Strona 6 z 7

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 1 gru 2017, o 13:54
autor: Blueskojota
Dla was może jasne ale ja się znam na autach jak szewc na hodowlii konopii - niewykluczone ale niezmiernie rzadkie.

Rzeczoznawca nie może sobie "podpisać", musi wykonać analizę, zrobić badania jakie by one nie były i opiera się o homologację, która mówi co można. Taki dokument traktuje się zawężająco.
Sam podpis oznacza brak jakiejkolwiek rzetelności. Nie szukam metody na Janusza tylko zgodnego z prawem sposobu legalizacji innego rozmiaru opon.
Skoro dla was podpisik załatwia sprawę, ok, róbcie tak. Mi to nie odpowiada i nie rozwiewa wątpliwości innych, którzy nie mają homologacji na większe rozmiary.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 2 gru 2017, o 17:13
autor: Wesolek
Blueskojota pisze:Update:
Po otrzymaniu dokumentu COC, widzę, że mam tylko homologację na opony / felgi rozmiaru 17.
Zadzwoniłem do rzeczoznawcy z zapytaniem czy on może wydać (płatną) opinię w sprawie zmiany parametrów jezdnych po zmianie kół i felg na homologowane. Może źle trafiłem ale pan nigdy nie miał takiego przypadku i wydaje mu się wątpliwe, żeby jego opinia coś pomogła. Skierował mnie (jak się za chwilę okaże, słusznie) do wydziału komunikacji w celu dalszej analizy.
Pani w urzędzie powiedziała, że lista elementów zmienianych w / na samochodzie, które wymagają opinii rzeczoznawcy i / lub odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym jest spisana w ustawie. Na liście pozycji nie ma informacji dotyczących felg i opon, co oznacza, że ewentualnych zmian tych nie można nawet zapisać w dowodzie bo nie przewiduje tego nasze prawo. Kazała dzwonić do producenta.

jestem w trakcie - update za jakiś czas....

Pozdr,
M.
Ja już przerabiałem temat kontaktu z importerem i żadnej konkretnej odpowiedzi od nich nie otrzymałem (kilka postów wyżej wstawiłem korespondencję e-mailową z nimi).
Mam nadzieję, że może Tobie dadzą jakąś konkretną odpowiedź.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 4 gru 2017, o 12:01
autor: Blueskojota
Na zakończenie weryfikacji w Polsce - niech będzie dla przyszłych pokoleń:

1. Telefon do kolejnego losowo wybranego ASO - dowolność w doborze felg 17,18,19.

2. Rozmowa z rzeczoznawcą numer 2:
Dokument homologacji czy COC jest wyciągiem z pełnej homologacji i zawiera informacje o stanie, w jakim pojazd opuścił fabrykę. Rzeczoznawcy w PL nie mogą modyfikować i zmieniać już nadanej homologacji. Wszystko wisi na producencie.
Ponoć COC i homologacja to jest wyciąg z pełnej dokumentacji homologacji i to nie jest tak, że można montować tylko to co tam jest. nawet jeśli jest zapisana tylko 17", to nie oznacza, że to jedyny rozmiar.

3. Infolinia Centrum homologacji Grupy w Poznaniu:
Nie mamy możliwości modyfikacji homologacji. Jest ona nadawana w Anglii i polski dział nie może jej zmienić, nie wie też, czy istnieje możliwość modyfikacji homologacji jako takiej. Można stosować felgi 17" bo takie podano w oparciu o daną konfigurację pojazdu. Żadnych innych. Natomiast "zdroworozsądkowym" jest stosowanie innych rozmiarów niż 17", zgodnych z oryginalnymi. Ale Pan mi tego na papierze nie da. I prawdą jest, że w razie awarii ASO może się wypiąć na naprawę. Szczegółowych informacji może udzielić już tylko Skoda Czechy.

4. Wstęp do rozmowy z Czeską Skodą. Podali mi linka do strony z informacjami o możliwych rozmiarach felg (polecam, mnie rozśmieszyło podejście Skody)
http://www.skoda-auto.cz/other/alternativni-pneumatiky

5. Odpowiedź innym kanałem z działu homologacji.
"Komplety opon/felg, które są wymienione w świadectwie zgodności (w zał.) dotyczą stanu fabrycznego pojazdu – do rejestracji. Po rejestracji, klient może użyć dowolnych felg, jeżeli tylko nie ma dla nich żadnych technicznych przeciwwskazań."


Ja montuję to co chciałem.

