Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabrać ?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabrać ?
Superb MY2019 nie posiada SLA.
Posiada fabrycznie : xenony z AFS, kamerę, czytanie znaków, radar (ACC do 160km/h), asystenta pasa, rozszerzoną ochronę pieszych, oraz Auto Light Assist czyli auto długie.
Zadaniem jest zmienić lampy na te z końcówką B (015B, 016B lub 017B, 018B) oraz uruchomić to tak by działało. Lampy są do ogarnięcia - nie będzie tanio, ale raczej nowe bo są dostępne.
Schematy instalacji dla mojego auta już mam (erWin to potęga !!!). Wiązka jak i pinout są takie same dla lampy z przesłoną jak i bez. Moduł poziomowania Xenonów (55) ten sam - on tylko odpowiada za poziomowanie a całą resztą zarządza BCM po odpowiednim zakodowaniu oraz kamera.
W/g ETKA są dwa rodzaje modułów sterujących AFSem czy SLA, odbierających po CAN info z 09 : ten dla lampy bez przesłony (8U0 941 329) oraz dla wersji z przesłoną (4H0 941 329).
W necie jest natomiast pełno zdjęć z lampami B i modułami 8U0. Kiedyś było tak, że pierwsze 3 litery/cyfry oznaczały markę a faktycznie tym modułu 6 ostatnich cyfr i literka. Możliwe, że to są te same moduły ?
Ma ktoś furkę 2018/19 z SLA i może w VCDS czy innym sprawdzić jakie ma moduły w lampach ? (Pojawiają się jako SLAVE dla sterownika 55 lub 09). Przydałby się pełen skan z tych modułów z kodowaniem/adaptacjami.
Moje określić mogę jedynie robiąc fotkę od dołu albo wyjmując lampę - stara wersja VCDS nie widzi 55
Zapytacie pewnie czemu nie wziąłem tego konfigurując ? Przegapiłem potwierdzając zamówienie dealerowi a potem było już za późno
Posiada fabrycznie : xenony z AFS, kamerę, czytanie znaków, radar (ACC do 160km/h), asystenta pasa, rozszerzoną ochronę pieszych, oraz Auto Light Assist czyli auto długie.
Zadaniem jest zmienić lampy na te z końcówką B (015B, 016B lub 017B, 018B) oraz uruchomić to tak by działało. Lampy są do ogarnięcia - nie będzie tanio, ale raczej nowe bo są dostępne.
Schematy instalacji dla mojego auta już mam (erWin to potęga !!!). Wiązka jak i pinout są takie same dla lampy z przesłoną jak i bez. Moduł poziomowania Xenonów (55) ten sam - on tylko odpowiada za poziomowanie a całą resztą zarządza BCM po odpowiednim zakodowaniu oraz kamera.
W/g ETKA są dwa rodzaje modułów sterujących AFSem czy SLA, odbierających po CAN info z 09 : ten dla lampy bez przesłony (8U0 941 329) oraz dla wersji z przesłoną (4H0 941 329).
W necie jest natomiast pełno zdjęć z lampami B i modułami 8U0. Kiedyś było tak, że pierwsze 3 litery/cyfry oznaczały markę a faktycznie tym modułu 6 ostatnich cyfr i literka. Możliwe, że to są te same moduły ?
Ma ktoś furkę 2018/19 z SLA i może w VCDS czy innym sprawdzić jakie ma moduły w lampach ? (Pojawiają się jako SLAVE dla sterownika 55 lub 09). Przydałby się pełen skan z tych modułów z kodowaniem/adaptacjami.
Moje określić mogę jedynie robiąc fotkę od dołu albo wyjmując lampę - stara wersja VCDS nie widzi 55
Zapytacie pewnie czemu nie wziąłem tego konfigurując ? Przegapiłem potwierdzając zamówienie dealerowi a potem było już za późno
- Eldar
- Posty: 114
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Mam skany dwóch superbów, jeden z SLA, drugi bez i maja dokładnie te same sterowniki, wersje oprogramowania tych sterowników (dosłownie wszystko). Różnią się tylko dwoma bitami w kodowaniu
Niestety nie wiem czy mają inne numery lamp, ale to mógłbym się dowiedzieć.
