[S1] [S2] Oznaczenia silników

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
slonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Tricity

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: slonek »

Jędrula pisze:mniejsza moc i moment, przystosowany do etyliny 91 to bardziej wysilony silnik? nic nie rozumiem :D
Nie chodzi tylko o moc i moment ale o fakt że są one uzyskiwane przy dużo wyższej prędkości obrotowej. I tłok musi pomykać 25% szybciej.
Czyli może bardziej precyzyjnie: żeby wycisnąć moc i moment z tego silnika trzeba go mocniej kręcić. A wtedy pracuje na większym wysileniu niż mocniejszy brat, zakładając że mechanicznie niewiele się różnią.
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

karmel pisze:podobno rożni się wtryskami oraz turbinką i nie jest tak podatny na chipa
skąd czerpiecie te informacje? Pytam bo w sieci nie ma NIC na temat tej jednostki.

Właśnie rozmawiałem z działem technicznym SKODA AUTO POLSKA a wczoraj z dwoma salonami - wszyscy twierdzą, że to ta sama jednostka ograniczona jedynie oprogramowaniem.

Co do innego skoku tłoka - gość z działu technicznego bardzo się dziwił, że mogliby coś takiego zrobić, ponieważ to w procesie produkcyjnym jest sporo droższe, podobnie stosowanie innej turbiny czy wtrysków - nie opłacalne

...bez sensu....nigdzie niem a wiarygodnych info, po co zmniejszyli moc. Gość z działu sugerował, że być może do centrali doszło zbyt dużo informacji z rynków o wysileniu 1.8 TSI 160 i stąd ta reakcja...to też słabo trzyma się kupy biorąc pod uwagę ludzi, którzy z tego silnika robią ponad 200 KM i jeżdżą bezawaryjnie.

ehhh...
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

slonek na jakiej podstawie piszesz o tej różnicy? Znalazłeś gdzieś wiarygodne info? Żeby pisać o wyższych momentach obrotowych dla danych mocy musisz mieć wykres...pokażesz? Wyższy skok tłoka to gruba zmiana. Podziel się źródłem.
slonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Tricity

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: slonek »

Jędrula pisze:Co do innego skoku tłoka - gość z działu technicznego bardzo się dziwił, że mogliby coś takiego zrobić, ponieważ to w procesie produkcyjnym jest sporo droższe, podobnie stosowanie innej turbiny czy wtrysków - nie opłacalne
Nie, nie Jędrula - skok tłoka jest identyczny, tego akurat nie da się chyba zmienić bez sporej ingerencji w silnik. Napisałem jedynie że prędkość obrotowa silnika dająca maksymalną moc/moment jest wyższa, a to znaczy że średnia prędkość liniowa (a nie skok) tłoka w cylindrze jest wyższa przy danej mocy (porównując do jednostki 118 kW) . Czyli żeby jechać tak samo sprawnie trzeba mocniej wysilać silnik.
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

ok, dzięki. Pytam jednak skąd to wiesz? Podzielisz się źródłem?

Widzisz...od Ciebie dowiaduję się rzeczy, o których nikt nie słyszał :) stąd moja ciekawość o Twoje źródło. I powtarzam - żeby pisać o wyższych prędkościach obrotowych dla danych mocy musisz dysponować wykresem...podzielisz się?
slonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Tricity

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: slonek »

Nie mam dostępu do wykresów, jedynie z powodu powiązań zawodowych mam wgląd w dane analityczne - dla silników to są suche dane techniczne. Brak np. informacji o osprzęcie silnika.
Próbuję je po prostu interpretować żeby odpowiedzieć innym :).
Niestety to są dane (grubo) płatne więc nie mogę ich udostępniać bezposrednio - jest coś takiego jak etyka zawodowa w końcu :)
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

Czyli reasumując masz jakieś dane analityczne (zapewne z firmy zewnętrznej - płatne), które zinterpretowałeś na zasadzie - "trzeba go bardziej kręcić, by osiągnął swoje moce i momenty". Dobrze Cię zrozumiałem?

