Jak to jest z tymi felgami

Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: whity »

Przeciez inne et tez maja homologację do danego modelu samochodu
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Blueskojota
Posty: 65
Rejestracja: 2 lis 2017, o 19:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Blueskojota »

Ok, poszukałem innych typów TUV, bardziej ogólnych, faktycznie jest różnica w zawartości.

Dodatkowo: znalazłem też dokument wydany do Alutec Ikenu przez ABE (TUV też mają w tym samym układzie co podlinkowany). Co ciekawe, to jest informacja o dopuszczeniu felg bez wskazania konkretnych modeli pojazdów.

Whity: dzisiaj gość mi zaproponował maki z OC prawidłowym i ET 30. też "homologowane" przez TUV dla S3....

Jeśli ET30 "nie zrobi różnicy" w stosunku do ET44 to ja już nie wiem co zrobi :shock:
Krystian
Posty: 45
Rejestracja: 14 paź 2017, o 17:32
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Krystian

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Krystian »

Blueskojota 57,1 o ile dobrze pamiętam J8,5 20" ET40
tak to wygląda
Obrazek
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: CLO27 »

Do mnie nie trafia ale dobrze ze 20tki...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
apm16
Posty: 333
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: apm16 »

jdef90 pisze:
CLO27 pisze:JA pierd....chłopie przesadziłeś w druga stronę...et mam 40 miałem, zarówno 48 jak i 33....pierścienie i 66 i 74....ogólnie jest jeden ch czy takie czy takie, sił żadnych inaczej się nie rozkłada bo ten pierścień powoduje właśnie równomierne rozłożenie sił...na mniejszym et jeździ się zdecydowanie lepiej, pewniej trzyma się wóz w zakrętach...

Ogólnie kupuj felgi jakie ci się podobają minimalne et to około podejrzewam 35 jak będzie większe to wyregulujesz dystansem....tak na dystansach też jeździłem i też nie miało to wpływu na jazdę ...........
Hej... nie do końca jest jak piszesz... jako że kiedyś zajmowałem się zawodowo felgami to na szybko usystematyzuję:

1. zmiana ET zmienia parametry zawieszenia, jeśli to jest mm czy dwa, realnie nie ma to znaczenia (formalnie już może mieć), ale już ET:30 będzie zmieniało obciążenia na łożyskach oraz piaście przesuwając kąty pracy całego zawiasu. Może to mieć wpływ na gwarancję i ubezpieczenie. Faktycznie niższe ET niby poprawia prowadzenie (szerszy rozstaw kół), ale wpływa na trwałość zawiasu i półosi napędowych.

2. otwór centralny i pierścienie... to na nich opiera się i pracuje felga przenosząc obciążenie na piastę. Tutaj nie obawiałbym się za bardzo, choć faktycznie zdarza się, że się wyrobią lub zapieką, a koło sobie drga... tym niemniej renomowani dostawcy raczej sobie z tym poradzili, nie obawiałbym się.

3. Kupuj felgi z homologacją, którą każdy szanujący się producent przeprowadza dla swojego produktu. Homologacja wygląda tak: http://admin.uniwheels.jfnet.de/pdf/002 ... 211530.pdf tam masz konkretne dane falgi, konkretne modele aut, konkretne parametry opon itd dla których jest homologacja. Jeśli masz coś takiego, nikt Ci nic nie zrobi (choć niby producent może próbować nie uznawać gwarancji, ale byłby debilem). TUV dla wytwórcy, czy inne ISO, JATO, NATO i FBI nie są homologacją. Często nieznani producenci chwalą się TUV, który jest po prostu certyfikatem systemu jakości wytwórni, bądź nawet maszyn na których pracują. Fajnie że coś takiego mają, może ich produkty są nawet dobrej jakości, ale nie ratuje to w żadnych przypadkach podbramkowych. Ty jako klient musisz o tym wiedzieć.

