Strona 3 z 4

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 10 kwie 2019, o 19:48
autor: yaro_1
podpisuję się pod tym rękami i nogami

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 10 kwie 2019, o 20:06
autor: maureliusz
Ja wyznaje inna filozofię.

Sprawdzam cenę i zamiennik rozważam gdy cena jest 50% niższa bo wytrzyma na pewno 30% mniej.

Powiem tak... wiem co moja firma robiła na aftermarket a co na OE...i nie zawszę to jest to samo. Szczegółów nie mogę pisać bo nie wypada...

Czasem nie opłaca się zmieniać technologii na aftermarket o czym pisze marioti...ale... skąd to wiedzieć ?

Ale każdy ma swój rozum...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 10 kwie 2019, o 21:58
autor: rezon
maureliusz pisze:Ja wyznaje inna filozofię.Sprawdzam cenę i zamiennik rozważam gdy cena jest 50% niższa bo wytrzyma na pewno 30% mniej.
Powiem tak... wiem co moja firma robiła na aftermarket a co na OE...i nie zawszę to jest to samo. Szczegółów nie mogę pisać bo nie wypada...
Czasem nie opłaca się zmieniać technologii na aftermarket o czym pisze marioti...ale... skąd to wiedzieć ?
Ale każdy ma swój rozum...
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
To już nie ma rozróżnienia na zamienniki zwykłe i z wyższej półki? teraz wszystkie wytrzymują 30% mniej niż ori? Się chłopie zdecyduj - bo nie nadążam za zmianami filozofii :oops:

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 05:38
autor: maureliusz
Czepiasz się...

Przeczytaj wszystko co napisałem i sobie przeanalizuj...a nie wybieraj z kontekstu jak TVP 1 :-)
W skrócie, bo widzę, że słabo z konkludowaniem:

1. Producenci (wiem z autoposji bo tam pracuję) robię części OE i aftermarket nie zawsze to samo. Są firmy, które robią 1:1 bo nie opłaca się zmieniać technologii
2. Dużo firm na aftermarket wymienia się częściami... Widział kiedyś katalog KYB, Brembo, Luca.... czy to jest możliwe, że robią do wszystkich modeli świata.... pomyśl!
3. Są firmy, które nie chcą psuć sobie renomy aftermarketem i nie wymieniają się częściami - ale które? Listy brak.
4. Zamiennik NIGDY nie wytrzyma tyle co oryginał - to nie miałoby sensu z punktu widzenia czystej ekonomii... chyba, że ktoś się pomylił :-) albo TA SAMA FIRMA ROBI NA OE! Wówczas zamiennik jest 1:1 lub częściowo zmodyfikowany / wytaniony.
5. Dlatego ja postępuję tak:
a)sprawdzam cenę zamiennik i oryginał
b)próbuję ustalić/porównać oryginał z zmiennikami w necie, czy nie są robione przez tę samą firme(nadruk, odlew, kontrola jakości - różne są metody porównana)
np. raz kupiłem po takim porównaniu silent block do foki Lemfordera na allegro i się okazało, że ma ... po prostu szlifowany numery Forda na aftermarket :-)
b)jeżeli mała różnica w cenie biorę oryginał / jeżeli spora rozważam zamiennik
6.Dochodzą jeszcze pomysłu firm jak VW Economy. Nie jest to głupie rozwiązanie bo za mniejsze pieniądze dostaje się przynajmniej...zwalidowany (w laboratorium, według norm VW) dobrej jakości produkt. Oczywiście nie 1:1 OE ale cena robi swoje. Pod warunkiem... że ktoś nie chce za to jak za oryginał jak np. cwaniaki z allegro bo pudełko ładnie wygląda.

Jeżeli ktoś pisze mi o zamienniku EBC lub Zimmerman... które są droższe od oryginałów to wybaczcie ale to rozmowa nie ma dalej sensu. To jakby mówić, że auto po strojeniu w AMG jest gorsze niż oryginał, bo nie wyjechało z fabryki... Ludzie.
To po prostu bicie piany.

Amen.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 08:09
autor: marioti
Jeżeli ktoś pisze mi o zamienniku EBC lub Zimmerman... które są droższe od oryginałów
no nie tak do końca. Gładkie Zimmerman-y przód 312mm, do SS2 u autoryzowanego dealera - 320zł za 2szt. Do tego EBC green ok. 400zł. Suma 720zł za przód.
Najtańszy zestaw OE na alle... to 845zł ale bez pewności że to ori. Niecałe 2-tyg temu pytałem w Autospecjal Kraków, bo moje tarcze przód są już na wylocie - 1350zł

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 12:51
autor: tomek evo
Jakość zamienników możne być bardzo różna. W większości przypadków zamienników lepszych marek (np. z filtrów Knecht, Mann, Purflux, Hengst) nie można mówić o niskiej jakości bo w wielu przypadkach może być nawet wyższa niż ori części. Zresztą znam wiarygodne opowieści, że to ori dostarczane na pierwszy montaż to nie musi być to samo ori co ma ASO. Ori części też można kupić w hurtowniach sieciowych i często są tańsze niż droższe zamienniki. Co to za oryginały to nie wiem. W przepadku tracz/klocków czy amortyzatorów można dobrać części przewyższające parametrami części fabryczne. W przypadku filtrów to te lepsze spokojnie dadzą radę przy regularnej wymianie. Gdyby większość ASO miała w miarę normalne ceny to by więcej osób decydowała się na zakup części u nich ale jak ceny potrafią być i 500% wyższe bez uzasadnienia w wyższej jakości to wizyta w ASO ma sens praktycznie wyłącznie w okresie gwarancji.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 13:09
autor: Sebastian_M26
Już widzę te dwie fabryki twixa gdzie jeden batonik lepszy od drugiego. Produkcja jest tak tania i tak masowa, że nawet nie opłaca się formy zmienić tylko potem masowo ściera się znaczki czy oznaczenia oem z aluminium czy gumy.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 16:41
autor: maureliusz
Hmm.. mało o życiu wiesz. Technologii nie zmieniasz lub nieznacznie Ale Materiały robią robotę. Opłaca się oj opłaca...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 17:30
autor: JacekRS
To co idzie na pierwszy montaż, a to co idzie na półkę/do pudełka to czesto gesto dwie rozne rzeczy, mimo, ze to ten sam zaklad robi. I nie mowie tu tylko o modelu juz nie produkowanym, ale i na bieżące modele.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 19:22
autor: maureliusz
Nie bez przesady. Do serwisów raczej idzie to samo. Wiadomo po kilku latach klient pyta czasem o savingi ale raczej wówczas też na pierwszy to idzie .

Żeby było jasne części dzielimy na:
-OE pierwszy montaż
-spare parts do serwisów
-aftermarket do sklepu za rogiem

No chyba że klient wymyśli coś jak VW Econony jak było wyżej.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 11 kwie 2019, o 20:08
autor: bartekpion
maureliusz pisze:
Żeby było jasne części dzielimy na:
-OE pierwszy montaż
-spare parts do serwisów
-aftermarket do sklepu za rogiem
Ja słyszałem jeszcze o jednej grupie - ostatniej na tej liście - markety itp.
Rzecz dotyczyła głównie jakości materiałów i delikatnych uproszczeń konstrukcyjno-technologiczno-wykonawczych, ale, jak wiadomo, wszystko zależy od danej części i stopnia skomplikowania produkcji tejże.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 12 kwie 2019, o 05:41
autor: maureliusz
Części w marketach? Czyżby nowa oferta LIDLa :-)

Na poważnie to raczej nie. Już w wytanianie wytanionego to raczej nikt się nie bawi - a przynajmniej ja o tym nie słyszałem w przypadku części.

Ah Sorki!
Jest wyjątek...wycieraczki i np. Valeo...
1.Robi na OE
2.Robie Economy ale pod marką VW
3.Robi na aftermarket dedykowane pod kilka modeli
4.... i robi też te BADZIEWNE multi-kliki gdzie trzeba złożyć pięć adapterów do kupy aby w aucie zamontować i wygląda to jak... i tak samo działa

Ale to taki ekstremalny przypadek. Inny części ... poza żarówkami Bottari (no comments) to raczej w marketach nie ma.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 12 kwie 2019, o 21:11
autor: rezon
maureliusz pisze:Czepiasz się...

Przeczytaj wszystko co napisałem i sobie przeanalizuj...a nie wybieraj z kontekstu jak TVP 1 :-)
W skrócie, bo widzę, że słabo z konkludowaniem:

1. Producenci (wiem z autoposji bo tam pracuję) robię części OE i aftermarket nie zawsze to samo. Są firmy, które robią 1:1 bo nie opłaca się zmieniać technologii
2. Dużo firm na aftermarket wymienia się częściami... Widział kiedyś katalog KYB, Brembo, Luca.... czy to jest możliwe, że robią do wszystkich modeli świata.... pomyśl!
3. Są firmy, które nie chcą psuć sobie renomy aftermarketem i nie wymieniają się częściami - ale które? Listy brak.
4. Zamiennik NIGDY nie wytrzyma tyle co oryginał - to nie miałoby sensu z punktu widzenia czystej ekonomii... chyba, że ktoś się pomylił :-) albo TA SAMA FIRMA ROBI NA OE! Wówczas zamiennik jest 1:1 lub częściowo zmodyfikowany / wytaniony.
5. Dlatego ja postępuję tak:
a)sprawdzam cenę zamiennik i oryginał
b)próbuję ustalić/porównać oryginał z zmiennikami w necie, czy nie są robione przez tę samą firme(nadruk, odlew, kontrola jakości - różne są metody porównana)
np. raz kupiłem po takim porównaniu silent block do foki Lemfordera na allegro i się okazało, że ma ... po prostu szlifowany numery Forda na aftermarket :-)
b)jeżeli mała różnica w cenie biorę oryginał / jeżeli spora rozważam zamiennik
6.Dochodzą jeszcze pomysłu firm jak VW Economy. Nie jest to głupie rozwiązanie bo za mniejsze pieniądze dostaje się przynajmniej...zwalidowany (w laboratorium, według norm VW) dobrej jakości produkt. Oczywiście nie 1:1 OE ale cena robi swoje. Pod warunkiem... że ktoś nie chce za to jak za oryginał jak np. cwaniaki z allegro bo pudełko ładnie wygląda.

Jeżeli ktoś pisze mi o zamienniku EBC lub Zimmerman... które są droższe od oryginałów to wybaczcie ale to rozmowa nie ma dalej sensu. To jakby mówić, że auto po strojeniu w AMG jest gorsze niż oryginał, bo nie wyjechało z fabryki... Ludzie.
To po prostu bicie piany.

Amen.
No przeanalizowałem - i konkluzja jest ta sama - nie wiesz o czym piszesz, chociaż podobno przy tym pracujesz. Zdecydowana większość dobrych zamienników jest tańsza od części dostępnych w ASO, a ich jakość jest wyższa. Wspomniane EBC czy Zimmermanny to jedne z wielu, które można kupić w cenie niższej lub zbliżonej do części OEM, ale jednak znacznie wyższej jakości. Są jeszcze wyższe modele Iurid, ATE. Ich trwałość zależy już od wyboru konkretnego typu - np. EBC ma też zwykłe klocki o konstrukcji zbliżonej do OEM i znacznie niższych cenach od OEM, ale nigdy ich nie montowałem - preferuję Greenstuffy. Podawałem też przykład sprzęgła LUK, które zakładałem do Outlandera - cenowo 1/3 ori, a trwałość znacznie wyższa. Wciskanie wszystkim, że ori jest lepsze od zamienników bo jest ori bez żadnych konkretnych argumentów oprócz rzekomego miejsca pracy to żenujący poziom dyskusji. Ja jednak podaję konkretne przykłady z własnego doświadczenia, a nie jakieś urban legends. Podawałem przykłady bdb jakościowo zamienników rolek SKF czy pasków Gates - jakoś jeżdżą bez skracania interwału wymian. O różnicy olejów ori i zamienników to już nawet nie wspominam - na ori jeżdżę pierwsze 3-5tys. km po czym nigdy więcej nawet nie pytam o cenę. Wrzucanie wszystkich zamienników do jednego wora i twierdzenie, że są gorsze od OEM to zwyczajna bzdura. Podobnie zresztą jak teza, że "Zamiennik NIGDY nie wytrzyma tyle co oryginał - to nie miałoby sensu z punktu widzenia czystej ekonomii... chyba, że ktoś się pomylił :-) albo TA SAMA FIRMA ROBI NA OE! Wówczas zamiennik jest 1:1 lub częściowo zmodyfikowany / wytaniony" LUK na pewno nie robił dla fabryk Mitsubishi w Japonii a zamontowane sprzęgło wytrzymało znacznie dłużej - ile dokładnie to nie wiem, bo sprzedałem Outka. Chociaż w sumie masz rację - nie wytrzymał tyle co oryginał - wytrzymał znacznie więcej :D
Na temat ekonomii też lepiej się wypowiadaj, bo chyba nie wiesz, co to łańcuch dostaw - producent samochodu za samo logo na części dolicza solidną marżę, do tego importer, ASO. W kanałach po za ASO nie ma przede wszystkim monopolu, co zmusza do konkurencji - także cenowej. Ale to przecież jako rzekomy pracownik producenta części to powinieneś wiedzieć :D I z punktu czystej ekonomii ma to jak najbardziej sens. O czymś takim jak minima zakupów ori części u importera czy konieczności utrzymywania stocku w ASO to w ogóle słyszałeś? A to też kosztuje.
Ja jakoś nie spotkałem sytuacji, w której nanoszono logo samochodu na częściach, a później usuwano, bo to bardziej opłacalne. Bardziej opłacalne jest niedrukowanie logo. Logo producenta samochodu usuwa się z części w dwóch sytuacjach: 1. Ograniczenie wielkości zamówienia i wtedy producent części ma naklepane części, których stara się pozbyć. 2. Producent samochodu po zbadaniu próbki zareklamował całą partię i wtedy też usuwa się loga. To znacznie częstsza sytuacja. Ten wspomniany Lemforder to na 90% taki przypadek.

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 12 kwie 2019, o 23:13
autor: maureliusz
Daj se spokój. Nie wiem co chcesz komu udowodnić. Nawet...mnie się czytać tego nie chce. Kto pisze takie epopeję na forum...
Nie napisałeś skąd ta wiedza... Google? Bo gdybyś pracował w takiej korporacji wiedziałbyś jak wygląda życie i jak przechodzi się niestety audyty. Niestety ale tak jest i nikt overquality nie będzie robił dla idei...bo to kosztuje.
Ja nie mam nic do dodania w temacie.
Wiesz lepiej świetnie i niech tak zostanie geniuszu.

Ps. Nie twierdzę że Twoja teoria jest z logiem zła... może tak być ... ale podejście do dyskusji... Wieś!!!
PS2. Zdarzają się wtopy producentów na pierwszy montaż ale to wtopy nie generalna zasada. Ja Ci podaje przykład laboratoryjny...a Ty ...? no comment


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

: 13 kwie 2019, o 15:56
autor: rezon
skąd moja wiedza? 1. własne doświadczenie w korzystaniu z zamienników, a ponieważ już dawno przekroczyłem 1,5Mkm, to był czas aby je zebrać, Tylko ostatni rok to 47kkm. Kiedyś też sam naprawiałem swoje samochody, a nawet dzisiaj mnie się to zdarza - w przyszłym tygodniu zmiana tarcz i klocków w SX4 - oczywiście na zamienniki tzn Zimmermann i EBC Greenstuff, a samodzielnie bo czasami lubię podłubać. 2. współpraca przy różnego rodzaju projektach z firmami także z branży automotive, gdzie muszę rozumieć cały łańcuch kreowania wartości w takiej firmie, ponieważ czasami płacą mi za jego zwiększanie czy optymalizację projektów 3. znajomy szef zakupów części w jednym z ASO - akurat Rouville, Gates czy SKF to dzięki niemu - wcześniej o ile znałem SKF, to o dwóch pozostałych nawet nie słyszałem. 4. solidne wykształcenie techniczne - technikum + studia, które daje rozumienie aspektów technicznych stosowanych rozwiązań i nie uleganie bełkotowi typu zmieniaj olej co 8tys. km co uzdrowi napęd rozrządu - czyli źle skonstruowany zabierak w TDI czy słaby łańcuch w TSI. Na liście źródeł nie ma google - jakoś nie potrzebuję. Owszem są źródłem również fora dyskusyjne - Zimmermann to chyba na OCP pierwszy kontakt, ale teraz już też sprawdzony osobiście.
A poziom dyskusji - cóż dopasowałem się do poziomu zgodnie z podpisem u Ciebie. Ja przynajmniej mam jakieś argumenty, a nie wyłącznie "Wiem, bo pracuję w takiej firmie, poziom dyskusji wieś" czy inne o zbliżonym poziomie merytorycznym.