Witam!
Potrzebuję informacji na temat realnych możliwości i żywotności skrzyni automatycznej DQ200
gdzie się nie wejdzie to są informacje że stage 1 to max 300-320NM
Jednakże dostępne są sprzęgła aftermarketowe pod rzekomo 470NM
https://fmic.pl/366177-rtmg-performance ... -0044.html
https://dkuperformance.co.uk/product/ds ... mqb-ea888/
Ktoś się orientuje czy konstrukcja samej skrzyni ogarnie chociaż te realne 400NM?
DQ200 realne możliwości
- coolmobil
- Posty: 440
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 06:44
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
DQ200 realne możliwości
Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 592
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DQ200 realne możliwości
DQ200 robią do ~350Nm, w manualu pod 400, więc pewnie kwestia sprzęgieł. Pytanie czy ktoś się bawił w ich wymianę... Pytałeś bezpośrednio u tunerów?
@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest
@coolmobil: akurat na te limity producenta to bym nie patrzył, bo to oczywiste, że są mocno zaniżone. DQ250 to teoretycznie max 350Nm, a wiadomo jaki ma potencjał. To samo DQ381 w kwestii możliwości Oczywiście nie można porównywać suchych do mokrych, ale jednak jakiś tam zapas momentu jest
- Kuster
- Posty: 1035
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: DQ200 realne możliwości
Tak tak... DQ250 też ma niby limit (producenta) na 350NM a w SS3 2.0TDI 190KM ma już w serii 400NMcoolmobil pisze: ↑21 kwie 2024, o 18:57 Nie wiem skąd informacje że wytrzymuje 300-320Nm skoro sama fabryka łączy tą skrzynie z silnikami max 250Nm. Nawet 1.8 TSI 180KM kastrowali z 320Nm przy manualu właśnie do 250Nm w połączeniu z DSG DQ200.
400Nm brzmi mi total abstrakcyjnie dla tej skrzyni i nie wiem czy to kwestia tylko sprzęgieł czy całej konstrukcji suchej skrzyni.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ograniczenia są narzucone przez producenta
Jakby tak od razu wrzucali z programem na max limit to byłoby głośno o tym że się sypią jeszcze bardziej ^^
Widziałem projekty 1.8tsi na 340-380NM z DQ200
ale to albo u hamburgerów albo u skośnych ale oni mają jakąś inną tą skalę czy normę
Ogólnie podobno auta u USA wychodzą z zawyżonymi wynikami
Mnie bardziej chodzi o samą budowę skrzyni czy wytrzyma blisko te 400NM
Osobiście mam 1.5tsi i więcej jak 350NM pewni i tak nie wyda na seryjnym turbo
Ale jakby tak zmienić tarcze sprzęgła... Raz że wtedy mniej awaryjna, a dwa jaka przyjemność z jazdy
200-250NM vs 300-350NM
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1232
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DQ200 realne możliwości
Dq200 abstrahując ile niutów ma przenieść, po prostu sprzęgła się zużywają szybko, 150 tys km to max. Bardzo czesto 100 tys km nie dojeżdzają szczególnie te miejskie. Pierwsze co w tym samochodzie to zacząłbym od wystrojenia skrzyni, żeby punkty zmiany biegów były sensownie wyżej i auto bedzie jeździć znacznie lepiej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR