Dzięki, spróbuje jakoś się dobrać do tego.
Wczoraj miałem okazję spoktać się z drugim kolegą z forum, obadaliśmy sporo spraw
, tym razem sonometr nie zawiódł, i dawał w miarę stabilne odczyty.
Pacjenci to ponownie mój Style 1.4 TSI MY 2018, koła 17 oraz szyby akustyczne oraz Style 2.0 TDI MY 2016 (jeśli dobrze pamiętam) , koła 19, szyb akustycznych brak.
Mimo że u kolegi zakres wyciszenia był większy, min wszystkie drzwi zrobione, to jednak u mnie było wyraźnie ciszej, zarówno na postoju, no ale to wiadomo, benzyna vs diesel, ale i w trasie.
Spora różnica hałasu od kół no moją korzyść, i wyraźnie mniejsze szumy, zarówno z boku (tu różnica bardzo wyraźna, obstawiamy szyby akustyczne jednak działają) i trochę przód (robiłem podszybie).
Robiliśmy pomiary z wiatrem i pod wiatr przy 140 i 180km/h
Z wiatrem w plecy przy 140 u mnie było 64-65, u kolegi 66-67, pod wiatr u obu z nas 1db więcej (tak pi * drzwi)
Przy 180 wiatr w plecy u mnie dawał ok 68-69db, u kolegi znów ~ 2db więcej, z wiatrem ponownie ok 1db więcej u obu.
Wnioski mieliśmy takie że jednak szyby coś dają, a duże koła i głośne opony bardzo uwypuplają braki wyciszenia podwozia w S3. (oboje mamy nadkola wyciszone, choć każdy po swojemu)
Ja drzwi tylko lekko zacząłem, więc spodziewać się można było że być może u mnie będzie gorzej, było jednak odwrotnie.
No i jeszcze kwestia cyferek, 2db średniej różnicy było w praktyce bardzo odczuwalne.