4. warto zawsze skorzystać z dobrego kalkulatora parametrów koła, ja korzystam z tego: https://www.wheel-size.com/calc/
Jest tam nieco pobieżnie, ale kompletnie omówiony każdy parametr koła (19 różnych zmiennych)

jako ciekawostkę dodam, że 1 kg wzrostu masy koła jest równoważny dorzuceniu około 4kg do masy auta... stąd zakładając większe felgi i opony, które ważą np 4kg więcej niż nasze standardowe, w efekcie jeździmy autem, które ma jakby na pokładzie 3 worki cementu, albo jednego pasażera....
ad. pkt nr. 2
tuleje centrujące są tylko elementem prowadzącym felgę do momentu jej zamocowania za pomocą szpilek z prowadzeniem stożkowym
i to te powierzchnie przenoszą całe obciążenie i siły pomiędzy felgą i piastą
To tak wedle mojego rozumu.
SZUBAR
Posty: 53
Rejestracja: 19 sie 2017, o 19:36
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: SZUBAR »

Pierścień centrujący nie ma takiego wpływu na bezpieczeństwo jak dodanie ewentualnych dystansów na nich nie ma co oszczedzać. Zgadzam się też że dodanie dystansów i wysunięcie koła max na zewnątrz negatywnie wpływa na łożyska w piastach.
Wesolek
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2017, o 16:49
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa - okolice

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Wesolek »

Czy może ktoś napisać, czy przy homologacji na S3 16" i 17" bez rozmiaru 18" i 19" jak bym kupił 18 bądź 19 oryginalne bądź z tym certyfikatem do S3, to ubezpieczyciel się do tego nie przyczepi, bądź nie będzie gdzie indziej z tym problemu?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Foton

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Foton »

A s3 nie ma homologacji na 18 i 19..cos.pierd..lisz chyba:)
Wesolek
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2017, o 16:49
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa - okolice

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Wesolek »

Ja zamawialem z 17" i po odbiorze się okazało, że na tej naklejce przy kole zapasowym jest tylko 16 i 17". Jak się potem dowiadywałem w serwisie to do mojej S3 nie ma homologacji na 18 i 19. Trochę mnie to wku....o. Potem napisałem do skody i dostałem info, że zgodnie z homologacją fabryczna nie ma możliwości zamontowania większych niż 17".

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Foton

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Foton »

Skopiuj treść maila.
Wesolek
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2017, o 16:49
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa - okolice

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Wesolek »

Poniżej cała korespondencja ze Skodą (pierwszy e-mail na samym dole, a ostatni poniżej.

Szanowny Panie,
dziękuje za ponowny kontakt. W odpowiedzi na Pana wiadomość uprzejmie informuję, iż świadectwo homologacji wystawiane jest na podstawie konfiguracji samochodu, którą wybiera klient. Elementy wyposażenia, którą są dostępne w cenniku zawsze mają odniesienie do etapu konfiguracji samochodu ponieważ auto już wyprodukowane nie zawsze może być doposażone o elementy z cennika i w trakcie użytkowania. Klient w trakcie eksploatacji zobligowany jest to korzystania z auta zgodnie ze świadectwem homologacji, jednakże na własną odpowiedzialność może Pan zamontować większy rozmiar kół niż te, które ujęte są w świadectwie homologacji

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-06-27 20:50, Rafał napisał(a):
Witam
Również dziękuję za wyczerpującą odpowiedź dotyczącą sposobu homologowania samochodu.

Ale niestety nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie dotyczące informacji na temat możliwości montażu felg w różnym rozmiarze do samochodu już kupionego. O tym fakcie dowiedziałem się dopiero po odbiorze samochodu u dealera i przeczytaniu dokładnie instrukcji obsługi.
W Państwa prospektach, cennikach, ani na stronie Skoda-auto.pl nie ma żadnej informacji na temat takiego sposobu homologowania samochodu, który wyklucza możliwość późniejszego montażu felg w większym rozmiarze, niż się kupiło razem z samochodem.
Chyba, że brak informacji jest spowodowany niewiedzą w jaki sposób są homologowane samochody przez ich producenta.
Wydaje mi się to mało możliwe, żeby Skoda i importer samochodów tej marki w Polsce nie posiadał takiej wiedzy na temat sposobu homologowania i ograniczeń wynikających z tego faktu.
Jeżeli jednak wie o tym (a wydaje mi się, że raczej na pewno) to taka informacja powinna się znajdować w cennikach i katalogach.
Chyba, że w trakcie kupowania jest ona ukrywana przed klientem, a jak już kupi to niech się buja, bo to już jego problem.


Więc proszę o informację dlaczego nie ma nigdzie wspomniane o tym, że są ograniczenia w montażu rozmiarów felg, które notabene są oferowane jako wyposażenie fabryczne (i proszę nie opisywać mi jak wygląda sprawa homologacji, bo niedługo będzie Pan mógł z tego doktorat napisać).
Na dealera również proszę tego nie zwalać, bo byłem w 3 salonach i w żadnym nikt nic na ten temat nie wiedział.

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Monday, May 29, 2017 4:34 PM
To: Rafał
Subject: RE: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
dziękuje za ponowny kontakt. Uprzejmie informuję, iż raz jeszcze przesyłam odpowiedź na zadane pytania bazując na obowiązujących przepisach homologacyjnych i rejestracyjnych.
Ad.1 Typ 3T o nazwie handlowej Superb homologowany jest z podziałem na niemal tysiąc warianto-wersji. Oznacza to, że można ten typ pojazdu wyprodukować w prawie tysiącu konfiguracji różniących się od siebie przynajmniej jednym parametrem podlegającym homologacji lub wpływającym na parametry homologacyjne.
Ad.2. Jednym z takich parametrów jest pakiet zestawów opon i obręczy kół. W ostatnich latach pakiety takie mają związek nie tylko z wymaganiami dotyczącymi prędkości, nośności i geometrii zawieszenia, ale także emisji CO2 i zużycia paliwa, które zależą między innymi od współczynnika oporu tocznego. W Polsce wielkość emisji dwutlenku węgla nie jest jeszcze co prawda parametrem bezpośrednio zapisywanym w dokumentach rejestracyjnych i nie wpływa na podatki płacone przez właścicieli aut, ale jest daną zapisywaną w CEPiK i raportowaną do Komisji Europejskiej, a nade wszystko, pojazd przekazany przez przedstawiciela producenta jako nowy, musi być zgodny ze świadectwem zgodności, które jest potwierdzeniem wykonania pojazdu zgodnie z wydanym przez władzę świadectwem homologacji.
Patrząc na zagadnienie stosowanych opon i obręczy z punktu widzenia polskich przepisów regulujących warunki techniczne pojazdów, to wymagana jest tylko dostateczna dla masy pojazdu nośność opon oraz indeks prędkości właściwy dla osiągów pojazdu. W sposób pośredni przepisy te wymagają też odpowiedniego promienia tocznego opony, gdyż jego wykroczenie poza wartości homologacyjne powodowałoby nieprawidłowe wskazania prędkościomierza. Na podstawie tych przepisów właściciel zarejestrowanego już pojazdu oczywiście może na własną odpowiedzialność dobierać opony i koła spoza wykazu homologacyjnego.
Ad.3 Jeżeli ma Pan jakiekolwiek wątpliwości lub pytania podczas składania zamówienia może Pan je kierować do Autoryzowanego Dealera marki Skoda lub do Infolinii Skoda Polska, która po przesłaniu zapytania do specjalisty przygotuje dla Pana odpowiedź.

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-05-28 22:36, Rafał napisał(a):
Witam
Dziękuję bardzo za wyjaśnienia.
Ale nie odpisał mi Pan na moje wszystkie pytania (2 i 3), które zadałem we wcześniejszych e-mailach.
Czy mogę uzyskać na nie konkretne odpowiedzi, czy są one za trudne dla producenta samochodu i importera?
Poniżej pytania dla przypomnienia:
1. Dlaczego ten sam model i typ samochodu mają różne homologacje jeżeli chodzi o wielkości kół.
2. W związku z powyższym czym się one różnią pod względem technicznym (jeżeli są różne homologacje) głównie chodzi mi o zawieszenie (opisuje Pan możliwość wybicia się przegubów, uszkodzenie lakieru na bokach, ściąganie), że w jednym teoretycznie identycznym samochodzie mogą być felgi większe, a w drugim tylko mniejsze? To jeżeli fabrycznie miałbym felgi 18" to szybciej miałbym wybite przeguby, bądź zdarty lakier na błotnikach?
3. Dlaczego nigdzie nie ma takich informacji, że w przypadku zamówienia samochodu na felgach 16" bądź 17" nie ma możliwości w późniejszym czasie dokupienia oryginalnych felg 18" i 19" firmy SKODA dedykowanych i dopuszczonych do tego samochodu (oferowanych przy zamawianiu samochodu)?

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Tuesday, May 16, 2017 12:22 PM
To: Rafał >
Subject: RE: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
uprzejmie informuję, iż poniżej przesyłam wyjaśnienia bazując na obowiązujących przepisach homologacyjnych i rejestracyjnych.
Typ 3T o nazwie handlowej Superb homologowany jest z podziałem na niemal tysiąc warianto-wersji. Oznacza to, że można ten typ pojazdu wyprodukować w prawie tysiącu konfiguracji różniących się od siebie przynajmniej jednym parametrem podlegającym homologacji lub wpływającym na parametry homologacyjne. Jednym z takich parametrów jest pakiet zestawów opon i obręczy kół. W ostatnich latach pakiety takie mają związek nie tylko z wymaganiami dotyczącymi prędkości, nośności i geometrii zawieszenia, ale także emisji CO2 i zużycia paliwa, które zależą między innymi od współczynnika oporu tocznego. W Polsce wielkość emisji dwutlenku węgla nie jest jeszcze co prawda parametrem bezpośrednio zapisywanym w dokumentach rejestracyjnych i nie wpływa na podatki płacone przez właścicieli aut, ale jest daną zapisywaną w CEPiK i raportowaną do Komisji Europejskiej, a nade wszystko, pojazd przekazany przez przedstawiciela producenta jako nowy, musi być zgodny ze świadectwem zgodności, które jest potwierdzeniem wykonania pojazdu zgodnie z wydanym przez władzę świadectwem homologacji.
Patrząc na zagadnienie stosowanych opon i obręczy z punktu widzenia polskich przepisów regulujących warunki techniczne pojazdów, to wymagana jest tylko dostateczna dla masy pojazdu nośność opon oraz indeks prędkości właściwy dla osiągów pojazdu. W sposób pośredni przepisy te wymagają też odpowiedniego promienia tocznego opony, gdyż jego wykroczenie poza wartości homologacyjne powodowałoby nieprawidłowe wskazania prędkościomierza. Na podstawie tych przepisów właściciel zarejestrowanego już pojazdu oczywiście może na własną odpowiedzialność dobierać opony i koła spoza wykazu homologacyjnego.

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-05-09 20:25, Rafał napisał(a):
Witam
Jak to Pan ujął jeszcze raz podkreślam, że rozumiem co Pan pisze.
I jeszcze raz podkreślam, że chciałbym uzyskać konkretne odpowiedzi na konkretne 3 moje pytania, na które niestety nie uzyskałem odpowiedzi.
Więc jeżeli nie stanowi to problemu dla importera samochodów SKODA to prosiłbym o konkretne odpowiedzi na jak to jeszcze raz podkreślam pytania poniżej:
1. Dlaczego ten sam model i typ samochodu mają różne homologacje jeżeli chodzi o wielkości kół.
2. W związku z powyższym czym się one różnią pod względem technicznym (jeżeli są różne homologacje) głównie chodzi mi o zawieszenie (opisuje Pan możliwość wybicia się przegubów, uszkodzenie lakieru na bokach, ściąganie), że w jednym teoretycznie identycznym samochodzie mogą być felgi większe, a w drugim tylko mniejsze? To jeżeli fabrycznie miałbym felgi 18" to szybciej miałbym wybite przeguby, bądź zdarty lakier na błotnikach?
3. Dlaczego nigdzie nie ma takich informacji, że w przypadku zamówienia samochodu na felgach 16" bądź 17" nie ma możliwości w późniejszym czasie dokupienia oryginalnych felg 18" i 19" firmy SKODA dedykowanych i dopuszczonych do tego samochodu (oferowanych przy zamawianiu samochodu)?

A na temat Pana bardzo cennej uwagi na temat wyjaśnień i rozwiewania wątpliwości przez Autoryzowanego Dealera marki Skoda przytaczam moją uwagę z pierwszego e-maila: „W momencie chęci zamówienia w/w felg w salonie skody nikt z pracowników nie potrafił mi wyjaśnić (ani z handlowców, ani z działu serwisu – byli bardzo mocno zdziwieni, że w ogóle występują takie ograniczenia, bo nikt z nich wcześniej o tym nie słyszał) dlaczego nigdzie nie ma takiej informacji i dlaczego nie mogę takich felg założyć w swoim samochodzie. Otrzymałem informację, że na tabliczce są wskazane maksymalne rozmiary felg dopuszczonych do mojego pojazdu i większych nie mogę stosować do niego."

Więc jeżeli można od Państwa uzyskać konkretne odpowiedzi na moje pytania (3 szt. w/w) to prosiłbym o odpisanie na nie konkretnie, chyba że Państwo macie coś do ukrycia przed klientem i będziecie powtarzać jak mantrę informację jaką przesłał mi Pan w ostatnim e-mailu (poniżej).

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Monday, May 8, 2017 12:35 PM
To: Rafał
Subject: RE: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytania raz jeszcze podkreślam, że świadectwo homologacji wydawane jest na etapie produkcji samochodu. Świadectwo homologacji odnosi się do samochodu w stanie fabrycznym i zawarte w nim informacje pozwalają na pewne zmiany, które nie spowodują utraty właściwości auta ujętych w tym świadectwie. Jeżeli zdecydował się Pan na koła 16-17" to takie są homologowane do tego auta. Zmiana kół spowoduje zmianę parametrów ujętych w świadectwie.
Na wszelkie pytania klienta podczas zamawiania samochodu odpowiada Autoryzowany Dealer marki Skoda i jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości to rozwiewa je sprzedawca u Autoryzowanego Dealera marki Skoda.

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-05-05 19:23, Rafał napisał(a):
Witam
Ja rozumiem i zdaję sobie sprawę co to jest homologacja i czym grozi zmiana felg na inny rozmiar, niż zalecane do danego samochodu.
Nie wiem tylko, czy Pan zrozumiał moje pytania.
1. Dlaczego ten sam model i typ samochodu mają różne homologacje jeżeli chodzi o wielkości kół.
2. W związku z powyższym czym się one różnią pod względem technicznym (jeżeli są różne homologacje) głównie chodzi mi o zawieszenie (opisuje Pan możliwość wybicia się przegubów, uszkodzenie lakieru na bokach, ściąganie), że w jednym teoretycznie identycznym samochodzie mogą być felgi większe, a w drugim tylko mniejsze? To jeżeli fabrycznie miałbym felgi 18" to szybciej miałbym wybite przeguby, bądź zdarty lakier na błotnikach?
3. Dlaczego nigdzie nie ma takich informacji, że w przypadku zamówienia samochodu na felgach 16" bądź 17" nie ma możliwości w późniejszym czasie dokupienia oryginalnych felg 18" i 19" firmy SKODA dedykowanych i dopuszczonych do tego samochodu (oferowanych przy zamawianiu samochodu)?
Prosiłbym o szczegółowe odpowiedzi na moje w/w pytania.

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Thursday, April 20, 2017 4:23 PM
To: Rafał
Subject: RE: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana wiadomości uprzejmie informuję, iż Z punktu widzenia technicznego założenie większych kół może mieć kilka negatywnych skutków tj. uszkadzanie lakieru na bokach, ściąganie, wybijanie przegubów, zwiększone zużycie paliwa, pogorszenie osiągów.
Świadectwo homologacji odnosi się do samochodu w stanie fabrycznym i zawarte w nim informacje pozwalają na pewne zmiany, które nie spowodują utraty właściwości auta ujętych w tym świadectwie. Jeżeli Klient zdecydował się na koła 16-17" to takie są homologowane do tego auta. Zmiana kół spowoduje zmianę parametrów ujętych w świadectwie.
Jeżeli doposaży Pan samochód w większe, niż homologowane, koła dopasowane do modelu Skoda Superb, to Pan ponosi odpowiedzialność w przypadku np. kolizji gdy ubezpieczyciel sprawdzi czy koła są zgodne z homologacją.

W żadnym wypadku nie świadczy to jednak o wybrakowaniu auta czy jego wadzie.

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-04-14 17:07, Rafał napisał(a):
Witam
To proszę mi wyjaśnić dlaczego ten sam samochód, model tego samochodu ma różne homologacje na koła?
Pierwszy raz się spotykam z faktem, że ten sam model samochodu nie może mieć stosowanych oryginalnych felg, które są oferowane przy konfigurowaniu samochodu.
Więc proszę mi wytłumaczyć fakt, że konfigurując nowy samochód mogę wybrać felgi 18", ale później chcąc takowe dokupić nie są one dopuszczone do tego samochodu. Nie mogę tego za bardzo zrozumieć.
Druga sprawa to brak jakichkolwiek informacji na ten temat w cenniku samochodu, prospekcie oraz na Państwa stronie internetowej oraz na stronie sklepu internetowego z oryginalnymi felgami do tego samochodu, gdzie jak wybieram Skodę Superb to mam możliwość zakupić 18" i nie ma tam żadnych informacji odwołujących się do homologacji.
Wg mojej oceny otrzymałem od firmy Skoda samochód niepełnowartościowy.
Jest to trochę traktowanie klienta jak idioty i robienie go w balona.

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Thursday, April 13, 2017 11:28 AM
To: Rafał
Subject: RE: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
w nawiązaniu do Pana wiadomości uprzejmie informuję, iż zaleca się montowanie opon oraz felg dopuszczalnych dla danego samochodu. Zamontowanie kół, które nie są dopuszczone dla danego samochodu może mieć negatywny wpływ na zużycie paliwa czy też promień dynamiczny koła.

Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-04-12 18:09, Rafał napisał(a):
Witam
Dziękuję za odpowiedź. Ale niestety nadal nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie? Czy mogę zamontować do mojego samochodu felgi 18".
Dodatkowo jeżeli chodzi o ET to w kołach jakie posiadam 17" w swoim samochodzie jest ono takie same jak w innych oryginalnych felgach oferowanych do tego samochodu przez Skodę. Chcę kupić oryginalne felgi 18" o ET jakie jest montowane w tych samochodach.
Proszę o informację, czy oprócz kalibracji prędkościomierza i licznika kilometrów są inne rzeczy, które uniemożliwiają montaż takich felg np. piasty, łożyska bądź inne elementy zawieszenia samochodu (co powoduje wystawanie felg poza obrys nadwozia)? Czy w przypadku montażu takich felg utracę gwarancję?

Pozdrawiam
Rafał

From: Skoda Polska | VGP [mailto:info@info.skoda.pl]
Sent: Wednesday, April 12, 2017 12:02 AM
To: Rafał Subject: Re: Rozmiary kół dopuszczone do samochodu SKODA SUPERB 3

Szanowny Panie,
otrzymaliśmy odpowiedź od specjalisty. Z posiadanych przez nas informacji wynika, iż różnica pomiędzy wspomnianymi przez Pana samochodami wynika z podziału na różne klasy homologacyjne, których to klasę określa wpis homologacyjny nadawany tuż po produkcji auta.
Podział kół na klasy homologacyjne wynika z następujących czynników:
- głębokość odsadzenia (ET) i szerokość obręczy koła (koło nie może wystawać poza obręb nadwozia),
- promień dynamiczny koła (kalibracja prędkościomierza i licznika kilometrów),
- zużycie paliwa, które silnie zależy od szerokości i właściwości opony.
Jednocześnie informuję, iż jeśli chodzi o relingi, to w tym okresie były ograniczenia produkcyjne o których dealerzy byli informowani.


Z poważaniem,
Dominik Waszkiewicz
Infolinia Skoda Polska
www.skoda-auto.pl
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
ul. Krańcowa 44
61-037 Poznań
Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Siedziba: Poznań
Zarząd: Achim Schaible, Claus Grözinger
Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS nr: 0000327143
Kapitał zakładowy: 331000000,000 PLN
NIP: 7822463563
REGON: 301062169
Informujemy, że administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Volkswagen Group Polska sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Krańcowej 44. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na złożone zapytania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do ww. celu. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej.
W dniu 2017-04-09 17:22, Rafał napisał(a):
Witam
W kwietniu 2016 roku kupiłem samochód SKODA SUPERB 3 1,8 TSI z felgami 17" (przy zamówieniu samochodu miałem możliwość w konfiguracji zamówić felgi 18" lub 19").
Aktualnie chciałem w salonie zamówić felgi CASSIOPEIA czarny połysk 18", ale po sprawdzeniu w instrukcji obsługi i deklaracji TUV okazało się, że ten rozmiar nie jest dopuszczony do mojego samochodu.
W bagażniku jak i w książce serwisowej – gwarancyjnej jest naklejka nazywająca się: „Tabliczka identyfikacyjna pojazdu".
Wg instrukcji obsługi wskazane na niej rozmiary w calach kół są zatwierdzoną średnicą opon w calach (Zatwierdzone dla pojazdu rozmiary opon i obręczy podano w dokumentacji technicznej pojazdu oraz w deklaracji zgodności (tzw. dokumencie COC)).
Wg dokumentu TUV wskazującego dopuszczone rozmiary felg i opon powołującego się na numer wyposażenia samochodu wskazanego w dowodzie rejestracyjnym w pozycji D2 (trzecia linijka) okazuje się, że maksymalny rozmiar felg do mojego samochodu to 17".
Proszę o informację, czym różni się (pod względem wyposażenia i budowy) samochód SKODA SUPERB 1,8 TSI ze wskazanymi na tabliczce identyfikacyjnej rozmiarami kół R16, R17, od takiego samego samochodu (również 1,8 TSI, tylko zamawiany z felgami 18"), gdzie na w/w tabliczce są rozmiary kół R16, R17, R18, R19 i w dowodzie rejestracyjnym jest numer wyposażenia (poz. D2), wg którego w deklaracji TUV maksymalny rozmiar felg do samochodu to 19".
Na etapie zamawiania i konfigurowania wyposażenia samochodu w żadnych dokumentach, prospektach ani cenniku nie było (i do dzisiaj nie jest) napisane, że zamawiając felgi w rozmiarze 17" w przyszłości nie będzie można założyć większych rozmiarowo felg.
W momencie chęci zamówienia w/w felg w salonie skody nikt z pracowników nie potrafił mi wyjaśnić (ani z handlowców, ani z działu serwisu – byli bardzo mocno zdziwieni, że w ogóle występują takie ograniczenia, bo nikt z nich wcześniej o tym nie słyszał) dlaczego nigdzie nie ma takiej informacji i dlaczego nie mogę takich felg założyć w swoim samochodzie. Otrzymałem informację, że na tabliczce są wskazane maksymalne rozmiary felg dopuszczonych do mojego pojazdu i większych nie mogę stosować do niego.
Dlaczego informacja o tym, że zamawiając samochód na 17" felgach w przyszłości nie ma możliwości zamontowania większych felg, które są oferowane jako fabryczne wyposażenie (oraz oryginalne akcesoria) nigdzie to nie jest napisane i nikt o tym nie informuje.

Dodatkowo samochód konfigurowany i zamawiany był na przełomie października i listopada 2015 roku gdzie w tym czasie w cenniku i konfiguratorze w wersji Ambition relingi dachowe były w kolorze srebrnym. Samochód odbierany był na początku kwietnia 2016 roku i przyszedł z relingami czarnymi. Okazało się, że w pierwszym półroczu 2016 roku w cenniku w tej wersji wyposażeniowej zmieniono kolor relingów, po czym w drugim półroczy 2016 roku znowu pojawiły się relingi srebrne w tej wersji wyposażeniowej. Oczywiście też nikt nie potrafił poinformować mnie dlaczego w momencie zamawiania samochodu i jego wyposażenia skoda nie będzie trzymała się specyfikacji zamówienia.

Proszę o wyjaśnienie w/w tematów.

Pozdrawiam
Rafał
Blueskojota
Posty: 65
Rejestracja: 2 lis 2017, o 19:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Blueskojota »

Pfff......podaj mi wersje silnikową.
„Zara wygrzebię” homologowane rozmiary do twojego modelu .
Wesolek
Posty: 44
Rejestracja: 18 sty 2017, o 16:49
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa - okolice

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Wesolek »

Kod silnika CJSC.
Znajomy kupił S3 z tym silnikiem i felgami 18 i na tej wlepce w bagażniku ma wpisane 16, 17, 18 i 19", a w moim jest tylko 16 i 17".
Blueskojota
Posty: 65
Rejestracja: 2 lis 2017, o 19:02
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: Blueskojota »

there you go:

opona 215/60 R16 95V felga 6,5J x 16 H2 ET41 (łańcuchy - tak)
215/55 R17 94V M+S 6,5J x 17 H2 ET41 (łańcuchy - tak)
215/55 R17 94W 6,5J X 17 H2 ET31 (łańcuchy - tak)
215/55 R17 94W 7J x 17 H2 ET40 (łańcuchy - nie)
235/45 R18 94W 8J x 18 H2 ET44 (łańcuchy - nie)
235/40 R19 96W 8J x 19 H2 ET44 (łańcuchy - nie)


edit: opcja 2 z M+S nie była dostępna w e11*2001/116*0326*33

w moim pliku jest stan na luty 2017. nie mam nowszego.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 19:54 przez Blueskojota, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak to jest z tymi felgami

Post autor: piramida »

Skoro kolega na klapce ma 16/17/18/19 a Ty nie masz to skoda wyjebała Cię jak Hiszpana na mandarynkach :lol:

Ja za chwilę założę sobie 20cali i co skoda ma do tego?
ODPOWIEDZ