Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 20 sie 2019, o 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 108 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 23 maja 2019, o 14:44 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12263
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Mo偶e warto zapyta膰 Adama Waleruka dlaczego tak jest :)

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 24 maja 2019, o 07:24 
Offline

Imi臋: Mariusz
Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2011, o 01:34
Posty: 655
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: JB4 360KM / 450Nm
OK, rozumiem dzi臋kuj臋 za informacj臋.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 08:09 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 29 lut 2016, o 21:51
Posty: 227
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Enriquez napisa艂(a):
Mo偶e warto zapyta膰 Adama Waleruka dlaczego tak jest :)


Rozmawia艂em z nim i nie by艂 w stanie powiedzie膰 co si臋 b臋dzie dzia艂o w d艂u偶szej perspektywie odwrotnego uk艂adu t艂oczk贸w.
Na pewno b臋dzie szybsze zu偶ycie klocka i najpewniej niesymetryczne ale to dopiero czas poka偶e.
Do艣wiadczenie Froga to golf z przebiegiem 15kkm, w kt贸rym nic si臋 nie dzieje. M贸wi艂 te偶, 偶e niekt贸re zaciski s膮 w艂a艣nie specjalnie tak zrobione.
Z zaciskami Akebono jest na pewno eksperyment, je艣li kto艣 nie ma przekonania niech do艂o偶y par臋 tys do WRK lub Stoptech.
Ja zaryzykowa艂em i p贸ki co jestem zadowolony.

_________________
S3 Kogut 脿 la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 13:27 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 maja 2019, o 20:01
Posty: 5
Lokalizacja: Garwolin
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Wielko艣膰 tloczk贸w zale偶y od przepustowosci budowy zacisku. Ja mam w firmie zasilanie ch艂odzenia maszyn tak zbudowane 偶e im dalej od pompy tym mniejsze rury tak aby utrzyma膰 ci艣nienie i to ma sens.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 13:38 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12263
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Wyt艂umaczenie jest tutaj:
https://www.quora.com/Why-do-BMW-brake- ... me-caliper
i tutaj:
http://real.mtak.hu/33513/1/05.pdf


Chodzi o to, 偶e je偶eli by艂aby taka sama si艂a na obu t艂oczkach, to t艂oczek w pierwszej kolejno艣ci atakowany przez tarcz臋 powodowa艂by powstanie momentu obrotowego, powoduj膮cego, 偶e klocek chcia艂by si臋 obr贸ci膰 w jarzmie. St膮d t艂oczek ten jest mniejszy. Dzi臋ki temu moment obrotowy zostaje zniwelowany i nast臋puje r贸wnomierne zu偶ycie klocka.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 13:49 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 29 lut 2016, o 21:51
Posty: 227
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Ma to sens, do tego dobrze przebadane i udokumentowane, dzi臋ki Enri :-)
Ciekawi mnie jaki uk艂ad maj膮 w takim razie wielot艂oki od CompSport i BagCorp?

_________________
S3 Kogut 脿 la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 14:40 
Offline

Imi臋: Mariusz
Do艂膮czy艂(a): 30 kwi 2011, o 01:34
Posty: 655
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: JB4 360KM / 450Nm
Enriquez napisa艂(a):
Wyt艂umaczenie jest tutaj:
https://www.quora.com/Why-do-BMW-brake- ... me-caliper
i tutaj:
http://real.mtak.hu/33513/1/05.pdf


Chodzi o to, 偶e je偶eli by艂aby taka sama si艂a na obu t艂oczkach, to t艂oczek w pierwszej kolejno艣ci atakowany przez tarcz臋 powodowa艂by powstanie momentu obrotowego, powoduj膮cego, 偶e klocek chcia艂by si臋 obr贸ci膰 w jarzmie. St膮d t艂oczek ten jest mniejszy. Dzi臋ki temu moment obrotowy zostaje zniwelowany i nast臋puje r贸wnomierne zu偶ycie klocka.


Czyli id膮c tym tropem, wydaje mi si臋 偶e nie ma problemu z tym 偶e s膮 zamienione zaciski wed艂ug systemu od Froga , gdy偶 zu偶ycie klocka b臋dzie zawsze takie same bior膮c pod uwag臋 roz艂o偶enie ci艣nie艅 na t艂oczkach.
No chyba 偶e ju偶 nic nie rozumiem to mnie poprawcie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 14:54 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 29 lut 2016, o 21:51
Posty: 227
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
No w艂a艣nie wedle tych bada艅 nie powinno si臋 tak montowa膰.
呕eby klocek zu偶ywa艂 si臋 r贸wnomiernie najpierw powinien 艂apa膰 najmniejszy czyli najs艂abszy a p贸藕niej stopniowo wi臋ksze, mocniejsze.
Je艣li 艂apie pocz膮tkowo najwi臋kszy to najwi臋ksza si艂a czy te偶 moment jest kierowana zawsze na t膮, w tym wypadku g贸rn膮 cz臋艣膰 klocka.
Dalsze t艂oczki b臋d膮c s艂absze a zarazem kolejne je艣li chodzi o obr贸t nie maj膮 mo偶liwo艣ci dobrze docisn膮膰.
Tak jest przynajmniej na m贸j porosty ch艂opski rozum :-)

_________________
S3 Kogut 脿 la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 15:06 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 7 lut 2017, o 10:59
Posty: 1427
Lokalizacja: Warszawa
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 295KM/394Nm
marasmus007 napisa艂(a):
Czyli id膮c tym tropem, wydaje mi si臋 偶e nie ma problemu z tym 偶e s膮 zamienione zaciski wed艂ug systemu od Froga

No jak? Czyta艂e艣 ten dokument?
Nie ma problemu przy fabrycznym monta偶u jaki jest w S4/S5 - wtedy jest dok艂adnie jak w tym PDF, kt贸ry wklei艂 Enri.
W przypadku odwrotnego monta偶u wszystkie te obliczenia i analizy s膮 nic nie warte...

_________________
Honda Civic VI iSR 娄 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT 娄 2008 - 2017

Skoda Superb III Sportline 娄 2017 -


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 15:13 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Tomek
Do艂膮czy艂(a): 29 lut 2016, o 21:51
Posty: 227
Lokalizacja: Krak贸w
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Tak to wygl膮da.Obrazek

_________________
S3 Kogut 脿 la SportLine 280 viewtopic.php?f=18&t=11178


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 16:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 17 maja 2019, o 20:01
Posty: 5
Lokalizacja: Garwolin
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Tak wi臋c zostaje jeszcze BREMBO w wersji starszej i tej z foto sprawdzony tylko troszk臋 ci臋偶ki zestaw. Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 17:13 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12263
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
Zestaw od baga jest ok.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2019, o 19:19 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 2 cze 2012, o 09:20
Posty: 12263
Lokalizacja: 艁贸d藕 - Wie艣 ELW
Samoch贸d: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 313 KM / 419 Nm
marasmus007 napisa艂(a):

Czyli id膮c tym tropem, wydaje mi si臋 偶e nie ma problemu z tym 偶e s膮 zamienione zaciski wed艂ug systemu od Froga , gdy偶 zu偶ycie klocka b臋dzie zawsze takie same bior膮c pod uwag臋 roz艂o偶enie ci艣nie艅 na t艂oczkach.
No chyba 偶e ju偶 nic nie rozumiem to mnie poprawcie.


No jest problem, bo zamieniaj膮c lewy z prawym, zamieniasz t艂oczki miejscami.

_________________
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuj臋 si臋 wykonywania 偶adnych modyfikacji w cudzych samochodach. Prosz臋 mnie o to nie pyta膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2019, o 21:24 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 6 kwi 2019, o 07:48
Posty: 37
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380KM/500Nm
ja zrobi艂em stage 1 w Superbie oparty na OEM
Klocki P+T Ds2500, przewody hel, 艂apacze powietrza z rs3,prz贸d tarcze dba t3 4200 ty艂 brembo...
Jest troch臋 lepiej ni偶 seria, ale to odczucie moje jako kierowcy niepoparte pomiarami...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2019, o 21:29 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 6 kwi 2019, o 07:48
Posty: 37
Samoch贸d: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380KM/500Nm
MB1981 napisa艂(a):
ja zrobi艂em stage 1 w Superbie oparty na OEM
Klocki P+T Ds2500, przewody hel, 艂apacze powietrza z rs3,prz贸d tarcze dba t3 4000 ty艂 brembo...
Jest troch臋 lepiej ni偶 seria, ale to odczucie moje jako kierowcy niepoparte pomiarami...


ObrazekObrazek
CS 艁贸d藕 dzi臋ki za monta偶

Wys艂ane z iPhone za pomoc膮 Tapatalk


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 108 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL