Strona 15 z 37

Re: Wygłuszenie S3.

: 18 paź 2017, o 18:49
autor: jaro321
jdef90 pisze:
jaro321 pisze: Jeśli kogoś to interesuje to tu - link ma wyniki pomiarów zdolności tłumienia i pochłaniania hałasu przez pianki i maty, które które robiłem w domu. Pomiary wykonałem decybelomierzem firmy Kmoon, a za źródło dźwięku służył talblet Dell, który przez 8 sekund odtwarzał dźwięki z każdego pasma tj od 80 do 7000 Hz. Celem było ustalenie skuteczności każdej z pianek w zdolności ich tłumienia i pochłaniania hałasu, tak by optymalnie wykorzystać ich właściwości w wyciszaniu samochodu.
kurcze, gratuluję kompleksowego podejścia! teraz jeszcze tylko warto zidentyfikować na aucie fabrycznym jakie pasmo wytwarzają nadkola, jakie szumy powietrza i zastosować odpowiednie pianki... a potem może wejdziemy na wyższy level i zaadoptujemy aktywny system tłumienia np ze słuchawek BOSE... silnik tym bym wyciszył... ;)
Gdzieś widziałem wykres, że za szum opon odpowiada pasmo do 1000hz, wiatr to między 1500-3000hz, ale nie mogę tego teraz znaleźć. Zakres częstotliwości podczas rozmowy jest od 500-3000hz.
Można by zmierzyć dokładniej w jakim paśmie hałas jest największy, sonometrem który ma pomiar w pasmach 1/3 oktawowych.

Na stronie bitmatu jest też zamieszczone takie opracowanie https://www.bitmat.pl/pl/n/download/3/T ... chnika.pdf z którego wynika że największą głośność mamy w pasmie niskich częstotliwości 80-100hz, 250-500hz i 1000-1250hz

Znalazłem też taki oto wykres, więc coś w tym co wyczytałem wcześniej może być prawdą.
Obrazek

Re: Wygłuszenie S3.

: 18 paź 2017, o 22:41
autor: michals
Sznurek da rade z dobrym pilotem upchac bez demontazu uszczelek?

Re: Wygłuszenie S3.

: 18 paź 2017, o 22:45
autor: Enriquez
Jo.

Re: Wygłuszenie S3.

: 19 paź 2017, o 22:08
autor: Enriquez
Foto nie będzie, bo miałem całe ręce w smarze, niestety trzeba to natłuszczać. Co do uwag - żyłka do przewlekania niezwykle pomocna, ale najlepiej podzielić uszczelkę na kilka sektorów i przewlekać po kolei. Trzeba uważać aby nie przeciągnąć i nie rozerwać uszczelki - najlepiej przytrzymywać wyciąganą żyłkę palcem przy samej uszczelce. Robota na godzinkę dla dwóch. Efekt? Jak ktoś się spodziewał ciszy, to się przeliczy. Ale z drugiej strony, coś tam zawsze jest mniej tych szumów przy większych prędkościach.

Re: Wygłuszenie S3.

: 20 paź 2017, o 08:15
autor: sane
Enriquez pisze:Foto nie będzie, bo miałem całe ręce w smarze, niestety trzeba to natłuszczać. Co do uwag - żyłka do przewlekania niezwykle pomocna, ale najlepiej podzielić uszczelkę na kilka sektorów i przewlekać po kolei. Trzeba uważać aby nie przeciągnąć i nie rozerwać uszczelki - najlepiej przytrzymywać wyciąganą żyłkę palcem przy samej uszczelce. Robota na godzinkę dla dwóch. Efekt? Jak ktoś się spodziewał ciszy, to się przeliczy. Ale z drugiej strony, coś tam zawsze jest mniej tych szumów przy większych prędkościach.
Enri, a wcisnąłeś ten sznur tylko do uszczelki klejonej do budy czy do tej od strony drzwi też?
Jak z zamykaniem?

Re: Wygłuszenie S3.

: 20 paź 2017, o 08:23
autor: Enriquez
Włożyliśmy do tej uszczelki w budzie. Na dzień dzisiejszy mam mieszane uczucia. Uszczelka zaczęła trzeszczeć jak się buda delikatnie odkształca na nierównościach. Co z tego, że jest trochę ciszej jak się szybko jedzie, podczas gdy na 90% jazdy wkurwia ocieranie uszczelki o budę. Smarowanie nic nie dało. Szukam nowych uszczelek.

Re: Wygłuszenie S3.

: 20 paź 2017, o 08:47
autor: Łuki_ssuperb
czyli lepiej nie robić:) a tylne słupki ogarnałeś bo u mnie faktycznie słychać róznice wczoraj sobie testowałem przy róznych predkościach i napewno jest ciszej

Re: Wygłuszenie S3.

