Strona 3 z 5

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 8 mar 2018, o 07:17
autor: sane
Tom-Tdi pisze:100-150zł
A ile płaciłeś za wymianę tulej jeśli można wiedzieć? Mi w Wwa śpiewają 120 zł za stronę.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 8 mar 2018, o 19:41
autor: Tom-Tdi
Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.

Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 14 mar 2018, o 10:40
autor: jdef90
A te tuleje stukały Ci już przed wymianą, czy były OK?

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 14 mar 2018, o 16:05
autor: Tom-Tdi
Wszystko było ok.

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 15 mar 2018, o 12:12
autor: sane
Tom-Tdi pisze:Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.

Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
Wpadły te tuleje i u mnie. Niestety w Wwa inne ceny. Finalnie zapłaciłem 100 za stronę, bez geometrii :roll:
Zastanawiam sie czy jechać na geometrię, bo w sumie niczego niepokojącego nie zaobserwowałem hmmm

A sama zmiana tulejek spoko - potwierdzam wszystkie plusy, które wymieniłeś.
Nie jest to może jakaś dramatyczna zmiana, ale zdecydowanie na plus i niezbyt droga, więc polecam :)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 15 mar 2018, o 14:14
autor: jdef90
A śruby brałeś w Audi czy w Skodzie? :mrgreen:
Skoro różnica niedramatyczna to brzmi dla mnie zachęcająco, bo pierwsze co mnie uderzyło w superbie, to że przy przejeżdżaniu przez torowisko czuję jakbym miał zaraz się rozsypać... ale ja szukam tu raczej komfortu, a nie sportu.

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 15 mar 2018, o 23:32
autor: Tom-Tdi
Komfort zostaje zachowany, na równej drodze nie czuć tych tulei (no może poza szybką zmianą pasa, auto jest bardziej zwarte), na bardzo dziurawych drogach jest sztywniej, ale nie sportowo, i lepiej połyka nierówności.

Niby nic się nie powinno zmienić w geometrii, ale miałem minimalną korektę (jutro wrzucę zdjęcie jak to wyglądało u mnie).

Ps. Kiedyś bylem w Zakopanem i parkując auto na płatnym parkingu pytam parkingowego "ile?" , a on na to, że musi tablice rej. zobaczyć - po chwili odpowiedź "5zł proszę", więc zartobliwie pytam czy mają jakiś nowy cennik?, a on na to, że "tak, warszawiacy np. 20zł płacą" (dodam ze wtedy miałem auto na opolskich tablicach).

Także, Sane coś w tym jest z tymi cenami ;)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 16 mar 2018, o 12:17
autor: sane
Wracając do tematu modyfikacji...

4. Sanki przedniego zawieszenia i wahacze.

Sanki przedniego zawieszenia są w części modeli stalowe (jak w Superbie), a w części aluminiowe (jak w Passacie). Nie do końca wiem czemu np. niektóre Golfy mają stalowe, a niektóre alu. Ale występują oba typy i można stosować zamiennie (sprawdzone na Octavii, że pasuje p&p). Nr części: 3Q0199369E
Zalety: troszkę niższa masa (stal: 11.8 kg, alu: 8.4 kg), większa odporność na korozję... i chyba tyle???

Obrazek


Wahacze przednie w każdym modelu są stalowe (od Leona po RS3) poza Audi TT 8S (nr części: 8S0153A - te są aluminiowe). Fizycznie pasują do sanek, ale sworzeń od pozostałych modeli nie pasuje. Natomiast z oryginalnymi sworzniami z TT nie grają z rozstawem kół z pozostałych modeli (dodają ~+10 mm na stronę) :/ Poszukam jeszcze info czy ktoś wymyślił jakiś patent.
Waga zbliżona do stalowych.

Obrazek

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 16 mar 2018, o 12:42
autor: CLO27
Tak samo masz w superbach 2 i kufa nikt ci nie powie od czego to zależy i czemu tak jest...

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 17 mar 2018, o 00:24
autor: jdef90
Może najpierw byli ambitni i alu wstawiali, a potem doszli do wniosku że i tak jeden ch..

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 20 mar 2018, o 01:52
autor: Tom-Tdi
Tom-Tdi pisze:Niby nic się nie powinno zmienić w geometrii, ale miałem minimalną korektę (jutro wrzucę zdjęcie jak to wyglądało u mnie).

Obrazek

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 3 kwie 2018, o 14:10
autor: jdef90
Tom-Tdi pisze:Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.
Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
Niestety w 2.0 TDI 150 DSG żeby tuleje tylne przednich wahaczy wymienić, trzeba trochę opuścić sanki (czyli to nie kwestia kilku śrubek). Blokuje skrzynia...
https://imgur.com/YVV82T9
Błoński w zielonce (okolice Warszawy) z geometrią około godziny roboty 250 pln

faktycznie robi się nieco sztywniej. to nie jest duża różnica, ale nie wiem czy o to mi chodziło. auto jest bardziej zwarte, wydaje się być sztywniej też na poprzecznych krótkich nierównościach, ale też więcej daje informacji o nawierzchni. dla wielu to zaleta, ale ja nie wiem czy o to mi chodziło w superbie... pliusem jest to, że nie pływa tak mocno, jakby ustawienie comfort stało się normalem... ale sport nadal nie jest supersportem :mrgreen: sęk w tym że wciąż jestem na 17 i trochę się obawiam przejscia na 19 :D na razie mam mieszane uczucia, ale za dużo nie jeździłem.

Edit: po trasie 1000km na 19" mod absolutnie polecam.

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 23 sie 2018, o 09:46
autor: michals
A z tyłu nie ma jakiś tulei żeby też wymienić na lepsze?

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 23 sie 2018, o 16:56
autor: piramida
Tył jest ok

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

: 24 sie 2018, o 07:18
autor: michals
piramida pisze:Tył jest ok
w zawieszeniu superba nic nie jest ok :-P
"telepie" z każdej strony :)