DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Enriquez »

raczej coś nieszczelne
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Mej »

Marecki - na łączeniu DPF'a z kołnierzem turbiny znajduje się tłoczona blaszana uszczelka - zdecydowanie JEDNORAZOWA, o numerze katalogowym 1K0253115T (nr 3 na poniższym skrinie) :

Obrazek

W rzeczywistości wygląda następująco: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... /ES315738/

Wystarczy niewielki błąd montażowy lub słabo skręcona obejma (2) łącząca turbinę z DPF'em i może się dziać tak jak u Ciebie.
Nie zwlekałbym z diagnozą ani chwili, bo jak smród ze spalin "osiądzie" na parowniku klimy, to już zawsze będzie lekko syfić spalinami wewnątrz auta.

Oczywiście stawiam jedynie możliwą hipotezę i absolutnie nie przesądzam o rzeczywistych powodach Twojego problemu ale statystycznie jest to najbardziej częstotliwe uszkodzenie (awaria).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: dato »

marecki pisze:Kurde :shock:
dzisiaj zajrzalem pod maske w stojac na parkingu - w czasie wypalana.
Domyslam sie ze dpf to ta srebrna puszka zaraz za sprezarka - kurcze z tego czegos sie dymi ! Wyglada to tak jakby na polaczeniu sprezarki z ta puszka ew. z wnetrza puszki byla jakas nieszczelnos - czy moze czym to nasmarowali i teraz ten smar sie wypala ?
U mnie podczas wypalania - w srodku auta - czuc lekko spaliny. Teraz juz wiem dlaczego.
Zrobilem pare kilometrow - wypalanie sie skonczylo i pod maska elegancko, nic nie dymi nic nie smierdzi...
Pytanie - czy tak ma byc i ten dym to normalny objaw ???
pozdrawiam
Jak masz wątpliwości to zgłoś w ASO, że czujesz spaliny w kabinie. Są problemy z uszczelkami pomiędzy turbo, a dpf, są też problemy z chłodniczką recyrkulacji spalin. No i olej kontroluj czy znika.
marecki
Posty: 15
Rejestracja: 3 lip 2013, o 11:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: superb active kombi
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: marecki »

Problem zgloszony do ASO.
Wymiana uszczelki i obejmy.
Calosc 4godziny od zgloszenia, czesci mieli na miejscu.

Ktos tu pisal ze mu smierdzi - chyba w fabii przy wypalaniu. Pewnie problem podobny.
Awatar użytkownika
kuebk
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2014, o 23:45
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: kuebk »

fist4sz3k pisze:Nie wiem, czy to nie jest kwestią softu tj. wersji VCDS'a. U mnie np. w kanale 108 wartość oil ash podana jest w ml, a nie w litrach i wynik ... UWAGA... 198ml, co daje 66g popiołu (dopuszczalne 60g). Pamiętajmy jednak, że to jest wartość przybliżona. Przelot mojej kury to 275kkm. DPF wypala się co jakieś 800km, czyli książkowo. Ostatnie jeżdżę głównie w mieście, rzadziej trasa. DPF zaczyna wypalanie jak już wspomnieliście przy 23,97g masy sadzy. U mnie po przejechaniu 300km jest ok. 8-9g sadzy, co przekłada się na wypalanie DPF'a właśnie co jakieś 800km. Gdzieś wyczytałem, że najwięcej sadzy wydziela się w zakresie niskich obrotów i przy ostrym butowaniu. Ja staram się jeździć w granicach 1800 - 2500 obrotów/min, co jest zarówno dobre dla DPF'a, jak i dwumasy, która od nowości nie została wymieniona, ani nie wykazuje oznak nieprawidłowej pracy.
Zachęcam do przeczytania -->> http://www.autowada.pl/node/19 gdzie znajdziemy m.in., tu cytat: "Kolejnym mitem wydaje się granica 60g zapełnienia filtra. Samochody które mają zapełnienie nawet ponad 100g zachowują się normalnie. Nie ma obniżenia mocy, częstszego wypalania filtra, wchodzenia w tryb serwisowy, zapalenia lampki filtra na desce rozdzielczej itp."
Pozdrawiam
Odczyt 23,97g masz z calculated czy measured?

