, że produkt się cały czas rozwija.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.