[S3] Wymiana Atrapy - Tutorial - bez zdejmowania zderzaka
: 31 sie 2019, o 19:19
Cześć, poniżej tutorial na wymianę atrapy w naszym Superbie - bez zdejmowania zderzaka (dzięki Piotr za konsultacje) - sporo szukałem czegoś podobnego bez sukcesu, więc może komuś się przyda
Zdjęcia robiłem podczas składania więc jest już na nich ta ze Sportline. @Moderatorzy - wiem, że ostatnio powstał wątek w tym temacie, ale chciałem założyć tutorial w osobnym - w razie czego, mogę przerzucić.
1. Na początku trzeba zdemontować plastikową osłonę - 2 x śruba i 2 razy kołek plastikowy. Przy okazji warto zdemontować klamkę otwierania maski - wyciąga się od tyłu klamki plastikową zawleczkę i klamkę podnosimy do góry.
2. Teraz zaczyna się właściwa zabawa przyda się tutaj długi śrubokręt z torxem i giętką przedłużką. Wpierw rant osłony wyciągamy spod osłony chłodnicy, potem warto sobie coś podłożyć żeby powstała szczelina do "wygodnej" pracy:
Śruby wyglądają miej więcej tak (wydaje mi się, że na górnej krawędzi jest ich 5):
Najtrudniej się dostać do tej na środku - nad osłoną radaru:
3. Teraz czas na odkręcenie mechanizmu otwierania maski i klaksonów. Do mechanizmu są 3 śruby: 2 czarne u góry i jedna od przodu. Do tej od przodu trzeba dostać się pod gumową osłoną (sugeruję położyć coś na atrapie żeby jej nie porysować):
4. Teraz czas na ściągnięcie gumowej osłony - ma w sumie 8 zaczepów, które można podważyć śrubokrętem. 4 u góry (czerwone strzałki) i po 2 na stronę (niebieskie strzałki):
Zaczepy trzeba podważyć i pociągnąć do siebie:
5. Po tym można się już dostać do pozostałych 2 x 2 na stronę śrub trzymających atrapę w zderzaku:
6. Teraz pozostaje ściągnąć atrapę - trzyma się na plastikowych zaczepach (chyba w sumie 6) - u mnie nie chciało się to ruszyć, więc opryskałem WD40 i dałem 10 minut - po tym wyszło bez problemu:
7. Teraz montaż nowej atrapy i odwrotna kolejność w skręcaniu Kilka razy przy skręcaniu, użyłem takiego "patentu" na to żeby nie stracić śruby (silver tape zawsze w cenie):
Jakbym coś pominął to pytajcie Mam nadzieję, że komuś się przyda.
(Zamazałem tablice, coby się leasingodawca nie denerwował )
Finalnie wpadły też czarne emblematy i wyjechały oznaczenia z tylnej klapy
Zdjęcia robiłem podczas składania więc jest już na nich ta ze Sportline. @Moderatorzy - wiem, że ostatnio powstał wątek w tym temacie, ale chciałem założyć tutorial w osobnym - w razie czego, mogę przerzucić.
1. Na początku trzeba zdemontować plastikową osłonę - 2 x śruba i 2 razy kołek plastikowy. Przy okazji warto zdemontować klamkę otwierania maski - wyciąga się od tyłu klamki plastikową zawleczkę i klamkę podnosimy do góry.
2. Teraz zaczyna się właściwa zabawa przyda się tutaj długi śrubokręt z torxem i giętką przedłużką. Wpierw rant osłony wyciągamy spod osłony chłodnicy, potem warto sobie coś podłożyć żeby powstała szczelina do "wygodnej" pracy:
Śruby wyglądają miej więcej tak (wydaje mi się, że na górnej krawędzi jest ich 5):
Najtrudniej się dostać do tej na środku - nad osłoną radaru:
3. Teraz czas na odkręcenie mechanizmu otwierania maski i klaksonów. Do mechanizmu są 3 śruby: 2 czarne u góry i jedna od przodu. Do tej od przodu trzeba dostać się pod gumową osłoną (sugeruję położyć coś na atrapie żeby jej nie porysować):
4. Teraz czas na ściągnięcie gumowej osłony - ma w sumie 8 zaczepów, które można podważyć śrubokrętem. 4 u góry (czerwone strzałki) i po 2 na stronę (niebieskie strzałki):
Zaczepy trzeba podważyć i pociągnąć do siebie:
5. Po tym można się już dostać do pozostałych 2 x 2 na stronę śrub trzymających atrapę w zderzaku:
6. Teraz pozostaje ściągnąć atrapę - trzyma się na plastikowych zaczepach (chyba w sumie 6) - u mnie nie chciało się to ruszyć, więc opryskałem WD40 i dałem 10 minut - po tym wyszło bez problemu:
7. Teraz montaż nowej atrapy i odwrotna kolejność w skręcaniu Kilka razy przy skręcaniu, użyłem takiego "patentu" na to żeby nie stracić śruby (silver tape zawsze w cenie):
Jakbym coś pominął to pytajcie Mam nadzieję, że komuś się przyda.
(Zamazałem tablice, coby się leasingodawca nie denerwował )
Finalnie wpadły też czarne emblematy i wyjechały oznaczenia z tylnej klapy