Najlepszą weryfikacją tej tezy jest porównanie wykresów...a jeśli nie to chociaż punktów optymalnych (dla mocy i momentu). Niestety nie znalazłem informacji przy jakich obrotach ten silnik osiąga swoje 152 KM...

pzdr.
Jędrek
slonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Tricity

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: slonek »

Oj, czytajmy ze zrozumieniem! Przecież podałem obroty dla mocy maksymalnej dla obu silników.
Różnica w tych prędkościach obrotowych pokrywa się z różnicą średniej prędkości liniowej tłoków więc jak dla mnie dane wygądają jak najbardziej spójnie.

Oczywiście wykres byłby idealny. Jest mi niezmiernie wstyd że go nie mam :oops:

:D
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

oj czytam czytam i widzę to:

http://www.skoda-auto.pl/pl/download/fi ... ctavia.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

a tutaj wersja 1.8 TSI 152 KM ma je wcześniej niż 160 KM bo przy 4300 obr/min a i moment jest ten sam i w tych samych obrotach...

i jak to ma się jedno z drugim?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, o 11:36 przez Jędrula, łącznie zmieniany 2 razy.
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

znalazłem również i to:

http://skoda.dwuslad.pl/skoda-superb-ii ... manualna-6" onclick="window.open(this.href);return false;

a tutaj jak byk 250 Nm
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

już wszystko wiem - otrzymałem wreszcie odpowiedź ze Skody:

Szanowny Panie.

Silnik 1.8 TSI 112kW (152KM) jest dedykowany do modeli akcyjnych, w tym przypadku Family, nie można go zamówić w standardowej ofercie.

Oba silniki mają identyczną pojemność, taką samą średnicę tłoka i skok.

Mają również ten sam moment obrotowy 250 Nm, ale osiąganą w innym przedziale obrotów:
- 1.8 TSI 160 KM: 1500-4500
- 1.8 TSI 152 KM: 1500-4200

Identyczne mają również:
- spalanie (miasto/poza miastem/cykl mieszany): 9,4/5,9/7,2
- emisję CO2 (cykl mieszany): 169 g/km


Różnią się (1.8 TSI 160 KM vs. 1.8 TSI 152 KM):
- mocą: 118kW (160KM) osiąganą w przedziale obrotów 4500-6200 vs. 1.8 TSI 112kW (152KM) osiąganą w przedziale obrotów 4300-6200
- prędkością max: 220 vs. 216
- przyspieszeniem 0-100 km/h: 8,6 vs. 8,9

Jeżeli chodzi o dane techniczne to dotyczą one silników z manualną skrzynia biegów oraz napędem 4x2.

Producent dokonał stosownych modernizacji związanych z napędem rozrządu.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Škoda INFO


także Panowie ale mieliście najwyraźniej błędne informacje :P
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: eX »

to fajnie, a mógłbyś edytować poprzedni post, a nie walić jeden pod drugim?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
slonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 lis 2011, o 19:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Tricity

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: slonek »

Eeeehee...i co mam powiedzieć? Wg moich informacji w Superbach jest silnik 112 kW o momencie 230 Nm. I potwierdzam wcześniejsze info nt. obrotów dla maksymalnej mocy. Albo moje źródła się mylą, albo Skoda ściemnia. Chyba trzeba poczekać po prostu na więcej informacji...
Jędrula

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Jędrula »

Skoda ściemnia? Jaki to ma sens? Po co mieli by oficjalnie podawać nieprawidłowe dane...zarówno w dziale technicznym, w katalogach jak i oficjalnej odpowiedzi z centrali...przecież mając taką odpowiedź na mailu mogę ich w razie wszelkich odchyleń podać do sądu...opłaca im się ściemniać?

trzeba się zastanowić nad Twoim źródłem informacji :D
Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 119
Rejestracja: 20 mar 2011, o 11:43
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 231@352
Lokalizacja: Syreni Gród!

Re: [S1] [S2] Oznaczenia silników

Post autor: Mihau »

Patrząc po wykresach i giftach w TSI to chyba każdy powinien podać do sądu Skodę, bo ma inne moce i momenty niż podają. Tylko po co skoro pomylili się na swoją niekorzyść :mrgreen:
O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
Obrazek
ODPOWIEDZ