: 20 paź 2017, o 09:59
autor: jdef90
Hmmm... czyli patent z uszczelkami dyskusyjny... Słupki c to tyle samo roboty ca A, szkoda nie zrobić

Re: Wygłuszenie S3.

: 20 paź 2017, o 10:30
autor: jaro321
U mnie po włożeniu sznura aktualnie nic nie skrzypi.

Wcześniej bywało, że miałem skrzypienie i zgłaszałem to w ASO to mi powiedzieli, że niczym nie wolno smarować uszczelek gumowych (miałem je popsikane silikonem w sprayu) ze względu na to iż na powierzchni uszczelki fabrycznie jest naniesiona warstwa teflonu czy czegoś podobnego.
Z tym, że jak się okazało, źródłem skrzypienia u mnie była uszczelka meszkowa ta na krawędzi drzwi. Sprawdź czy czasami trzeszczenie nie pochodzi od tej uszczelki.

U mnie tak właśnie było i trzeszczało na każdej nierówności, zwłaszcza podczas skręcania nadwozia np przy pokonywaniu progów zwalniających. Dźwięk trzeszczenia był identyczny z tym na filmie:
https://youtu.be/Y8Es9eWPI00

Jeśli tak masz to pomaga (przynajmniej u mnie pomogło) nasmarowanie tej uszczelki takim sztyftem:
Obrazek

Re: Wygłuszenie S3.

: 21 paź 2017, o 10:32
autor: Elninjo
jdef90 pisze:Dodam do swoich tematów komentarz, że teraz też mam około 72db przy 170 km/h, roboty około 6h dla amatora, materiały około 1800 pln.
Słupki B zbędna robota, nakład pracy stosunkowo duży, zysk nieodczuwalny
PS w lewym słupku B znalazłem mały jakby głośnik taki od gongu świateł itp, ale to nie to... ktoś może kojarzy co to jest? Mniej więcej na wysokości lędźwiowej
To nie jest czasem czujnik przechyłu do alarmu?

Re: Wygłuszenie S3.

: 21 paź 2017, o 11:19
autor: Enriquez
Tam jest głośniczek parktronic tył.

Re: Wygłuszenie S3.

: 21 paź 2017, o 20:34
autor: jdef90
Hmmmm, ale z drugiej strony nie ma... mówimy o słupku B...
Na czujnik tez mi to nie wyglądało...

Ogólnie to teraz przeszkadzają mi szyby i silnik... Ktoś może oklejał szyby... może to była tajemnica cichości mojej SII...

Re: Wygłuszenie S3.

: 16 lis 2017, o 21:24
autor: jdef90
Jakoś ostatnio okleiłem sobie przednie szyby (praktycznie bez przyciemnienia). Wrażenie mam takie że zrobiło się delikatnie ciszej przy mijaniu innych pojazdów, a przy wyższych prędkościach też jakby o kapkę ciszej.... pomiar dał jednak średnio 68db przy 160km/h choć muszę powtórzyć, bo był spory ruch i lekki wiatr boczny...
Edit: po przejechaniu paru km tras potwierdzam, jest ciszej... schodzi do 66-67dB. mój poprzedni SII był cały oklejony, to może była przyczyną że sprawiał wrażenie cichego przy dużych prędkościach.
Edit: bardzo wiele dla komfortu akustycznego w przedziale prędkości do 120 km/h dała zmiana opon z Pirelli. Jednak przy 160 km/h nie ma to już znaczenia

Re: Wygłuszenie S3.

: 30 lis 2017, o 13:26
autor: roman_szpadel
Podziwiam Wasz zapał do wyciszania i z ciekawością śledzę relacje z pogoni za ciszą „a’la premium”. Gdyby nie to, że mam dwie lewe ręce, pewnie też bym dołączył. Do tej pory z hałasów przeszkadza mi tylko tylna wycieraczka i skrzypiące zawieszenie zimą.

Chciałem zapytać jak oceniacie audio Canton po wytłumieniu drzwi? Czy słychać różnicę na plus?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Wygłuszenie S3.

: 19 sty 2018, o 09:46
autor: feels3
Porównywałem ostatnia Superba do mojego Golfa mk7 w kwesti uszczelek, różnice jakie znalazłem to min:

- dużo większa listwa/uszczelka boczna przedniej szyby w Golfie
- grube masywne uszczelki w dolnej części drzwi Golfa (które przy okazji zabezpieczają progi przed brudzeniem się)
- brak w Superbie pionowej uszczelki między drzwiami poniżej szyby.

Nie wiem czy cokolwiek z Golfa da się choćby po przeróbkach zaadoptować do S3, Superba odbieram już nie długo więc z pewnością jak go postawie obok swojego Golfa to posprawdzam.