Jak to jest z tymi felgami
: 22 lis 2017, o 11:12
Nie znalazłem odpowiedniego wątku a trochę się już zgubiłem....
Zamarzyłem sobie wymianę felg z seryjnych 17" w S3 kombi TSI 220KM na 18".
Z oponami nie miałem problemów.
Natomiast zawiesiłem się przy felgach.
Po przegrzebaniu różnych forum i stron, widzę że felgi mają "homologowane" dla S3 TSI 220km rozmiary:
7J x 17 H2 do opon 215/55 R17 94W (ET 40)
8J x 18 H2 do opon 235/45 R18 94W (ET44)
8J x 19 H2 do opon 235/40 R19 96W (ET44)
Przeszperałem naście stron producentów felg plus sklepów (z oponeo i spółką córką do felg na czele) i mam problem z ET i otworem centralnym.
Często (najczęściej ) jest tak, że przy przeszukiwaniu felg po modelu auta, wyskakują dla S3 wyniki z innym OC i innym ET.
Zwykle chwalą się, że mają certyfikaty ABE, TUV. Pewnie jeszcze FBI, CIA, PiS... etc.
Zadzwoniłem do 3 różnych ASO + do działu homologacji całej grupy w Poznaniu. Oprócz informacji, że ET zmieni mi parametry jezdne jeśli będzie zbyt duże albo zbyt małe i może być źle ..... powiedziano też (Inny mistrz), że musi być taki otwór i takie ET jak w homologacji i koniec, żadnych alternatyw. Że plastik nie da rady przenieść sił które działają na piastę (nie wdaję się w dyskusję czy to śruby czy piasta przenoszą ich więcej - na pewno oba mają wpływ) i że po sezonie będę miał zapiekankę na alu.
Nikt nie mówił o cofnięciu gwarancji mimo wielu pytań. Skazywali mnie natomiast jako potencjalnego winnego jeśli będzie stłuczka i rzeczoznawca udowodni, że zmiana felg na niehomologowane dla dopuszczonego do ruchu pojazdu mogła wpłynąć na ewentualną stłuczkę. Oraz, że ASO może się wypiąć na gwarancyjną naprawę zawieszenia jeśli coś się przez te 2 czy 4 lata stanie.
przy odbiorze auta sprzedawca rekomendował 57,1 i żadnego innego ale przy ET "pozwalał" na małą modyfikację (nie pytałem czy ma na myśli 1% w każdą stronę czy inne podejście; ) ).
nikt wprost też nie powiedział, że producent dopuszcza inne ET i w jakim zakresie. O otworze nie wspominając..
I po tym długim wstępie, kilka pytań:
- Czy ktoś używa pierścieni centrujących? plastik? alu? jak to się wam sprawuje? (bicie, uszkodzenia plastików, pogorszenie parametrów jezdnych?)
- jeśli stosowaliście pierścienie, macie porównanie między redukcja ~66 /57 a np. ~70 / 57 (milimetry pomijam narazie)
- Czy ktoś miał problemy w ASO na przeglądzie / naprawie gwarancyjnej jak przyjechał na felgach o "niewłaściwych parametrach"
- czy ktoś używa felg o skrajnie innym ET (<35, >49)? jak "to jeździ"?
Miłego!
Pozdr; )
Zamarzyłem sobie wymianę felg z seryjnych 17" w S3 kombi TSI 220KM na 18".
Z oponami nie miałem problemów.
Natomiast zawiesiłem się przy felgach.
Po przegrzebaniu różnych forum i stron, widzę że felgi mają "homologowane" dla S3 TSI 220km rozmiary:
7J x 17 H2 do opon 215/55 R17 94W (ET 40)
8J x 18 H2 do opon 235/45 R18 94W (ET44)
8J x 19 H2 do opon 235/40 R19 96W (ET44)
Przeszperałem naście stron producentów felg plus sklepów (z oponeo i spółką córką do felg na czele) i mam problem z ET i otworem centralnym.
Często (najczęściej ) jest tak, że przy przeszukiwaniu felg po modelu auta, wyskakują dla S3 wyniki z innym OC i innym ET.
Zwykle chwalą się, że mają certyfikaty ABE, TUV. Pewnie jeszcze FBI, CIA, PiS... etc.
Zadzwoniłem do 3 różnych ASO + do działu homologacji całej grupy w Poznaniu. Oprócz informacji, że ET zmieni mi parametry jezdne jeśli będzie zbyt duże albo zbyt małe i może być źle ..... powiedziano też (Inny mistrz), że musi być taki otwór i takie ET jak w homologacji i koniec, żadnych alternatyw. Że plastik nie da rady przenieść sił które działają na piastę (nie wdaję się w dyskusję czy to śruby czy piasta przenoszą ich więcej - na pewno oba mają wpływ) i że po sezonie będę miał zapiekankę na alu.
Nikt nie mówił o cofnięciu gwarancji mimo wielu pytań. Skazywali mnie natomiast jako potencjalnego winnego jeśli będzie stłuczka i rzeczoznawca udowodni, że zmiana felg na niehomologowane dla dopuszczonego do ruchu pojazdu mogła wpłynąć na ewentualną stłuczkę. Oraz, że ASO może się wypiąć na gwarancyjną naprawę zawieszenia jeśli coś się przez te 2 czy 4 lata stanie.
przy odbiorze auta sprzedawca rekomendował 57,1 i żadnego innego ale przy ET "pozwalał" na małą modyfikację (nie pytałem czy ma na myśli 1% w każdą stronę czy inne podejście; ) ).
nikt wprost też nie powiedział, że producent dopuszcza inne ET i w jakim zakresie. O otworze nie wspominając..
I po tym długim wstępie, kilka pytań:
- Czy ktoś używa pierścieni centrujących? plastik? alu? jak to się wam sprawuje? (bicie, uszkodzenia plastików, pogorszenie parametrów jezdnych?)
- jeśli stosowaliście pierścienie, macie porównanie między redukcja ~66 /57 a np. ~70 / 57 (milimetry pomijam narazie)
- Czy ktoś miał problemy w ASO na przeglądzie / naprawie gwarancyjnej jak przyjechał na felgach o "niewłaściwych parametrach"
- czy ktoś używa felg o skrajnie innym ET (<35, >49)? jak "to jeździ"?
Miłego!
Pozdr; )