Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2976
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: orlik »

4 śruby wymienialiście czy 2? Mi Pan z ASO doradził 4 i tyle też zamówiłem. Aaa i ważna rzecz, mają już tuleje na magazynie w Polsce, więc czeka się chwilkę przy zamówieniu, bo nie trzeba z Niemiec ściągać - widocznie mają już duże ssanie na to :)
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: baarttbaartt »

Możecie proszę podać dokładnie nr tych śrub lub specyfikacje? Muszę zamówić, dzięki.
W aso w Łodzi Pan nie wie jakie;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: piotr26 »

baarttbaartt pisze: 9 maja 2020, o 09:07 Możecie proszę podać dokładnie nr tych śrub lub specyfikacje? Muszę zamówić, dzięki.
W aso w Łodzi Pan nie wie jakie;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Podbijam pytanie o śruby. Czy ktoś z was mógłby podać konkretny numer tej części? Chcę zamówić.

Czy w aso audi podana wcześniej cena za 2 tuleje jest raczej stała, czy można się spodziewać, że serwis zaśpiewa np 400 zł? Pytam, bo kilkukrotnie sparzyłem się cenami w aso VW, więc może w audi też jest podobna polityka? Ile płaciliście za śruby?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2976
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: orlik »

Te części możesz zamówić w ASO skody
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: Tom-Tdi »

W Motorpol Wrocław jest ogarnięty rabat dla kilku grup FB, w koszyku w pole rabat wpisz CUPRA i będzie coś taniej.
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: piotr26 »

Dzięki. Już zamówiłem. Cena za sztukę 83 zł plus śruba 31 zł. Ile śrub potrzeba, bo wczesniej padła informacja, że 4? Od ręki w audi mieli 2 i tyle też zamówiłem i tak mi doradzono. Czy mam szukać kolejnych 2 czy te 2 wystarczą?

Pytałem wczesniej o ceny, bo obawiałem się, że każdy salon ma inną polityke cenowa i może mi podać ceny z kosmosu.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1024
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych

Post autor: Kuster »

jdef90 pisze: 3 kwie 2018, o 14:10
Tom-Tdi pisze:Robiłem poza ASO tam gdzie serwisowalem poprzednie auto kupę lat i wiem, że nie odwalą lipy (bosch service) za obie tuleje 60zł + 100zł geometria.
Wymiana obu to niecała godzina roboty, trzeba sworzen odkręcić ( 3 śruby ) no i samą tuleję (1 śruba) i wsio, potem geometria, która na ogół jest OK lub minimalna korekta i po wszystkim.
Edit: jest jeszcze jedna śruba do okręcenia od przedniej tulei, ale to minuta roboty
Niestety w 2.0 TDI 150 DSG żeby tuleje tylne przednich wahaczy wymienić, trzeba trochę opuścić sanki (czyli to nie kwestia kilku śrubek). Blokuje skrzynia...
https://imgur.com/YVV82T9
Błoński w zielonce (okolice Warszawy) z geometrią około godziny roboty 250 pln
Nie myślałeś żeby silnik dźwignąć lekko do góry? Ja mam np. Taką możliwość i zastanawiam się czy nie byłoby mniej roboty odkręcić poduszki czy sanki tym bardziej że robota wykonywana w kanale garażowym a nie na podnośniku...
Awatar użytkownika
TrancerGTR
Posty: 12
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:51
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Karol

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: TrancerGTR »

Odkręcasz środkową poduszkę skrzyni biegów i odchylasz cały zespół napędowy w stronę chłodnic, powinno pomóc.
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: Micek80 »

piotr26 pisze: 25 maja 2020, o 12:03 Dzięki. Już zamówiłem. Cena za sztukę 83 zł plus śruba 31 zł. Ile śrub potrzeba, bo wczesniej padła informacja, że 4? Od ręki w audi mieli 2 i tyle też zamówiłem i tak mi doradzono. Czy mam szukać kolejnych 2 czy te 2 wystarczą?

Pytałem wczesniej o ceny, bo obawiałem się, że każdy salon ma inną polityke cenowa i może mi podać ceny z kosmosu.
Ile finalnie wymieniłeś tych śrub 2 cz 4? Masz może numer tych śrub? Znalazłem w necie numer katalogowy tych śrub N10695901. Czy te tuleje to są te od RS3 https://allegro.pl/oferta/tuleja-przedn ... 9247910193
Czy po takiej modyfikacji trzeba ustawić ponownie geometrię czy nie koniecznie?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2976
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: orlik »

Po każdej zmianie w zawieszeniu dobrze jest zrobić geometrię, czy to zmieniasz amortyzatory, sprężyny czy tuleje. Ja ostatnio wymieniałem tuleje, bo uszkodziłem i teraz podczas jazdy na wprost mam delikatnie skręconą kierownicę, tzn jak bym trzymał ją idealnie prosto to auto by zjechało - najbardziej odczuwalne jadąc po autostradzie. Da się z tym żyć i nie robiłem jeszcze geometrii, bo będę wymieniał amortyzatory, więc wtedy ogarnę geometrię.
Micek80
Posty: 96
Rejestracja: 14 lip 2020, o 03:04
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: Micek80 »

Wklejam numery katalogowe może komuś się przyda
Tuleja Skoda - 5Q0407183L
Tuleja Audi RS3 - 81A407183
Śruba nr 1 - N10640501 + nakrętka N0150816
Śruba nr 2 - N91217701
Mam jeszcze pytanie odnośnie tych śrub czy trzeba je koniecznie wymieniać...nie mogą być te stare...dla mnie śruba to śruba???
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: piotr26 »

Potrzebne sa 2 śruby. Ja wymieniłem dla świętego spokoju. Koszt znikomy, coś koło 30 zł?
Awatar użytkownika
chudy77
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2016, o 13:30
Samochód: Superb III combi
Silnik: Inny

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: chudy77 »

Witam

Też przymierzam się do tego moda.
Czy ktoś zna momenty dokręcania poszczególnych śrub/nakrętek?
Mając te dane można spokojnie samemu ogarnąć w garażu z kanałem, dokręcanie na czuja może się zemścić w najmniej oczekiwanym momencie na e-Sce lub autostradzie.

Mam nadzieje, że w końcu koła przestaną podskakiwać przy ruszaniu :)
Pomóżcie ustalić momenty, a może ktoś posiada inną serwisówkę niż ta z forum - bo tam niema nic o zawieszeniu :(

Przesyłam ceny (10-05-2021) ASO SKODA
Tuleja Audi RS3 - 81A407183 - 89,0 zł - Pan w Skodzie się zdziwił, bo system nie przyjmował tej części do Superba :)
Śruba nr 1 - N 10640501 - 18,0 zł
+ nakrętka N 0150816 - 6,29 zł
Śruba nr 2 - N 91217701 - 18,0 zł
Dodatkowa nakrętki sworznia : N 91233201 x6szt - 6,50 zł /szt.

Idzie weekend - będzie co robić :)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2021, o 13:16 przez chudy77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
qrwde
Posty: 183
Rejestracja: 15 mar 2017, o 18:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 225KM 460Nm
Lokalizacja: SRC Śląsk

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: qrwde »

Zamierzam wymienić amory, a przy okazji wpadną nowe tuleje wahaczy. I teraz pytanie, bo z tego co czytam warto sprawdzić geometrię, a co z kalibracją radaru od front assist? Jest to konieczne jeśli została ruszona geometria?
Obrazek
Awatar użytkownika
TrancerGTR
Posty: 12
Rejestracja: 29 cze 2019, o 11:51
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Karol

Re: Modyfikacje auta na częściach OEM z innych wersji/innych VAG

Post autor: TrancerGTR »

Momenty: https://i.imgur.com/EtSVuFB.jpg

Robiłem u siebie geometrię zawiasu i nic nie trzeba kalibrować.
ODPOWIEDZ