OBD11 - kodowanie
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 kwie 2017, o 09:12
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: MY2017
- Lokalizacja: Trojmiasto
Re: OBD11 - kodowanie
Dzieki OBD11 udalo mi sie do tej pory zrealizowac 100% upragnionych zmian:
- przednie kierunkowskazy w stylu Audi
- aktywowanie systemu rozpoznawania znakow drogowych ( posiadam Lane Assist)
- odblokowanie Video in Motion
- odjazd fotela kierowcy po skonczonej jezdzie
- menu Offroad na ekranie infotainment
- przednie kierunkowskazy w stylu Audi
- aktywowanie systemu rozpoznawania znakow drogowych ( posiadam Lane Assist)
- odblokowanie Video in Motion
- odjazd fotela kierowcy po skonczonej jezdzie
- menu Offroad na ekranie infotainment
Re: OBD11 - kodowanie
Radic. A możesz podsumować jak kodowałeś kierunkowskazy i znaki? Próbowałem ale coś pokrzaczyłem bo nie działa.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
Najlepiej wrzuć filmik jak to działa...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- RybaDK
- Posty: 293
- Rejestracja: 24 gru 2016, o 22:22
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Darek
Re: OBD11 - kodowanie
Jakie masz radio Bolero Amundsen czy Columbus ?Radic pisze:Dzieki OBD11 udalo mi sie do tej pory zrealizowac 100% upragnionych zmian:
- przednie kierunkowskazy w stylu Audi
- aktywowanie systemu rozpoznawania znakow drogowych ( posiadam Lane Assist)
- odblokowanie Video in Motion
- odjazd fotela kierowcy po skonczonej jezdzie
- menu Offroad na ekranie infotainment
Wysłane z mojego HTC 10 evo przy użyciu Tapatalka
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: OBD11 - kodowanie
nie odpowiednie forum zeby zdjęcie pedalow wstawiać ..tomekwwa pisze: A tak w temacie wątku to właśnie zakodowałem pedał Audi i porobiłem zdjęcia, .
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 19:30
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: MY2017
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
Kodowanie pedału gazu jak w Audi w OBD11
Tak ta modyfikacja opisana jest na forum BritSkoda, ale jak ktoś słusznie zauważył, tak naprawdę zmieniamy tu logikę działania silnika z grupy VW na grupę AUDI, więc modyfikacja ta może objawiać się innymi, trudnymi do przewidzenia konsekwencjami. Pamiętaj, że modyfikacje robisz na własną odpowiedzialność!
1. Uruchamiamy zapłon i aplikację oraz łączymy się z autem.
2. Przechodzimy do sekcji "Sterowników" klikając w "paski".
3. Wybieramy sterownik "01 Elektronika silnika".
4. Wybieramy "Kodowanie"
5. Jeśli chcesz by Twoje auto po tej zmianie jeszcze się uruchomiło to teraz masz do wykonania trzy rzeczy:
5.1. Sprawdzasz czy w górnym pasku znajduje się dokładnie to co na obrazku, czyli ciąg "01 1D 00 32 03 66 01 08 30 00", jeśli nie to radzę nic nie zmieniać, może być tylko gorzej niż jest.
5.2. Sprawdzasz czy wybrany jest bajt 00.
5.3. Sprawdzasz czy wybrany jest bit 0, a nie jest wybrany bit 1 (powyżej powinno być napisane Hex 01).
6. Odznacz bit 0 i zaznacz bit 1, tak by powyżej było napisane Hex 02. Następnie zatwierdź zmianę niebieskim "ptaszkiem". Otrzymasz komunikat, że kodowanie powiodło się i usłyszysz też charakterystyczny dźwięk spod pokrywy silnika (takie chrupnięcie, inaczej tego nie idzie opisać).
7. Zamknij aplikację, wyłącz zapłon.
Od tej pory posiadasz pedał gazu, który reaguje od razu, a nie po sekundzie. Jeśli ktoś pisze, że od tego mu wzrosło spalanie to niech po prostu nie ciśnie tego gazu U mnie spalanie spadło. Różnica nie jest aż tak dramatyczna, jak to niektórzy opisują. Po prostu pedał gazu reaguje podobnie jak w trybie Sport, również w innych trybach.
Tak ta modyfikacja opisana jest na forum BritSkoda, ale jak ktoś słusznie zauważył, tak naprawdę zmieniamy tu logikę działania silnika z grupy VW na grupę AUDI, więc modyfikacja ta może objawiać się innymi, trudnymi do przewidzenia konsekwencjami. Pamiętaj, że modyfikacje robisz na własną odpowiedzialność!