Pozdr,
M.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 4 gru 2017, o 12:05
autor: kamracik
Czyli tyle zachodu i nadal w sumie nic nie wiadomo. Uwielbiam takie sytuacje :)

Doceniam jednak trud jaki sobie zadałeś, dzięki za to.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 4 gru 2017, o 18:07
autor: whity
w DE wystarczy papierek od rzeczoznawcy który sprawdza tylko czy nie wystawie poza obrys błotników i czy nigdzie nie zachacza.
Dostajesz papierek, jedziesz do wydziału komunikacji i wpisują ci nowy rozmiar do dokumentów.
Najprościej jest miec ABE (homologację danego producenta felg)- i niczego nie trzeba sprawdzać i wpisywac. Wystarczy miec papierek ze sobą

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 4 gru 2017, o 19:19
autor: Camillinhio
kamracik pisze:Czyli tyle zachodu i nadal w sumie nic nie wiadomo. Uwielbiam takie sytuacje :)

Doceniam jednak trud jaki sobie zadałeś, dzięki za to.
No jak nie wiadomo? Dla mnie sprawa od początku była jasna. Homologowanie auta to dla każdego importera droga przez biurokratyczną mękę. Dlatego każdy możliwy następca korzysta z homologacji na pierwsze auto (np. FL). Importer / producent zawiera w dokumentach homologacyjnych wszelkie możliwe dane na temat modelu, w tym wszelkie możliwe rozmiary felg, na jakich auto może się poruszać. Nikt o zdrowych zmysłach nie bawiłby się w homologowanie tego samego auta dla różnych wersji wyposażenia, zbyt czasochłonne i zapewne zbyt kosztowne.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 4 gru 2017, o 21:26
autor: jdef90
niezła robota, ogólnie jednak jeśli nie chcesz udowadniać, że nie jesteś wielbłądem, warto trzymać się homologacji...

BTW dziś z 19" zszedłem na 17". Schujowienie wyglądu wprost proporcjonalne do poprawy komfortu. Nareszcie jeździ się dobrze na dziurach, ale o ile w ciemnym kolorze jeszcze jakoś się taka konfiguracja broni, to w jasnym jest słabo... i jeszcze ten offset schowany w nadkola... :roll:

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 5 gru 2017, o 08:59
autor: Balcerek21
Panowie jak jest z tym ET? Mam zamiar kupić felgi 17 7.0 i oponki 225/55/17 ,jakie powinno być optymalne ET przy takiej konfiguracji żeby nie były za głęboko w nadkolach i żadnych innych niespodzianek??? :?:

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 09:03
autor: Blueskojota
Udało mi się otrzymać fragment oficjalnej homologacji złożonej przez skodę w Polsce a dotyczący zalecanych opon. całej oczywiście otrzymać nie można bo zawiera informacje niejawne - tajemnica producenta.
Nie wklejam jej bo - W innym układzie, ale jest identyczna jak link do rozmiarów kół, które podałem kilka wpisów wcześniej.

wątek zagraniczny skończył się odpowiedzią z czeskiej skody:

“Our position is that the ordered car has to comply with all homologation regulations and must be issued in line with the certificate of conformity (COC document). Changing tires and wheels outside the ones indicated in the certificate may cause a different emission of fuel and fuel consumption than declared by the manufacturer.
At own risk, the owner may use non-approved tires, then national regulations on the technical conditions of vehicles and their equipment apply, where the minimum requirement is to adapt the tires to the maximum speed of the vehicle and the load-bearing capacity of the tires.
We do not speak on warranty matters.”

Czyli dokładnie tak samo jak odpowiedział polski importer Wesołkowi.

Szkolą ich z tego czy jak?


W sumie wątek do zamknięcia.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 11:26
autor: CLO27
Po pierwszych 3 zdaniach :lol: ...ale fajnie bylo śledzić ten monolog

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 12:09
autor: Blueskojota
CLO27 pisze:Po pierwszych 3 zdaniach :lol: ...ale fajnie bylo śledzić ten monolog
trochę racja, monolog wyszedł :D

Bez waszych odpowiedzi i trollowania tak daleko by to nie poszło;- ) wasza wina!

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 13:32
autor: Wesolek
Blueskojota pisze:Udało mi się otrzymać fragment oficjalnej homologacji złożonej przez skodę w Polsce a dotyczący zalecanych opon. całej oczywiście otrzymać nie można bo zawiera informacje niejawne - tajemnica producenta.
Nie wklejam jej bo - W innym układzie, ale jest identyczna jak link do rozmiarów kół, które podałem kilka wpisów wcześniej.

wątek zagraniczny skończył się odpowiedzią z czeskiej skody:

“Our position is that the ordered car has to comply with all homologation regulations and must be issued in line with the certificate of conformity (COC document). Changing tires and wheels outside the ones indicated in the certificate may cause a different emission of fuel and fuel consumption than declared by the manufacturer.
At own risk, the owner may use non-approved tires, then national regulations on the technical conditions of vehicles and their equipment apply, where the minimum requirement is to adapt the tires to the maximum speed of the vehicle and the load-bearing capacity of the tires.
We do not speak on warranty matters.”

Czyli dokładnie tak samo jak odpowiedział polski importer Wesołkowi.

Szkolą ich z tego czy jak?


W sumie wątek do zamknięcia.
Czyli tak jak u mnie, nic konkretnego z tego nie wynika.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 16:59
autor: piramida
Dajcież spokój z tymi homologacjami, po kiego ch.ja wam to potrzebne? ;-)

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 21:18
autor: Enriquez
Ciekawe jak u Ciebie homologacja i szczegółnie zapis o emisji :)
Z resztą u mnie podobnie.

Re: Jak to jest z tymi felgami

: 14 gru 2017, o 21:39
autor: piramida
Katalizator masz? Masz, ja też mam więc o co kaman? :lol: