OBD11 - kodowanie

Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Klapy są otwarte przed odpaleniem silnika więc jak się silnik gasi klapy zapewne się otwierają, wypiąłem wtyczki i chwilę pojeździłem, nic sie nie dzieje, jedynie trochę więcej basu dochodzi podczas spokojnej jazdy ale jest to na tyle nie uciążliwe że można tak jeździć. Pojeżdżę kilka dni i zobaczymy czy nie zacznie mnie to wkurzać ;-)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Tom-Tdi »

No "gada" trochę lepiej i przynajmniej nie blokuje dodatkowo wydechu.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Od dawna się zastanawiałem kiedy one się otwierają oprócz startów, czy komputer je otwierał powyżej danych obrotów silnika czy podczas mocniejszego obciążenia motorowni? Jak jedna klapa nawali to wyskakuje błąd? Lepiej aby takie klapy nie nawaliły jak samochód idzie piecem.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Enriquez »

Ale masz rozkminki :)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Tak to jest jak człowiek szuka dziury w całym :lol:
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Enriquez »

Działa to działa, jak przestanie, to sobie wykodujesz/odłączysz.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Fajniej motorownia gada na otwartych klapach więc może tak zostawię
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Klapy wpięte z powrotem, przy odpiętych klapach pojawia się błąd w ecu i cześć funkcji komputer wyłącza, miedzy innymi wypalanie paliwa więc wpialem je z powrotem i zrobiłem adaptacje jak poradził Patryk. 5min na wolnych obrotach a następnie 5min na wyłączonym silniku i jest Ok.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Enriquez »

Dziwne macie sposoby. Bierzesz kompa, wykodowujesz i nie ma żadnych błędów.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: Camillinhio »

;)Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Tak to się powinno zrobić ale jak wypniesz wtyczki to niestety muszą być błędy, pojeździłem w sumie kilka km i w wewnątrz nie słychać różnicy więc nie ma po co ich odłączać. Chciałem się dowiedzieć u źródła jak to jest z tymi klapami odpiętymi na krótko to się dowiedziałem, w nowym RS3 po odpięciu klap na krótko masz ograniczoną moc a w GTRze tryb awaryjny więc ta skoda w cale nie taka zła :mrgreen:
Awatar użytkownika
qrwde
Posty: 183
Rejestracja: 15 mar 2017, o 18:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 225KM 460Nm
Lokalizacja: SRC Śląsk

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: qrwde »

A ja z innej beczki. Dziś miałem okazję jechać w porządnej ulewie. Wycieraczki że tak powiem w Superbie są wolne i ganz wolne, nie wiem czy celowo żeby nie zapier dawać jak mocno pada, ale są słabe. Czy da się je jakoś przyspieszyć poprzez kodowanie?
Obrazek
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Jak wolne? Masz przecież dwa tryby ciągły i ciągły przyspieszony, nadal za wolne?
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: yaro_1 »

chyba że coś się zepsuły, ja jak na razie chyba tylko raz musiałem użyć trybu ciągłego, a już ulewę też zaliczyłem, że na ulicach rzeki płynęły
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: OBD11 - kodowanie

Post autor: piramida »

Przy ulewie ciągły jest za wolny, podniesiesz manetkę wyżej i wycieraczki jeszcze szybciej zamiatają, takie rzeczy to już były w fiatach 125p ;-)
ODPOWIEDZ