1. Uruchamiamy zapłon i aplikację oraz łączymy się z autem.
2. Przechodzimy do sekcji "Sterowników" klikając w "paski".
3. Wybieramy sterownik "01 Elektronika silnika".
4. Wybieramy "Kodowanie"
5. Jeśli chcesz by Twoje auto po tej zmianie jeszcze się uruchomiło to teraz masz do wykonania trzy rzeczy:
5.1. Sprawdzasz czy w górnym pasku znajduje się dokładnie to co na obrazku, czyli ciąg "01 1D 00 32 03 66 01 08 30 00", jeśli nie to radzę nic nie zmieniać, może być tylko gorzej niż jest.
5.2. Sprawdzasz czy wybrany jest bajt 00.
5.3. Sprawdzasz czy wybrany jest bit 0, a nie jest wybrany bit 1 (powyżej powinno być napisane Hex 01).
6. Odznacz bit 0 i zaznacz bit 1, tak by powyżej było napisane Hex 02. Następnie zatwierdź zmianę niebieskim "ptaszkiem". Otrzymasz komunikat, że kodowanie powiodło się i usłyszysz też charakterystyczny dźwięk spod pokrywy silnika (takie chrupnięcie, inaczej tego nie idzie opisać).
7. Zamknij aplikację, wyłącz zapłon.
Od tej pory posiadasz pedał gazu, który reaguje od razu, a nie po sekundzie. Jeśli ktoś pisze, że od tego mu wzrosło spalanie to niech po prostu nie ciśnie tego gazu U mnie spalanie spadło. Różnica nie jest aż tak dramatyczna, jak to niektórzy opisują. Po prostu pedał gazu reaguje podobnie jak w trybie Sport, również w innych trybach.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, o 15:21 przez tomekwwa, łącznie zmieniany 2 razy.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
W dieslach nie można wejść w sterownik silnika...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 19:30
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: MY2017
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
To są zdjęcia wykonane w mojej Skodzie 2.0 Diesel, więc nie wiem czy się wszędzie nie da, bo u mnie się da. Po podpięciu całe to urządzenie się aktualizowało dobrych 5 minut, może coś się zmieniło w tej kwestii, choć wydaje mi się, że od zakupu mogłem tam wejść. Ale generalnie, jeśli u kogoś się nie da... no to się nie da, nic nie poradzę.Elninjo pisze:W dieslach nie można wejść w sterownik silnika...
-
- Posty: 946
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: OBD11 - kodowanie
tomekwwa, to nie jest do końca programowanie pedału gazu jak w audi, a tak na prawdę ta zmiana musi wnosić coś wiecej. W przypadku VCDS opcja ta w oryginale nazwana jest jako MANUFACTURER a to nie odnosi się tylko do pedału gazu. Co do spalania , robiłem próbę po zbiorniku na każdym z kodowań trasa praktycznie identyczna i niestety na ustawieniu AUDI wyszło o ponad 2 litry więcej.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 19:30
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Aktualnie: MY2017
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OBD11 - kodowanie
Ty masz zupełnie inny silnik, więc może u Ciebie to inaczej wyglądać z tym spalaniem. U mnie na typowej trasie i tym samym stylu jazdy mam póki co 8,2 (01) kontra 7,6 (02), ale uprzedzam, że ja dopiero od kilku dni tak jeżdżę w ramach testu i nawet nie wiem czy komputer pokazuje prawdę. Podoba mi się natomiast ten sposób działania gazu, więc potestuję dłużej. Natomiast to, że ta opcja nazywa się w VCDS manufacturer to według mnie nic jeszcze nie znaczy, ale masz rację, że to zmienia pewnie logikę działania całego ECU, a nie samą logikę sterowania pedałem gazu. Jak z każdą modyfikacją, każdy robi na własną odpowiedzialność.marasmus007 pisze:tomekwwa, to nie jest do końca programowanie pedału gazu jak w audi, a tak na prawdę ta zmiana musi wnosić coś wiecej. W przypadku VCDS opcja ta w oryginale nazwana jest jako MANUFACTURER a to nie odnosi się tylko do pedału gazu. Co do spalania , robiłem próbę po zbiorniku na każdym z kodowań trasa praktycznie identyczna i niestety na ustawieniu AUDI wyszło o ponad 2 litry więcej.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
Zakodowane... Testuję... Mam wrażenie że ciut lepiej działa na normalu...
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: OBD11 - kodowanie
Elninjo, czyli już możesz zalogować się "do silnika"??
U mnie w ogóle fabryczne kodowanie zaczyna się od 0C, a nie 01, ale może benzyniaki mają inne kodowanie.
U mnie w ogóle fabryczne kodowanie zaczyna się od 0C, a nie 01, ale może benzyniaki mają inne kodowanie.
- Elninjo
- Posty: 692
- Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 240 / 430
- Imię: DarYush
- Kontakt:
Re: OBD11 - kodowanie
Tak udało się wejść w kodowanie... Adaptację mam niedostepna
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka