DQ200 realne możliwości

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

DQ200 realne możliwości

Post autor: Kuster »

Witam!
Potrzebuję informacji na temat realnych możliwości i żywotności skrzyni automatycznej DQ200

gdzie się nie wejdzie to są informacje że stage 1 to max 300-320NM

Jednakże dostępne są sprzęgła aftermarketowe pod rzekomo 470NM

https://fmic.pl/366177-rtmg-performance ... -0044.html

https://dkuperformance.co.uk/product/ds ... mqb-ea888/

Ktoś się orientuje czy konstrukcja samej skrzyni ogarnie chociaż te realne 400NM?
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
coolmobil
Posty: 440
Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

DQ200 realne możliwości

Post autor: coolmobil »

Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Maliniak
Posty: 592
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DQ200 realne możliwości

Post autor: Maliniak »

DQ200 robią do ~350Nm, w manualu pod 400, więc pewnie kwestia sprzęgieł. Pytanie czy ktoś się bawił w ich wymianę... Pytałeś bezpośrednio u tunerów?

@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości ;) Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest ;)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: DQ200 realne możliwości

Post autor: Kuster »

coolmobil pisze: 21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NM

Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^

Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami

Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM

Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy ;)
200-250NM vs 300-350NM
Jak dbasz tak masz
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: DQ200 realne możliwości

Post autor: fabek »

Dq200 abstrahując ile niutów ma przenieść, po prostu sprzęgła się zużywają szybko, 150 tys km to max. Bardzo czesto 100 tys km nie dojeżdzają szczególnie te miejskie. Pierwsze co w tym samochodzie to zacząłbym od wystrojenia skrzyni, żeby punkty zmiany biegów były sensownie wyżej i auto bedzie jeździć znacznie lepiej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