DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
magda621
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2018, o 09:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Imię: Magda

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: magda621 »

Witajcie!

Moi Drodzy liczę na Waszą pomoc. Mam problem. Podczas jazdy dziwnie nagle wzrastają mi obroty i zaczyna silnik zaczyna poddymiać. Byłam u mechanika, powiedział, że mam do wymiany filtr dpf, ponieważ nie da się go już wypalić. Czy faktycznie pozostaje mi tylko wymiana a może da sie go regenerować? są różne tego typu firemki np. https://www.filtry-dpf-fap.pl czy jednak lepie może używkę albo mechanik mówi o jakiś zamiennikach
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2018, o 08:31 przez magda621, łącznie zmieniany 1 raz.
JanB
Posty: 76
Rejestracja: 9 lip 2018, o 20:24
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Jan

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: JanB »

edit
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, o 16:33 przez JanB, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JanuszSz
Posty: 1021
Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 150
Lokalizacja: Lublin

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: JanuszSz »

To spamer.Na Skodaclub podał(a),że ma O1 z 1984r(!),z silnikiem AHF. Może któryś z modów wysłał by go(ją) w kosmos.
Obrazek
piecu
Posty: 432
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 21:17
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: piecu »

I Kodiaqa… https://www.kodiaq-klub.pl/forum/member ... file&u=884
Też mi to wygląda podejrzanie.
JanB
Posty: 76
Rejestracja: 9 lip 2018, o 20:24
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Jan

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: JanB »

A to przepraszam, myślałem, że kobieta się nie zna, a mechanior próbuje ją naciągnąć. Rzeczywiście widzę, że chyba jest zmasowany atak spammerów na forum - zresztą nie tylko na to.
picek1987
Posty: 1
Rejestracja: 8 lut 2019, o 13:29
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: picek1987 »

Możę i spam, ale temat jest dość często poruszany - wymieniać filtr, czyścić, usuwać?

Co do czyszczenia to faktycznie sporo jest różnych firm. Tutaj na przykład chwalą się, że ogarniają nawet bardzo zużyte filtry: https://dpf-fap.waw.pl

Wymiana jest bardzo droga, a za usuwanie co prawda są kary, ale nikt nie ma jak tego sprawdzić tylko nie wiadomo jak długo utrzyma się taki stan rzeczy. Warto pokombinować z regeneracją i zasięgnąć opinii w kilku miejscach. Jak ktoś mówi, że filtr jest do wymiany to niekoniecznie mówi prawdę, bo może chcieć naciągnąć klienta na duże koszty.
Awatar użytkownika
rydzio2001
Posty: 205
Rejestracja: 3 cze 2018, o 06:27
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: 3city

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: rydzio2001 »

Śmierdzi reklamą ...
nothing is perfect ... besides whiskey
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2345
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: siemi1 »

Nie no co ty :) @picek1987 żegnamy reklamy?
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: yaro_1 »

Churchill
Posty: 18
Rejestracja: 7 paź 2018, o 09:56
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Bartek

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: Churchill »

Spoko - jak będą tak nadzorować, jak ubojnie, to nie ma się czym martwić. Tzn. jest czym - zanieczyszczeniem środowiska, ale to i tak wszyscy kładą lachę na to.
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: yaro_1 »

obawiam się że tu raczej będą dokładniejsi, bo to się na konkretną kasę przekłada, nie trzeba wysyłać kontrolerów bo zrobią to pracownicy stacji, a mandacik za wycięty dpf ma być wysoki

zapewne też za brak kata w benzyniakach też będą ścigać
Awatar użytkownika
Ralph3x
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Ralph
Lokalizacja: Roscommon,IE

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: Ralph3x »

Dzisiaj na onecie opisali silniki diesla jako jedną z najważniejszych przyczyn powstawania smogu w polsce.A właścicieli aut z usuniętym dpf to chyba bedzie czekać publiczne kamieniowanie.O podpaskach pampersach i starych filcakach palonych w piecach w domkach jednorodzinnych ani słowa.Ludzka mentalność nigdy sie nie zmieni.Diesle to syf a ja to przecież nic złego nie robię bo tylko jednego gumaka na dzień palę.Kara urzędowa w irlandii 3000 euromonet za palenie śmieci w kominku.Nie potrzeba strzaży miejskiej.Świadomość ludzi jest tu chyba trochę większa.I nie ma tego chorego podejścia że jak sąsiad robi źle a ja to zgłosze to jestem podpierdalacz.
Tu jest fragment artykułu:
Pełnomocnik premiera ds. programu „Czyste powietrze” wskazuje konkretne pomysły. Głównym z nich jest walka z wycinaniem filtrów cząstek stałych oraz uszczelnienie kontroli na stacjach kontroli pojazdów. W ten sposób - zdaniem ministra - uda się wyłapać samochody z usuniętymi nielegalnie filtrami.

