Witajcie,
dzisiaj kolega w swoim Nissanie Quashqai dokonał przeróbki klimatyzacji, a mianowicie w jakieś 45 min. ASO przystosowało mu klimatyzację do chłodzenia starym środkiem chłodzącym. Mam pytanie czy ktoś coś wie na temat takiej przeróbki w S3?
Podobno cała operacja sprowadza się do wyczyszczenia układu azotem, zmienienia reduktorów i napełnienia klimy już starym nowym środkiem. Koszt przeróbki z napełnieniem wyniósł go 220zł.
Klimatyzacja i środek chłodzący
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
jest to żadna nowość, było na forum o tym już ze 100-razy w różnych tematach
- wbi
- Posty: 634
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 07:33
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Legnica
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
Po chu... ? toć to wcale nie jest takie drogie 103 zł za 132 mg srodka...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
za 2 lata będziesz napełniał znów nowym.
Nie bardzo jest sens to robić-
w tym tygodniu ceny czynnika skoczyły mocno w góre z 350 na ponad 600 zł za butle, prognozy są takie że w ciągu tygodnia może osiągnąć cenę 1000 zł . Wcale tak tanio nie będzie , wiąże się to z ograniczeniem produkcji na czynnik, w ciągu 3 lat mają ograniczyć produkcje o 50 % więc cena będzie szła w górę
,Kolejna sprawa to zmiany przepsiów , za 2 lata żadne SKP nie podbije cię przeglądu jeśli nie będziesz miał czynnika zgodnego z homologacją .
Do tego dochodzi kwestia której nikt przy takich zabiegach nie porusza, nowe układy z nowym czynnikiem są przystosowane do niższych ciśnień i zmiana czynnika może negatwynie wplynąć na pracę i wydajność układu.
Nie bardzo jest sens to robić-
w tym tygodniu ceny czynnika skoczyły mocno w góre z 350 na ponad 600 zł za butle, prognozy są takie że w ciągu tygodnia może osiągnąć cenę 1000 zł . Wcale tak tanio nie będzie , wiąże się to z ograniczeniem produkcji na czynnik, w ciągu 3 lat mają ograniczyć produkcje o 50 % więc cena będzie szła w górę
,Kolejna sprawa to zmiany przepsiów , za 2 lata żadne SKP nie podbije cię przeglądu jeśli nie będziesz miał czynnika zgodnego z homologacją .
Do tego dochodzi kwestia której nikt przy takich zabiegach nie porusza, nowe układy z nowym czynnikiem są przystosowane do niższych ciśnień i zmiana czynnika może negatwynie wplynąć na pracę i wydajność układu.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 9 paź 2015, o 19:26
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
Wiecie... powiedzmy, że kasa jest tu drugorzędna - bardziej mi chodzi o bezpieczenstwo, którym nowy czynnik nie może się pochwalić, a zwłaszcza w momencie wypadku kiedy dochodzi do rozszczelnienia układu/
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
tym bardziej nie ma sensu, jeśli martwisz się tym to poszukaj pewnych informacji nie propagandy VW i Mercedesa , nowy czynnik chemicznie niewiele różni się w składzie od starego. Samo rozszczelnienie nie grozi niczym, oczwywiście nie zalecam inhalacji tym czynnikiem gdyż opada on na dno i potrafi wyprzeć powietrze co może grozić uduszeniem ale musiałbyś się mocno inhalować tym gazem żeby do tego doszło , cała reszta to mocna propaganda zwiazana z brakiem udziału co po niektórych możnych tego świata. Miałem ostatnio "przyjemność" poczucia na własnych dłoniach tego czynnika i o dziwo jakoś jeszcze żyję, nawet żadnej alergii nie dostałem .
Oczywiście że w trakcie pożaru i kontaktu z wodą wytwarza się silnie trujący kwas ale po pierwsze z czynnikiem r134a jest podobnie a dodatkowo większość aut ma we wnętrzu plastiki które przy pożarze potrafią zabić w 20 sec. tj opary
Także z głową i bez paniki, rok temu krążył film z głową świni czy informcje o zgonie 2 mechaników w niemczech - jakoś dziś nikt nie potrafi ustalić kim byli ci panowie, gdzie pracowali czy w ogole istnieją
Oczywiście że w trakcie pożaru i kontaktu z wodą wytwarza się silnie trujący kwas ale po pierwsze z czynnikiem r134a jest podobnie a dodatkowo większość aut ma we wnętrzu plastiki które przy pożarze potrafią zabić w 20 sec. tj opary
Także z głową i bez paniki, rok temu krążył film z głową świni czy informcje o zgonie 2 mechaników w niemczech - jakoś dziś nikt nie potrafi ustalić kim byli ci panowie, gdzie pracowali czy w ogole istnieją
- wbi
- Posty: 634
- Rejestracja: 5 wrz 2016, o 07:33
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Legnica
Re: Klimatyzacja i środek chłodzący
Ale pitolisz...mirekul75 pisze:Wiecie... powiedzmy, że kasa jest tu drugorzędna - bardziej mi chodzi o bezpieczenstwo, którym nowy czynnik nie może się pochwalić, a zwłaszcza w momencie wypadku kiedy dochodzi do rozszczelnienia układu/