Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 22 kwi 2019, o 20:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin dzia艂u


Szczeg贸艂owy regulamin dzia艂u znajduje si臋 tutaj: link



Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 16:39 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1662
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Oj co艣 s艂abo wyuczyli albo inaczej nie nauczyli my艣lenia skoro nie widzisz wp艂ywu oleju na rozrz膮d 艂a艅cuchowy czy wog贸le wyobra偶enia o sk艂adzie oleju i jego wp艂ywu na silnik

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 17:10 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2829
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
A mo偶esz mi w swojej g艂臋bokiej i 艣wietlanej wiedzy jaki jest zwi膮zek pomi臋dzy wyd艂u偶aniem si臋 艂a艅cucha z powodu zastosowania niew艂a艣ciwego materia艂u a zmianami oleju co 8kkm? Bo ja jako艣 nie widz臋 zwi膮zku przyczynowo-skutkowego. A Ty widzisz? to ch臋tnie poznam teori臋... ew. namiary na dilera - musi mie膰 dobre zio艂a :D
Wymiany oleju po 8kkm nie naprawia艂y r贸wnie偶 zabierak贸w grubo艣ci o艂贸wka osadzonych 1cm w gnie藕dzie, wadliwych napinaczy 艂a艅cucha, zbyt cienkich pier艣cieni i wielu innych fukcpu贸w konstruktor贸w VW. usterki te usuwane by艂y przez modyfikacje konstrukcji (napinaczy bodaj偶e 6 wersji) czy przyspieszone wymiany element贸w (zw艂aszcza zabieraka pompy), ale nie cz臋ste wymiany oleju.
A po za tym melduj臋, 偶e panewki wci膮偶 chyba s膮 w silniku. Pr贸bowa艂y uciec przy pierwszej zmianie oleju, ale uprzedzeni przeze mnie czujni mechanicy w ASO Volvo b艂yskawicznie zareagowali pack膮 na muchy wbijaj膮c z powrotem niesforne zarazy. Ubytk贸w oleju po 17kkm od wymiany po 30kkm r贸wnie偶 nie stwierdzono, co zapewne jest zas艂ug膮 totalnego zaklejenia brudem i szlamem, bo przecie偶 niemo偶liwe, aby takich nie by艂o przy wymianach LL olej贸w samoz艂o czyli obecnie Millers XF 0W30 A5/B5. Mam ponownie zrobi膰 zdj臋cia pod pokryw膮 zawor贸w, aby pokaza膰 jak wygl膮da silnik wewn膮trz przy takich wymianach czy wystarcz膮 z Superba?

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek
Nie rozumiem wypowiedzi niedouczonych mechanik贸w teoretyk贸w pytaj膮cych o wszystko dziadka google


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 18:01 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 26 lut 2010, o 19:58
Posty: 1662
Lokalizacja: Katowice
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Bo trzeba zastosowa膰 艂a艅cuch z materia艂贸w odpornych na olej 504 z ma艂膮 zawarto艣ci膮 dodatk贸w przeciwzu偶yciowych oraz wytrzymyj膮cym smarowanie syfem po 12-15tys przebiegu na jednym oleju.

_________________
PANIE W艁ADZO, MA PAN RACJ臉, NIESTETY ZDARZY艁O MI SI臉 PRZEKROCZY膯 PR臉DKO艢膯, ZDAJ臉 SOBIE SPRAW臉 Z TEGO, 呕E BY艁O TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, 呕E NARAZI艁EM INNYCH UCZESTNIK脫W RUCHU NA NIEBEZPIECZE艃STWO ALE ... JECHA艁EM SZYBKO, GDY呕 LUBI臉 ZAPIERDALA膯...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 18:42 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2829
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
stal odporna na olej - jeszcze jakie艣 cudowne teorie? A o czym艣 takim jak wytrzyma艂o艣膰 zm臋czeniowa na rozci膮ganie (艂a艅cuch) czy 艣cinanie (zabierak) to s艂ysza艂e艣? Na kursach wymieniaczy oleju tego nie m贸wili? Podawali tylko 8kkm jako konieczny interwa艂 wymian? S艂abe dzia艂anie oleju w 艂a艅cuchu mo偶na by艂oby zobaczy膰 na zu偶ytych rolkach czy luzach bocznych, ale takich praktycznie nie ma. Za to s膮 艂a艅cuchy d艂u偶sze nawet o kilka cm i 偶adna wymiana oleju tego nie naprawia. Zabierak jest sztywno osadzony w gnie藕dzie i w og贸le nie jest smarowany dop贸ki nie z艂apie luzu spowodowanego zbyt ma艂膮 powierzchni膮 pracuj膮c膮, ale jeste艣 podobno mechanikiem, to chyba wiesz? Zapychaj膮cych si臋 pier艣cieni w TSI te偶 nie naprawia wymiana oleju, ale wymiana t艂ok贸w i pier艣cieni tak btw te偶 na znacznie lepszy od orygina艂u zamiennik Mahle. Na OCP by艂o wielu PAOholik贸w, kt贸rzy leczyli swoje TSI wymianami superhiper oleju co 10kkm i ko艅czyli ostatecznie na wymianach t艂ok贸w i pier艣cieni, a wtedy cudownie przyznawali racj臋, 偶e jednak wymiana oleju nie leczy. Poniewa偶 teori臋 masz fajn膮 o odporno艣ci 艂a艅cucha na olej i smarowanie syfem przy obci膮偶eniach wzd艂u偶nych a nie zu偶ycie, to podaj namiary na zio艂o, musi by膰 dobre :D Niech i my doznamy takich ol艣nie艅. A i teraz mam syf A5/B5, a nie 504, bo mi si臋 silnik zmieni艂 i wymagania producenta s膮 inne.
Zamiast szuka膰 po googlach mo偶e warto czasami zajrze膰 do ksi膮偶ek, np. z wytrzyma艂o艣ci materia艂贸w, zobaczy膰 jak prowadzi si臋 badania wytrzyma艂o艣ci na 艣cinanie, 艣ciskanie czy rozci膮ganie (to takie r贸偶ne kierunki obci膮偶e艅); co to s膮 badania zm臋czeniowe? jak symuluje si臋 milionowe przebiegi? Jak zmienia si臋 konstrukcj臋 dla oszcz臋dno艣ci 0,10EUR/szt po to, aby w D usuwa膰 bezp艂atnie usterki wydaj膮c na to miliony EUR, a w PL wciska膰 kit o konieczno艣ci wymian oleju co 8kkm. Bo przecie偶 taki koncern jak VW nie robi b艂臋d贸w konstrukcyjnych, no mo偶e troch臋 zmienia oprogramowanie, ale to przecie偶 nic takiego. W PL nie ma za to 偶adnych odszkodowa艅. Tylko w USA jako艣 inaczej to wygl膮da.

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek
Nie rozumiem wypowiedzi niedouczonych mechanik贸w teoretyk贸w pytaj膮cych o wszystko dziadka google


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 19:32 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 421
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
To ja wrzuc臋 3 grosze od siebie ;)
Ja przy wyborze cz臋艣ci zamiennych kieruje si臋 zasad膮 "Cena Czyni Cuda" :twisted:

Ale przed zakupem szybkie sprawdzenie gdzie taniej aso czy aftermarket ;)

Jak aftermarket to pod warunkiem 偶e producentem cz臋艣ci jest firma kt贸ra dostarcza艂a graty na pierwszy monta偶, co w przypadku samochod贸w o pochodzeniu germa艅skim daje nam tak naprawd臋 kilka firm pakietem kilkunastu marek.

Za przyk艂ad niech b臋dzie "wielka 3"
Kod:
Rheinmetall (Pierburg, Kolbenschmidt, BF, TRW Engines Components)
Schaeffler  (LuK, INA, FAG, Ruville)
ZF          (Sachs, Lemforder, TRW, BOGE)

Filtry (Bosch, Mann, Purflux, Mahle/Knecht)
Tarcze i klocki (ATE, TRW, ZIMMERMAN, TEXTAR)

Znajdzie si臋 pewnie jeszcze kilku "porz膮dnych" dostawc贸w na aftermarket.

Robi臋 tak od wielu lat i nie mog臋 narzeka膰 na trwa艂o艣膰 element贸w, kt贸re s膮 montowane.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 kwi 2019, o 20:09 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 215
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Dok艂adnie robi臋 tak samo.
Jednak bezlitosny jestem dla filtra oleju i hamulc贸w... Z regu艂y ko艅czy si臋 na oryginale lub ATE.

Wys艂ane z mojego Redmi 5 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 07:33 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2829
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
orygina艂 klock贸w to albo TRW albo ATE i to jest co najwy偶ej 艣rednia p贸艂ka klock贸w. Znacznie lepszych zamiennik贸w - skuteczniejszych, trwalszych i na dodatek w ni偶szych cenach jest mn贸stwo. Kupuj膮c orygina艂y bezlitosny to jeste艣, ale co najwy偶ej dla w艂asnej kieszeni. Ale kto bogatemu zabroni :D

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek
Nie rozumiem wypowiedzi niedouczonych mechanik贸w teoretyk贸w pytaj膮cych o wszystko dziadka google


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 15:05 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 215
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Licznik bije... jeszcze tylko 195 z艂o艣liwych post贸w i b臋dzie rocznica 3000 "malinowych" post贸w :-)
Brawo!

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2019, o 23:31 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2829
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
jakie艣 merytoryczne argumenty/przyk艂ady czy nadal tylko cieniutkie do艣wiadczenie z firmy automotive?

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek
Nie rozumiem wypowiedzi niedouczonych mechanik贸w teoretyk贸w pytaj膮cych o wszystko dziadka google


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 05:27 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 215
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Z ksi膮偶ek panie docencie... Tam jest zaszyta wiedza Maj贸w o automotive kt贸r膮 mog臋 przeczyta膰 w postach wy偶ej :-)

Wys艂ane z mojego Redmi 5 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 07:13 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2829
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
a rozumiem.... licznik bije i nabijasz sobie histori臋 nic nie wnosz膮cymi postami o wy偶szo艣ci orygina艂贸w nad zamiennikami nawet nie zadaj膮c sobie trudu sprawdzenia ich jako艣ci i cen. Jeszcze tylko 2805 i b臋dziesz mia艂 upragnione 3000 post贸w. Wow :D imponuj膮ce

_________________
By艂 S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Jest V60CC 2,4D AWD Obrazek
Nie rozumiem wypowiedzi niedouczonych mechanik贸w teoretyk贸w pytaj膮cych o wszystko dziadka google


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2019, o 19:27 
Offline

Imi臋: Maro
Do艂膮czy艂(a): 18 sty 2019, o 14:13
Posty: 215
Lokalizacja: My艣lenice / wioska obok
Samoch贸d: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
"wiesz dla czego dzwon glo艣ny... ?"
Reszt臋 masz w mojej stopce.

END

_________________
Nigdy nie k艂贸膰 si臋 z idiot膮...sprowadzi Ci臋 do swojego poziomu.. i pokona do艣wiadczeniem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 57 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL