PowerBox/tunning do Superb SIII

Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: gachul »

Myśle ze za chwile jak juz troche tych samochodów bedzie jeździc to ogarna temat jakiegoś prostego softu do skrzyń.... cudów nie trzeba zeby był fun
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

soft skrzyni to już dawno ogarnięty, głównie zależy mi na podniesieniu obrotów przy zmianie kolejnych biegów w trybie D, powiedzmy o 500obrotów, przy wiekszych mocach podnosi się ciśnienie na sprzęgłach i przyspiesza zmianę begów, również podnosi się max obroty do tych 6800-7000
Dżejkob
Posty: 227
Rejestracja: 29 lip 2015, o 19:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Dżejkob »

W dsg grzebie się przy mocach powyżej 600KM, przy tym co ty chcesz zrobić to sztuka dla sztuki.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: kamracik »

Ta skrzynia to raczej 600KM nie przeniesie nawet z najlepszym programem :lol:
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mig »

Jak skrzynia jest w 2.0 280? Dq500
tfu żadne tam kombi :D
Dżejkob
Posty: 227
Rejestracja: 29 lip 2015, o 19:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Dżejkob »

Ogólnie dsg czy tam stronic jak zwał tak zwał.
Czy to 220KM czy golf r 300KM skrzynia jest ta sama DQ250, DQ500 jest chyba w RS3.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mig »

A to lipa, trzeba uważać :)
tfu żadne tam kombi :D
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

Przy 400 koniach wszyscy grzebią przy dsg, po za tym nawet na seryjnym sofcie mozna by poprawić fabrykę, nic nie stoi na przeszkodzie pomijając kwestie gwarancji.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

mig pisze:A to lipa, trzeba uważać :)
Seryjne sprzęgła przenoszą do około 500-550Nm więc stresu nie ma ;-)
Fajnie jest w passacie 2.0tdi biturbo 240PS gdzie fabrycznie wychodzi z DQ 500, tam to nie ma sie czym martwić odnośnie wartości momentu
Awatar użytkownika
mig
Posty: 989
Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 228KM 339Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: warszawa

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: mig »

Nie ma jak manual :D
tfu żadne tam kombi :D
Dżejkob
Posty: 227
Rejestracja: 29 lip 2015, o 19:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Dżejkob »

Robią sztukę dla sztuki nie rozumiejąc co chcą i co to daje.
Dajmy na to na twoim przykładzie głównym powodem dlaczego chcesz to robić to to że nie rozumiesz obsługi pedału gazu. Chcesz żeby pedał gazu był bardziej czuły czyli przy tym samym naciśnięciu żeby skrzynia przełączała biegi wyżej z tym że wystarczy go mocniej nacisnąć efekt w oby przypadkach jest IDENTYCZNY.
Podniesienie limitera do 7000 też nic nie da bo Nm tam będzie praktycznie nie istniał jak popatrzysz na wykres to zobaczysz że wcale nie optymalnym momentem jest jazda do odcinki, pomierz czasy przyspieszeń w trybie manualnym zmieniając każdorazowo biegi o te 200 obr niżej potem o 400 itd
W zasadzie przy wysokich mocach jedynym sensownym zabiegiem jest podniesienie ciśnienia na sprzęgłach i zbicie na pierwszych biegach limitera obrotów o te 2000. Ale to sporo grubsze mody niż 400KM.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

Na przykładzie twojego silnika zapewne tak jest że nie ma potrzeby ciągnąć do odcinki, pewnie tego nie wiesz więc ci wyjaśnie bo wiesz że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele ;)
Popatrz na swój wykres lub inny tego samego silnika i co tam widać? Widać moc która pnie się w górę do około 5000 obrotów a dalej utrzymuje się na tym poziomie lub spada, to samo z momentem, jak moc rosnie to moment jest w miarę płaski do momentu jak turbina przestaje ładować więc mocy już nie przybywa a moment zaczyna spadać więc analogicznie powyzej 5000 obrotów samochód już tak żwawo nie przyspiesza, podobnie jak w dieslu.
Popatrz co się dzieje z mocą w silnikach z wiekszą turbiną taka jak jest w moim, tam moc rośnie do samego końca i w związku z tym moment utrzymuje się dłużej dlatego tunerzy przesuwają limit obrotów do tych 7000 bo turbo jeszcze ładuje i moc rośnie praktycznie do samego końca więc silnik przyspiesza najefektywniej właśnie przy końcu obrotów mimo że moment zaczyna spadać ale moc jednak rośnie.
Reasumując, moc i moment idą w parze, na mniejszej turbinie zabawa kończy się wcześniej, na większym turbo lecimy do odcinki :mrgreen:
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: szms »

A mi by wystarczyło, żeby DSG nie ciągnęło czasami auta na obrotach 1200-1300 pod lekką górkę... strasznie irytujące to jest, przynajmniej dla mnie.

Minimum 1600-1700 obr/min ustawionych na najwyższym możłiwym biegu i tyle.


Abstrahując od waszych rozkminek stricte sportowych na pardoksalnie zdziadziałym forum :D
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: piramida »

1200-1300 to już dramat nawet jak na diesla… Oszołomy ekolodzy, to wszystko ich wina :lol:
Dżejkob
Posty: 227
Rejestracja: 29 lip 2015, o 19:20
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: PowerBox/tunning do Superb SIII

Post autor: Dżejkob »

Stage 1 299KM 469Nm, przy temp prawie 28stopni.
“Tak, jakbym mówił do pieprzonej ściany.”
ODPOWIEDZ