Witam,
wczoraj dojezdzajac do domu (Superb 2, TDI 2.0 140, 4000km) samochod
szarpnal kilkukrotnie przy predkosci okolo 40km/h.
Po wjechaniu do garazu slyszalem lekkie 'strzelanie' metalu z ukladu wydechowego, tak jakby
byl zbyt goracy i szybko stygl. Mozna bylo tez czuc lekki zapach spalenizny.
Sprawdzilem poziom oleju : jest 2-3mm powyzej maksimum na moje oko,
dzis rano 'specjalista' stwierdzil, ze jest na maksimum ale nie za duzo.
Czy zapach spalenizny i bardzo goracy uklad wydechowy to normalne ?
Zaznaczam ze przejechalem 2km,15 minut parkowania i znowu 2 km, wiec niewiele
i po miescie.
Czy moze jednak tego oleju jest za duzo i dostaje sie do katalizatora ?
dziekuje.
W.
goracy uklad wydechowy
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: goracy uklad wydechowy
duzo masz najechane kilometrow? moze dpf op prostu sie dopalal. ja w swoim zawsze leje (przy wymianach) troszke powyzej max miarki, jak dotad nic sie nie dzialo.
przy roznicy temperatur mozliwe jest nagrzewanie i stygniecie wydechu.
ew masz cos z katalizatorem, jak spokojnie jechales i sie az tak nagrzal
przy roznicy temperatur mozliwe jest nagrzewanie i stygniecie wydechu.
ew masz cos z katalizatorem, jak spokojnie jechales i sie az tak nagrzal
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Re: goracy uklad wydechowy
Samochod jest prawie nowy, ma 4tys km. Dzisiaj po tej samejeX pisze:duzo masz najechane kilometrow? moze dpf op prostu sie dopalal. ja w swoim zawsze leje (przy wymianach) troszke powyzej max miarki, jak dotad nic sie nie dzialo.
przy roznicy temperatur mozliwe jest nagrzewanie i stygniecie wydechu.
ew masz cos z katalizatorem, jak spokojnie jechales i sie az tak nagrzal
trasie rura wydechowa byla tylko ciepla a nie parzaca tak jak wczoraj.
Jazda bardzo spokojna po miescie.
dzieki,
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: goracy uklad wydechowy
Obstawiam wypalanie DPF-a, wydech potrafi się wtedy nagrzać. Nie sygnalizował Ci wypalania?
Re: goracy uklad wydechowy
Nie zwrocilem uwagi na ikone ale bipa nie bylo zadnego.frytol pisze:Obstawiam wypalanie DPF-a, wydech potrafi się wtedy nagrzać. Nie sygnalizował Ci wypalania?
Wydawalo mi sie ze filtr jest czyszczony przy wiekszych predkosciach ?
Jazda byla max 50 a pewnie czesciej blizej 30 bo to slalomowanie po waskich
uliczkach. Chyba zajade do serwisu tak na wszelki wypadek.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: goracy uklad wydechowy
przy takim przebiegu juz wypalanie filtra :O
latwo poznac ze sie sam dopala, normalna praca jest dzwiekowo twarda, jak filtr sie dopala trzyma obroty (na jalowym) blisko 1000obr/min, mozna przytrzymac gazem na 1500obr i dzwiek silnika zmieni sie na miekki.
mowie o przypadku dopalania bez znaku kontrolki. czyli wnioskuje, dopala sie filtr czesciowo, pelne wypalanie nastepuje przy kontrolce.
latwo poznac ze sie sam dopala, normalna praca jest dzwiekowo twarda, jak filtr sie dopala trzyma obroty (na jalowym) blisko 1000obr/min, mozna przytrzymac gazem na 1500obr i dzwiek silnika zmieni sie na miekki.
mowie o przypadku dopalania bez znaku kontrolki. czyli wnioskuje, dopala sie filtr czesciowo, pelne wypalanie nastepuje przy kontrolce.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4