Strona 1 z 4

wycieraczki - wybór piór

: 7 sty 2012, o 21:32
autor: wisienkozerca
Noszę się z zamiarem wymiany piór i proszę WAS o pomoc przy wyborze dobrych / tanich / przetestowanych. W salonie zaśpiewali mi 200zł za komplet, wydaje mi się,że jest to spora cena. co polecacie??

Re: wycieraczki - wybór piór

: 7 sty 2012, o 22:05
autor: przemqo
Na allegro widziałem Boscha za 170 zł.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 8 sty 2012, o 14:22
autor: Sebastian_M26
Poszukaj oryginału, najlepszy stosunek ceny do jakości. Często spotykani producenci OEM to Bosch i Valeo. Ja znalazłem: http://moto.allegro.pl/oryginalne-piora ... 98647.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: wycieraczki - wybór piór

: 9 sty 2012, o 09:39
autor: awdurek
Zakupiłem takie :
http://moto.allegro.pl/visee-plaskie-wy ... 31433.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wszystko jak do tej pory ok.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 9 sty 2012, o 12:49
autor: Mihau
Napisze o O2FL ale chyba nie ma różnicy.
Sam szukałem przed zimą do siebie piór i opinia na OCP jest, że ORI trzymają stan użytkowania dłużej niż te Valeo/Bosch i kupiłem ORI na allegro. Ile w tym prawdy jest nie wiem. Ale skoro inni użytkownicy piszą o tym. Jest jeszcze opcja wymiany samych gumek, koszt ok. 50 PLN. Opis http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... quot-8332/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: wycieraczki - wybór piór

: 9 sty 2012, o 19:51
autor: rafik11
potwierdzam, ja wymieniam same gumki nabywam je w skodzie ale faktycznie są one jako część w vw. Koszt kompletu gumek 40-50 zł za dwie sztuki, oczywiście są w opakowaniu vw dodatkowo z plastikową końcówką na pióro, którą wymieniamy razem z gumką bo starą zapewne uszkodzimy przy wymianie. Należy pamiętac ze te plastikowe końcówki są "prawe" tzn to te po prawej stronie pióra. Ja tak wymieniam pióra w trzech octaviach. Na forum OCP są podane długości tych gumek bo SII może mieć inne pióra niż OII.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 9 sty 2012, o 21:10
autor: Piterko
ja ostatnio zakupilem valeo za 110zl kpl no i mam je z 3miesiace i zaczynaja mi sie pojawiac "kreski". Nie wiem jak to nazwac. Jakby gumka byla nacieta i taka kreska wody zostaje na szybie. I juz z 3-4 kreski sie zrobily. Wiadomo ze nic nie jest wieczne ale w starym toledo na wycieraczkach z castoramy to jezdzilem prawie caly rok bez problemow... I powyzej 130km/h jakby odrywalo je od szyby i wszystkiego nie zgarnialy. Nie wiem czy to wina samych pior czy ramion wycieraczek. Jakies rady na to? moze sprezyny jakies slabe?

Odnosnie wymiany samych gumek. Zamawiacie je po jakims konkretnym wymiarze czy mozna sie powolac na superb 1?

Re: wycieraczki - wybór piór

: 9 sty 2012, o 22:10
autor: Mihau
Jak masz kreski to IMO się wycieraczko poprzecinały w tym miejscu i już więc to raczej nie jest wina sprężynek. Ja na ORI śmigam już ze 3 miesiące i zero problemów.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 10 sty 2012, o 11:00
autor: rafik11
te gumki zamawiam po nr katalogowym jak nie zapomnę to dziś go podam, ja zamawiam te dłuższe choć te krótsze i tak do OII pasują. Te dłuższe nie dośc że są tańsze to jeszcze w komplecie dają te dwa plastikowe zakończenia.
Tu jest wątek na OCP
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... ycieraczki" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: wycieraczki - wybór piór

: 10 sty 2012, o 19:05
autor: dekard
Ja ostatnio zakupiłem Valeo (w sklepie z częściami do skody) i pojeździłem na nich 1 dzień (słownie jeden). Smugi + skrzypienie po przejechaniu 10 km. Żeby było śmieszniej to nie wina szyby bo tak się złożyło, że szybę wymieniałem i na tej nowej działają tak samo.
Na reklamacje oczywiście oddałem - co prawda nie od razu (brak czasu) tylko po mw. 10 dniach. Byli mocno zdziwieni, bo wcześniej reklamacji nie było. Były podejrzenia, że na przymrozku je załatwiłem ale prawda niestety taka, że zdjąłem je w ten sam dzień w który założyłem bo nie dało się na nich ujechać. Jestem ciekaw jak się sprawa potoczy.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 10 sty 2012, o 20:58
autor: Nematode
W instrukcji jeśli dobrze pamiętam jest napisane aby wycieraczki wymieniać co 3 miesiące. Ja mam auto już ponad rok i jeszcze nie zmieniałem wycieraczek bo działają bez zarzutu i nie zostawiają żadnych smug. Co prawda na upartego mógłbym wymienić tylną wycieraczkę, bo zostawia jedną czy dwie kreski, ale to tak trochę byłaby wymiana na siłę. Podejrzewam, że byłaby tak samo dobra jak te z przodu gdyby nie fakt, że dużo więcej syfu siada na tylnej szybie i że jak chcemy spryskać tylną szybę to zanim płyn wyleci z dyszy to wycieraczka już ze 2 czy 3 ruchy robi na sucho i przez to się niszczy.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 10 sty 2012, o 22:27
autor: Piterko
moze te valeo maja to do siebie ze sa slabe w tym modelu... zawsze mialem dobra opinie na temat valeo ale teraz duzo stracilo w moich oczach.. No i nie jestem sam wydajac taka opinie bo kolega dekard ma to samo. Ja nie reklamowalem tylko dalej tak jezdze ale zaczyna mnie to denerwowac. Bede brnac w temat wymiany samych gumek i mysle ze cos pomoze. Btw dzisiaj latalem sobie firmowa octavia 2fl no i tam wycieraczki tez wyjechane. Ale nie same piora tylko ramiona nie maja sily docisku i na dole szyby juz nic nie zbiera... Wina sprezyny? czy ten model tak ma..

Re: wycieraczki - wybór piór

: 11 sty 2012, o 07:39
autor: rafik11
mnie te gumki wystarczają na jeden rok, rok mija i zaczynają pozostawiać smugi. A co do tej OII FL to na pewno miała wyrobione sprężyny bo sama w sobie nie zostawia "mazajów".

Re: wycieraczki - wybór piór

: 11 sty 2012, o 11:55
autor: lecho1985
Ja wymieniłem rok temu kopiłem oryginalne ale po znajomości za 100 zł ale w tym roku i bez zimy i już piszczą wiec są słabe.

Re: wycieraczki - wybór piór

: 11 sty 2012, o 14:08
autor: Mihau
Ja wymieniłem po 22k km i ok. 17m-cach, bo nie dość, że były pocięte od zaschniętych much to już były smugi, że podczas mżawki nie dało rady jechać.