Strona 4 z 4

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 16:39
autor: Sebastian_M26
Oj coś słabo wyuczyli albo inaczej nie nauczyli myślenia skoro nie widzisz wpływu oleju na rozrząd łańcuchowy czy wogóle wyobrażenia o składzie oleju i jego wpływu na silnik

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 17:10
autor: rezon
A możesz mi w swojej głębokiej i świetlanej wiedzy jaki jest związek pomiędzy wydłużaniem się łańcucha z powodu zastosowania niewłaściwego materiału a zmianami oleju co 8kkm? Bo ja jakoś nie widzę związku przyczynowo-skutkowego. A Ty widzisz? to chętnie poznam teorię... ew. namiary na dilera - musi mieć dobre zioła :D
Wymiany oleju po 8kkm nie naprawiały również zabieraków grubości ołówka osadzonych 1cm w gnieździe, wadliwych napinaczy łańcucha, zbyt cienkich pierścieni i wielu innych fukcpuów konstruktorów VW. usterki te usuwane były przez modyfikacje konstrukcji (napinaczy bodajże 6 wersji) czy przyspieszone wymiany elementów (zwłaszcza zabieraka pompy), ale nie częste wymiany oleju.
A po za tym melduję, że panewki wciąż chyba są w silniku. Próbowały uciec przy pierwszej zmianie oleju, ale uprzedzeni przeze mnie czujni mechanicy w ASO Volvo błyskawicznie zareagowali packą na muchy wbijając z powrotem niesforne zarazy. Ubytków oleju po 17kkm od wymiany po 30kkm również nie stwierdzono, co zapewne jest zasługą totalnego zaklejenia brudem i szlamem, bo przecież niemożliwe, aby takich nie było przy wymianach LL olejów samozło czyli obecnie Millers XF 0W30 A5/B5. Mam ponownie zrobić zdjęcia pod pokrywą zaworów, aby pokazać jak wygląda silnik wewnątrz przy takich wymianach czy wystarczą z Superba?

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 18:01
autor: Sebastian_M26
Bo trzeba zastosować łańcuch z materiałów odpornych na olej 504 z małą zawartością dodatków przeciwzużyciowych oraz wytrzymyjącym smarowanie syfem po 12-15tys przebiegu na jednym oleju.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 18:42
autor: rezon
stal odporna na olej - jeszcze jakieś cudowne teorie? A o czymś takim jak wytrzymałość zmęczeniowa na rozciąganie (łańcuch) czy ścinanie (zabierak) to słyszałeś? Na kursach wymieniaczy oleju tego nie mówili? Podawali tylko 8kkm jako konieczny interwał wymian? Słabe działanie oleju w łańcuchu można byłoby zobaczyć na zużytych rolkach czy luzach bocznych, ale takich praktycznie nie ma. Za to są łańcuchy dłuższe nawet o kilka cm i żadna wymiana oleju tego nie naprawia. Zabierak jest sztywno osadzony w gnieździe i w ogóle nie jest smarowany dopóki nie złapie luzu spowodowanego zbyt małą powierzchnią pracującą, ale jesteś podobno mechanikiem, to chyba wiesz? Zapychających się pierścieni w TSI też nie naprawia wymiana oleju, ale wymiana tłoków i pierścieni tak btw też na znacznie lepszy od oryginału zamiennik Mahle. Na OCP było wielu PAOholików, którzy leczyli swoje TSI wymianami superhiper oleju co 10kkm i kończyli ostatecznie na wymianach tłoków i pierścieni, a wtedy cudownie przyznawali rację, że jednak wymiana oleju nie leczy. Ponieważ teorię masz fajną o odporności łańcucha na olej i smarowanie syfem przy obciążeniach wzdłużnych a nie zużycie, to podaj namiary na zioło, musi być dobre :D Niech i my doznamy takich olśnień. A i teraz mam syf A5/B5, a nie 504, bo mi się silnik zmienił i wymagania producenta są inne.
Zamiast szukać po googlach może warto czasami zajrzeć do książek, np. z wytrzymałości materiałów, zobaczyć jak prowadzi się badania wytrzymałości na ścinanie, ściskanie czy rozciąganie (to takie różne kierunki obciążeń); co to są badania zmęczeniowe? jak symuluje się milionowe przebiegi? Jak zmienia się konstrukcję dla oszczędności 0,10EUR/szt po to, aby w D usuwać bezpłatnie usterki wydając na to miliony EUR, a w PL wciskać kit o konieczności wymian oleju co 8kkm. Bo przecież taki koncern jak VW nie robi błędów konstrukcyjnych, no może trochę zmienia oprogramowanie, ale to przecież nic takiego. W PL nie ma za to żadnych odszkodowań. Tylko w USA jakoś inaczej to wygląda.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 19:32
autor: piotraskbw
To ja wrzucę 3 grosze od siebie ;)
Ja przy wyborze części zamiennych kieruje się zasadą "Cena Czyni Cuda" :twisted:

Ale przed zakupem szybkie sprawdzenie gdzie taniej aso czy aftermarket ;)

Jak aftermarket to pod warunkiem że producentem części jest firma która dostarczała graty na pierwszy montaż, co w przypadku samochodów o pochodzeniu germańskim daje nam tak naprawdę kilka firm pakietem kilkunastu marek.

Za przykład niech będzie "wielka 3"

Kod: Zaznacz cały

Rheinmetall (Pierburg, Kolbenschmidt, BF, TRW Engines Components)
Schaeffler  (LuK, INA, FAG, Ruville)
ZF          (Sachs, Lemforder, TRW, BOGE)
Filtry (Bosch, Mann, Purflux, Mahle/Knecht)
Tarcze i klocki (ATE, TRW, ZIMMERMAN, TEXTAR)

Znajdzie się pewnie jeszcze kilku "porządnych" dostawców na aftermarket.

Robię tak od wielu lat i nie mogę narzekać na trwałość elementów, które są montowane.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 20:09
autor: maureliusz
Dokładnie robię tak samo.
Jednak bezlitosny jestem dla filtra oleju i hamulców... Z reguły kończy się na oryginale lub ATE.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 14 kwie 2019, o 07:33
autor: rezon
oryginał klocków to albo TRW albo ATE i to jest co najwyżej średnia półka klocków. Znacznie lepszych zamienników - skuteczniejszych, trwalszych i na dodatek w niższych cenach jest mnóstwo. Kupując oryginały bezlitosny to jesteś, ale co najwyżej dla własnej kieszeni. Ale kto bogatemu zabroni :D

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 14 kwie 2019, o 15:05
autor: maureliusz
Licznik bije... jeszcze tylko 195 złośliwych postów i będzie rocznica 3000 "malinowych" postów :-)
Brawo!

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 14 kwie 2019, o 23:31
autor: rezon
jakieś merytoryczne argumenty/przykłady czy nadal tylko cieniutkie doświadczenie z firmy automotive?

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 15 kwie 2019, o 05:27
autor: maureliusz
Z książek panie docencie... Tam jest zaszyta wiedza Majów o automotive którą mogę przeczytać w postach wyżej :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 15 kwie 2019, o 07:13
autor: rezon
a rozumiem.... licznik bije i nabijasz sobie historię nic nie wnoszącymi postami o wyższości oryginałów nad zamiennikami nawet nie zadając sobie trudu sprawdzenia ich jakości i cen. Jeszcze tylko 2805 i będziesz miał upragnione 3000 postów. Wow :D imponujące

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 15 kwie 2019, o 19:27
autor: maureliusz
"wiesz dla czego dzwon glośny... ?"
Resztę masz w mojej stopce.

END