Strona 1 z 1

Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 24 lip 2019, o 15:56
autor: Tomek82
Od miesiąca jestem posiadaczem Superba MY16 2.0 TDI 150km Combi Ambition (70tyś. przebiegu). Niestety moja żona i córka cierpią z powodu bujania samochodu - niedobrze im na zakrętach, przy hamowaniu. Ja jestem odporny i jeździ mi się dobrze, ale rzeczywiście też widzę, że w porównaniu do Vectry GTS (taki Sporline powiedmy), którą miałem wcześniej bardziej lata buda; zakrety też sobie raczej odpuszczam.

Przejrzałem sporo wątków i planują takie zmiany:
1. Wymiana felg z 16' na 17' Myślę o Dotz Misano. /Wolałbym nie wchodzić w 18', głównie ze względu na koszty/ (plus opony - pewnie Michellin Cross Climate+ ze względu na częste przeprowadzki i problem z przewożeniem/trzymaniem opon).
2. Sprężyny - zmiana na Eibach Pro Kit.
3. Za jakiś czas może też rozpórka.
Samochód dopiero co kupiłem i nie mam teraz budżetu na większe zmiany (gwint, nowe amortyzatory).

Jakieś komentarze, sugestie?
Jak to jest z dobijaniem Eibachów - powiniennem się obawiać?

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 24 lip 2019, o 17:18
autor: Enriquez
Sprężyny jeszcze bardziej bujają.

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 24 lip 2019, o 18:09
autor: Tomek82
Hmm, to jak zmniejszyć bujanie, o ile to możliwe, nierozbijając banku?

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 24 lip 2019, o 18:27
autor: Enriquez
Raczej nie eibach. Może coś innego?

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 24 lip 2019, o 21:03
autor: piramida
Zawieszenie gwintowane za 5k ;-)

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 25 lip 2019, o 06:32
autor: rydel
A jak już Eibach to tylko z Bilstein B8. Mam taki zestaw od kilku tygodni i wg mnie takie zawieszenie powinno wychodzić fabrycznie. Samochód pewnie się prowadzi, w miarę skręca i nie buja.

Re: Bujanie - błędnik wysiada pasażerom

: 25 lip 2019, o 09:56
autor: Tomek82
Jako, że amortyzatory mają już 70k za sobą, to chyba rzeczywiście chwilę odczekam i kupię od razu zestaw amortyzatory+sprężyny. Na początek zmienię felgi i opony, bo te na których jest teraz to jakaś tragedia... Myślicie, że wzięcie wersji XL może korzystnie wpłynąć na kwestie bujania samochodu? Profil będzie dośćć wysoki - bo 55, więc na laicki rozum chyba tak...