Spotkal sie ktos z sytuacja w ktorej wartosc w measured jest caly czas 0, lub tez czasami potrafi wskoczyc na niskie wartosci <1g i po zgaszeniu auto i wlaczeniu zaplonu ponownie jest 0g?
thomas01000
Posty: 58
Rejestracja: 14 lip 2013, o 13:09
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: ZST-ZDR

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: thomas01000 »

Przeczytałem te 26 stron odnośnie DPF'a i stwierdzam że producenci aut większego gówna nie mogli wymyślić. A gadka że to wszystko ze względów ekologicznych jest po prostu śmieszna. Sami przyznacie że macie z tym ustrojstwem więcej problemów niż pożytku. Pożytek z tego jaki, że nie kopci i do atmosfery nie dostaje się jakiś syf? Wszyscy pewnie powiedzą że DPF jest OK, no bo co możecie powiedzieć mając coś takiego pod autem. Coś przy czym trzeba ślęczeć raz na tydzień z laptopem i sprawdzać czy się zapycha, zapchał czy może trzeba auto przegonić żeby się nie zapchał i wypalił..porażka. Auto ma służyć do jeżdżenia a nie zaprzątać głowę jakimiś filtrami.. Jak dla mnie DPF jest stworzone tylko po to żeby doić właścicieli aut, bo o ekologi to tu raczej nikt nie myślał i nie myśli. Mogę Wam Wszystkim tylko współczuć że macie coś takiego w swoich autach. Ja na szczęście zdążyłem i kupiłem jeszcze auto bez DPF'a z czego bardzo się cieszę. Ale jeśli już bym coś takiego miał i sprawiało by to cholerstwo problemy, wyciąłbym bez zastanowienia i wysłał w paczce do tej mądrej głowy która na to wymyśliła ;)
I na koniec, chyba moje kolejne auto będzie na benzynę, ale póki moje poczciwe 1.9 jeszcze bezproblemowo klekocze, przy nim pozostanę :)
Superby to naprawdę fajne auta i sam myślę o nowym modelu który wyjdzie chyba w przyszłym roku, ale co do silnika to będe się zastanawiał..
...w planach S4
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Enriquez »

wycięcie to nie problem
problem może być jak pojedziesz takim autem do Niemiec, czy Szwajcarii - możesz wrócić na lawecie bez paru tysięcy euro na koncie
znam osobiście taki przypadek w Passacie - więc to nie jest urban legend

a to, że to jest g... warte to jasna sprawa
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Na czarno dymił i Polizei się przyczepiło?
Obrazek
pawuo

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: pawuo »

Bez przesady z tym dpf'em. Od 5lat jeżdżę samochodami z tym ustrojstwem, w dodatku głównie w warszawskich korkach i nigdy nie było z nim żadnych problemow.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: chudy »

W zasadzie te nowsze dpfy do przebiegu ~200tys. km są praktycznie bezobsługowe. No chyba, że auto jeżdżone cały czas odcinki typu 1-2km to może wtedy nie.
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: noso »

chudy pisze:W zasadzie te nowsze dpfy do przebiegu ~200tys. km są praktycznie bezobsługowe. No chyba, że auto jeżdżone cały czas odcinki typu 1-2km to może wtedy nie.
Ja nawet nie.wiem kiedy się wypala:-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Enriquez »

pewnie jak się zepsuje, to już dawno będziesz jeździł nowym autem - i chyba o to się rozchodzi
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
thomas01000
Posty: 58
Rejestracja: 14 lip 2013, o 13:09
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: ZST-ZDR

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: thomas01000 »

Enriquez pisze:pewnie jak się zepsuje, to już dawno będziesz jeździł nowym autem - i chyba o to się rozchodzi
No własnie, i później nie ma co się dziwić że kolejny właściciel będzie psy wieszał na marce bo mu się Superb sypie.. ;)
..w sumie to dotyczy każdego auta.
...w planach S4
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: koniu1973 »

Panowie jakie są symptomy wypalania dpf? Rozumiem, że większe spalanie na biegu jałowym powyżej 1l/godz (?), większe obroty na biegu jałowym około 1000 obr/min (?) i smród ...
Przejechałem od zakupu (28-go stycznia) 6000 kilometrów i jak na razie nie zauważyłem wypalania filtra - jakieś sugestie?
whity

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: whity »

Slychac chodzace wentylatory


Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
ODPOWIEDZ