1.8 TSI

Lukas81
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Dolny Śląsk

1.8 TSI

Post autor: Lukas81 »

Witam.

Mam pytanie z zakresu elastyczności silnika 1.8 TSI. W katalugu wersja manual ma 180KM i 320 Nm, natomiast ze skrzynią DSG 180KM i 250Nm.
70 Nm mniej to już sporo, więc zastanawiam się który z tych silników będzie bardziej elastyczny np.: podczas rozpędzania się z 60 km/h do 120 km/h lub 80 km/h do 140 km/h.
Teoretycznie to manual powinien być szybszy, ale w grę wchodzi jeszcze stracony czas na zmianie przełożeń. DSG ma mniejszy moment, ale za to zmiana przełożeń jest zdecydowania szybsza niż przy manualu.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: 1.8 TSI

Post autor: whity »

Co chcesz sprzedac, bo na pytania sam sobie odpowiadasz ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Lukas81
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: 1.8 TSI

Post autor: Lukas81 »

Nic nie sprzedaje - prędzej kupuje. A moja wypowiedź to tylko moje przypuszczenia. Może postawię pytanie inaczej. Biorąc pod uwagę moc i Nm w manualu i ze skrzynią DSG czy będzie jakaś przewaga którejś ze skrzyń biegów na drugą ? (nie mówię o komforcie jazdy automatem). Czy też różnicy praktycznie nie będzie?
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: 1.8 TSI

Post autor: gachul »

troche to dziwne... DSG spokojnie przenosi 400 Nm to po co takie ograniczenia??? chyba ze to 7 biegowe to taka kupa
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: 1.8 TSI

Post autor: Misiek Fisiek »

Kurde, tu nie ma żadnej filozofii. W automacie musisz sam zmieniać a w manualu jest większy moment więc fura szybciej pomyka. Przy takiej różnicy nm moim zdaniem tylko manual.

@Grzesiek, tak to taka kupa.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: 1.8 TSI

Post autor: gachul »

moim zdaniem auta z DSG w niczym nie ustepuja nanualnym skrzynią...
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: 1.8 TSI

Post autor: Misiek Fisiek »

Próbujesz zacząć wątek dsg vs manual? :D
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: 1.8 TSI

Post autor: marcin wroclaw »

To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.


Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: 1.8 TSI

Post autor: gachul »

to moze być ciekawe... wróże kila stron spamu :D
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: 1.8 TSI

Post autor: Enriquez »

A co tu spamować - DSG jest wygodne, szybkie, bezstresowe i ponoć bezawaryjne do czasu. Jak nie ma łopatek przy kierownicy to dostanie od manuala baty z rolki. A jak ma to nie dostanie. W trybie D męczy diesla i kosztuje dodatkowo 9 koła czy tam więcej. Co 60 tysi trzeba w toto dokładać parę stówek na olej. Ci, co to mają twierdzą, że nigdy więcej manuala - podobnie z resztą jak ci, co mają 4x4. Ot cała filozofia.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8 TSI

Post autor: szms »

Jak nie ma lopatek to juz nie da rady? Taka moc, ze jedna reka kierownice wyrywa? :D
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: 1.8 TSI

Post autor: Enriquez »

Chodzi mi Szymciu o to, że bez łopatek nie zredukuje przy pełnym bucie tak szybko jak manualem. No chyba że jest akurat w trybie sekwencyjnym, ale kto tak jeździ.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8 TSI

Post autor: szms »

Ja tak caly czas jezdzilem, bo w każdej innej opcji mi nie podchodzilo...


Chyba, ze sie czlowiek nie spieszy i ma w D to czy jedzie za tirem ;)
Awatar użytkownika
Puch4
Posty: 536
Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)

Re: 1.8 TSI

Post autor: Puch4 »

marcin wroclaw pisze:To jak druga część miniserjalu tsi vs tdi, combi vs sedan, a teraz nowość dsg vs manual.


Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Można się jeszcze pokusić o kombinacje: combi w tdi z DSG, sedan w tdi manual, sedan tsi z DSG ... itd - ewentualnie jeszcze rozdzielić na DSG 6 i DSG 7 ;)

Wysłane z mojego SM-T525 przy użyciu Tapatalka
SKODA Superb III FL 2.0 TDI Obrazek
Elegance

Re: 1.8 TSI

Post autor: Elegance »

Zróbcie jeszcze Active VS L&K
ODPOWIEDZ