1.8 TSI

polrob
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: War-Maz

Re: 1.8 TSI

Post autor: polrob »

Lukas81

70Nm musi się odbić na elastyczności i to bez znaczenia czy będzie to DSG czy nie.
Moim zdaniem wykastrowanie tego silnika o te niutki przy dsg to jakaś porażka - wersja która traci sens.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
Awatar użytkownika
kuba
Posty: 279
Rejestracja: 20 wrz 2015, o 10:41
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: WLKP

Re: 1.8 TSI

Post autor: kuba »

W jakich silnikach występuje 7 dsg
"za skoda tyle czekasz chyba cie pojeb ...."
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.8 TSI

Post autor: adamski »

Dwa auta: 1.8 TSI DSG (moje) i drugie 1.8 TSI w manualu znajomego. Oba kombi z tego samego miesiąca produkcji (09.2012). Ja na kołach 18", manual na 17" (szerokość opony taka sama 225). Często na trasie do roboty spotykamy się i jakoś nigdy nie może mnie dojść. Oczywiście jadę w trybie sport (bez bawienia się łopatkami)
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Lukas81
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: 1.8 TSI

Post autor: Lukas81 »

kuba pisze:W jakich silnikach występuje 7 dsg
1.4 TSI, 1.8 TSI, 1.6 TDI CR DPF


polrob pisze:
70Nm musi się odbić na elastyczności i to bez znaczenia czy będzie to DSG czy nie.
Właśnie tylko przy DSG 7-mio biegowym jest ograniczenie do 250 Nm. Manual lata na 320 Nm.

polrob pisze:
Moim zdaniem wykastrowanie tego silnika o te niutki przy dsg to jakaś porażka - wersja która traci sens.
Ktoś pisał, że 7- biegowe są suche dlatego ograniczyli moment do 250 Nm. Gdyby wstawić skrzynie 6-biegową (mokrą) to spokojnie te 320 Nm mogliby pozostawić, bo te skrzynie podobno są do 350 Nm.

Tylko gdyby tak zrobili i do 1.8 TSI wsadzili 6-biegową skrzynie to nie byłoby chętnych na silnik 2.0 TSI bo po co :)


Wygląda więc na to, że przy manualu autko będzie szybciej przyśpieszało. Tylko czy będzie to zauważalne podczas wyprzedzania ?

adamski

Dzięki za opinie. Informacja z życia wzięta. Masz DSG 7-biegowe czy 6-cio? Czy w 2012 r. 1.8 TSI też miały różnice w Nm w Dsg i manualu? A próbowaliście przyśpieszać w tym samym momencie?
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: 1.8 TSI

Post autor: adamski »

Mam DSG7 bo mam 1.8 TSI. Wg cennika z 2012 r (taki mam jeszcze na kompie) przyspieszenie Kombi do 100km/h: manual 8,7s, DSG 8,6s.
Pisząc że odchodzę koledze miałem na myśli, że w trasie jedziemy jeden za drugim i but w podłogę (np po wyprzedzeniu innego auta). Wtedy wyraźnie delikatnie się oddalam.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Lukas81
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: 1.8 TSI

Post autor: Lukas81 »

Znalazłem coś takiego -> https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... #Silniki_2

Z tabeli widać, że Subreb II 1.8 TSI w manualu i w DSG miał po 160 KM i 250 Nm. Więc może być tak, że tamten model w manualu i Dsg lata tak samo (lub podobnie :) ) Różnica jedynie na szybkości zmiany biegu.
I pewnie w S II jest Dsg 7-biegowa. Wygląda na to, że do S III dokoptowali jedynie 20 KM pozostawiając Nm na tym samym poziomie.

W Subrebie III różnica pomiędzy manualem a Dsg wynosi 70 Nm na korzyść manuala.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2015, o 17:27 przez Lukas81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: 1.8 TSI

Post autor: gachul »

70 Nm to bardzo duzo... na pewno jest to odczuwalne
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8 TSI

Post autor: szms »

adamski pisze:Mam DSG7 bo mam 1.8 TSI. Wg cennika z 2012 r (taki mam jeszcze na kompie) przyspieszenie Kombi do 100km/h: manual 8,7s, DSG 8,6s.
Pisząc że odchodzę koledze miałem na myśli, że w trasie jedziemy jeden za drugim i but w podłogę (np po wyprzedzeniu innego auta). Wtedy wyraźnie delikatnie się oddalam.

Oddalasz sie, ze wzgledu na opoznienie reakcji ;)

Miedzy innymi, oczywiscie :D
polrob
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: War-Maz

Re: 1.8 TSI

Post autor: polrob »

Kolega Adamski ma takie same parametry jak silni 1.8 w manualu czyli 160KM i 250 Nm także różnica może wynikać z szybkości zmiany biegów, ale jak będzie różnicy 70 Nm to moim zdaniem różnica będzie spora.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
DżejDżej
Posty: 103
Rejestracja: 16 paź 2015, o 10:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: JJ
Lokalizacja: GKW

Re: 1.8 TSI

Post autor: DżejDżej »

Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lukas81
Posty: 11
Rejestracja: 30 paź 2015, o 19:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: 1.8 TSI

Post autor: Lukas81 »

DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.

A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8 TSI

Post autor: szms »

Do orania pola to są potrzebne konie a nie niuty :D
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.8 TSI

Post autor: kamracik »

Lukas81 pisze:
DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.

A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
Masz rację. Moment jest potrzebny, aby upraszczając niwelował masę samochodu (siłę przeciwdziałającą zwrotowi przyśpieszenia), powyżej pewnej wartości nie ma sensu już wartości momentu podnosić, bo auto szybciej nie pojedzie, będzie za to zrywać przyczepność (zarówno w momencie przyśpieszania od zera jak i przy gwałtownym dodaniu gazu w ruchu). Dlatego przy dużym momencie na starcie jest on często ograniczany. Do normalnej, a nawet dynamicznej jazdy wcale nie potrzeba, aż tak dużego momentu, w okolicach ~300 auto naprawdę fajnie już jedzie.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: 1.8 TSI

Post autor: Misiek Fisiek »

Od 250 do 300 jeszcze dość daleko ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
DżejDżej
Posty: 103
Rejestracja: 16 paź 2015, o 10:47
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: JJ
Lokalizacja: GKW

Re: 1.8 TSI

Post autor: DżejDżej »

Lukas81 pisze:
DżejDżej pisze:Tak naprawdę nie ma - chyba że chciałbys orać tym pole.

A dlaczego tak uważasz? Zawsza sądziłem, że im większy moment obrotowy tym auta lepiej przyśpiesza. Mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź?
Dlatego, że cieżko porównać 7-biegowe DSG z 6-stopniowym manualem. Miało by to jakiś sens gdyby dać DSG w ręczny tryb, ale jest całkiem inne zestopniowanie, chociażby ze względu na inna ilość biegów.
Nie widziałem wykresów z hamowni dla żadnego z tych silników więc nie wiem jak ten moment przebiega, ale pewne jest, że nie jest maksymalny w całym zakresie obrotów. A skoro tak to trzeba złapać ten najwyższy punkt, wtedy auto jest najbardziej elastyczne - w DSG masz w dupie który to bieg ma akurat być zapięty, przy przyspieszaniu automat trzyma go w optymalnym przedziale.

Inna rzecz która mnie zastanawia, to jakim cudem oni obcięli ten moment. Jakby nie było moc i moment to nie są dwa odrębne parametry - jedno wynika z drugiego. Żeby osiągnąć tą samą moc przy niższym momencie, silnik musi się kręcić wyżej.
Chyba ze w innym punkcie łapią moc maksymalną...

A jeszcze mała dygresja odnośnie samego DSG i jego oficjalnych parametrów - mokre 6-biegowe ma ponoć max 350Nm. A w nowym Superbie TDI 190 przenosi 400 niutków :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