goracy uklad wydechowy

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
woyytek
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2010, o 08:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

goracy uklad wydechowy

Post autor: woyytek »

Witam,
wczoraj dojezdzajac do domu (Superb 2, TDI 2.0 140, 4000km) samochod
szarpnal kilkukrotnie przy predkosci okolo 40km/h.
Po wjechaniu do garazu slyszalem lekkie 'strzelanie' metalu z ukladu wydechowego, tak jakby
byl zbyt goracy i szybko stygl. Mozna bylo tez czuc lekki zapach spalenizny.
Sprawdzilem poziom oleju : jest 2-3mm powyzej maksimum na moje oko,
dzis rano 'specjalista' stwierdzil, ze jest na maksimum ale nie za duzo.
Czy zapach spalenizny i bardzo goracy uklad wydechowy to normalne ?
Zaznaczam ze przejechalem 2km,15 minut parkowania i znowu 2 km, wiec niewiele
i po miescie.
Czy moze jednak tego oleju jest za duzo i dostaje sie do katalizatora ?

dziekuje.
W.
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: goracy uklad wydechowy

Post autor: eX »

duzo masz najechane kilometrow? moze dpf op prostu sie dopalal. ja w swoim zawsze leje (przy wymianach) troszke powyzej max miarki, jak dotad nic sie nie dzialo.

przy roznicy temperatur mozliwe jest nagrzewanie i stygniecie wydechu.
ew masz cos z katalizatorem, jak spokojnie jechales i sie az tak nagrzal
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
woyytek
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2010, o 08:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: goracy uklad wydechowy

Post autor: woyytek »

eX pisze:duzo masz najechane kilometrow? moze dpf op prostu sie dopalal. ja w swoim zawsze leje (przy wymianach) troszke powyzej max miarki, jak dotad nic sie nie dzialo.

przy roznicy temperatur mozliwe jest nagrzewanie i stygniecie wydechu.
ew masz cos z katalizatorem, jak spokojnie jechales i sie az tak nagrzal
Samochod jest prawie nowy, ma 4tys km. Dzisiaj po tej samej
trasie rura wydechowa byla tylko ciepla a nie parzaca tak jak wczoraj.
Jazda bardzo spokojna po miescie.

dzieki,
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: goracy uklad wydechowy

Post autor: frytol »

Obstawiam wypalanie DPF-a, wydech potrafi się wtedy nagrzać. Nie sygnalizował Ci wypalania?
woyytek
Posty: 5
Rejestracja: 14 sie 2010, o 08:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: goracy uklad wydechowy

Post autor: woyytek »

frytol pisze:Obstawiam wypalanie DPF-a, wydech potrafi się wtedy nagrzać. Nie sygnalizował Ci wypalania?
Nie zwrocilem uwagi na ikone ale bipa nie bylo zadnego.
Wydawalo mi sie ze filtr jest czyszczony przy wiekszych predkosciach ?
Jazda byla max 50 a pewnie czesciej blizej 30 bo to slalomowanie po waskich
uliczkach. Chyba zajade do serwisu tak na wszelki wypadek.
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: goracy uklad wydechowy

Post autor: eX »

przy takim przebiegu juz wypalanie filtra :O
latwo poznac ze sie sam dopala, normalna praca jest dzwiekowo twarda, jak filtr sie dopala trzyma obroty (na jalowym) blisko 1000obr/min, mozna przytrzymac gazem na 1500obr i dzwiek silnika zmieni sie na miekki.


mowie o przypadku dopalania bez znaku kontrolki. czyli wnioskuje, dopala sie filtr czesciowo, pelne wypalanie nastepuje przy kontrolce.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
ODPOWIEDZ