Piotr Woźny wyjaśnia, że stacje kontroli pojazdów będą zmuszone przeprowadzić określony zestaw badań, które będą zmierzać do wykrycia faktu wycięcia filtra cząstek stałych. Stacje te będą też mieć obowiązek posiadania przez nie urządzeń służących do wykrywania poziomu emisyjności tych samochodów. Konieczne będzie też rejestrowanie całego badania technicznego - zarówno dźwięku, jak i obrazu. Zdaniem ministra te działania doprowadzą do tego, że uporamy się z problemem wycinania filtrów cząstek stałych.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: maureliusz »

Jestem po lekturze ... tych 29 stron w temacie wynalazku XI wieku jakim jest DPF niewątpliwie :-)

Dzięki lekturze nauczyłem się żyć z dziadem w przyjaźni :-), aby mi oleju nie przybywało, a on tam swoje robił dla ludzkości.
U mnie wypala się gdzieś co 400km. Używam ELM 327 bluetooth + DPF VAG do bieżącej analizy sytuacji.

Dodatkowo zakupiłem "rezerwowy" czujnik różnicowy z godnie z poradami jakieś...20 wątków wcześenij.
I tutaj mam pytanie.
Podmieniłem go na chwilę - i wszystko oK, pokazał dokładnie tyle co stary.
Wróciłem do starego/oryginalnego i naszła mnie ciekawość co będzie jak... go wypnę.
Ku mojemu zdziwieniu... nic się nie stało. Za to cwany komputer skopiował wartość liczoną również w miejsce mierzonej!- 10.52 (zamiast 5.54)
Po ponownym podłączeniu czujnika wartość zmierzona się nie zmieniła.
Podłączyłem VCDSA i błąd był / uszkodzony czujnik.
Wykonałem zerowanie czujnika + adaptacja - wartość nadal 10.54
Po przejechaniu się widzę, że wartość obliczona rośnie, a co ciekawe... wartość mierzona spada. Ale póki co nie wróciła do poziomu 5.54

I tak się zastanawiam:
- po co właściwie jest wartość mierzona, skoro i tak wypala według wartości zmierzonej?
- dlaczego czujnik po zerowaniu i adaptacji nie pokazał wartości sprzed błędu? dziwne.

Dajcie znać co sądzicie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
kuebk
Posty: 3
Rejestracja: 14 mar 2014, o 23:45
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: kuebk »

- wartosc wyliczona - wartosc wyliczona na podstawie modelu matematycznego
- wartosc zmierzona - wartosc wyliczona na podstawie m.in. roznicy cisnien

sterownik inicjuje wypalanie jesli dowolna z tych wartosci osiagnie odpowiedni poziom.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Post autor: maureliusz »

:-) Wiem co to zmierzona/ co to wyliczona.
Tylko pytanie po co jest ta zmierzona? Skoro i tak wyliczona jest dużo większa i według niej wypala...
Czy w ogóle jest możliwa sytuacja odwrotna?

Dodatkowo:
Dzisiaj przejechałem 30km po odpięciu czujnika (opisane dwa posty wyżej).
Cały czas wartość zmierzona... malała!!! aż osiągnął sytuacje sprzed wypięcia wtyczki: wartość zmierzona 2x mniejsza od wyliczonej.
Można powiedzieć, że się sam... skalibrował.

Wnioski, które się nasuwają:
1. W moim przypadku awaria czujnika różnicy ciśnień nie powoduje problemów (ja mam czujnik połączony nie we/wy, a porównuje z atmosferycznym - jedna rurka wisi wolna).
2. Adaptacja czujnika nie jest konieczna. On sam w nie znany sposób ... kalibruje się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