Edit.
Kodowanie mogę zrobić bez problemu.
Niestety nie wiem czy mają inne numery lamp, ale to mógłbym się dowiedzieć.
Edit.
Kodowanie mogę zrobić bez problemu.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Szczerze powiem - liczyłem, że się odezwiesz
Już prawie klikam ODB11 Pro... ale najpierw muszę temat do końca rozpoznać.
Czy kodowanie zlecę, czy dam zrobić - bez znaczenia. Jeżeli dam zrobić - to przejadę się do Ciebie albo kupię ODB11Pro.
Mój VCDS nie gada z CAN Extended (18 bitowy ID sterownika) a jedynie z CAN (11 bitowy ID sterownika).
Nie mam możliwości połączenia z kamerką która idzie na CAN-ex jedynie.
Zakładam, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł by w S3 MY19 przerabiać z AFS na AFS + maskowanie - mylę się ?
Schematy mam dla swojego VINu więc nie ma pomyłki, ale opisane są jako "od maja 2017". To chyba platforma MQB miała na to wpływ.
Mówisz o sterownikach 55, 09 i A5 czy modułach slave pod reflektorami - czyli 8U0941329 lub 4HO941329 ?
100% lampy z końcówką "A" są bez, jak to schemat nazywa "świateł postojowych" czyli potocznie zwanych brewek, paseczków, rzęsek itd oraz bez przesłony maskującej dla SLA i jej napędu.
Ich pobór mocy dla układów LED to 18/4,5/18W. Dla lamp "B" z rzęskami to 18/7/18W.
Są dwie nieistotne różnice :
W lampach "A" pin 13 po stronie lampy jest ślepy - nie jest podłączony do niczego wewnątrz lampy.
W lampach "B" rzęski podłączone są bezpośrednio pomiędzy pin 13 z wtyczki 14-bolcowej lampy a masę braną z pinu 7 tej samej wtyczki. Pin 13 prowadzi do BCM T46b pin35. Pin 7 do masy pojazdu.
W lampach "A" podłączony jest "shutter" czyli wyzwalacz elektromagnesu przesłony do pinu 11 i prowadzi do BCM T46b pin 23.
W lampach "B" ten przewód nie istnieje gdyż światła długie realizowane są przez przesłonę maskującą sterowaną przez CAN.
W instalacji samochodu są wszystkie niezbędne kable - zgadzają się kolorki, przekroje, miejsca wpięcia - sprawdziłem dokładnie. Dla lamp "B" nie istnieje kablek do shuttera - można do odłączyć po stronie wtyczki albo zostawić - będzie ślepym połączeniem.
Pinout dla modułów sterujących AFS lub AFS+maskowanie montowanych pod lampami jest taki sam w zakresie podstawowym więc nawet jak się je zamieni nic się nie uszkodzi.
Teoretycznie po samej wymianie lamp powinno działać bez kodowania : kierunki, białe paski led (poziomy i pionowy) oraz krótkie światła xenon (bez możliwości włączenia długich - shutter)
(Podpowiedzcie mi jak się tu wstawia obrazki to pozostawię schematy z opisami dla potomnych)
Już prawie klikam ODB11 Pro... ale najpierw muszę temat do końca rozpoznać.
Czy kodowanie zlecę, czy dam zrobić - bez znaczenia. Jeżeli dam zrobić - to przejadę się do Ciebie albo kupię ODB11Pro.
Mój VCDS nie gada z CAN Extended (18 bitowy ID sterownika) a jedynie z CAN (11 bitowy ID sterownika).
Nie mam możliwości połączenia z kamerką która idzie na CAN-ex jedynie.
Zakładam, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł by w S3 MY19 przerabiać z AFS na AFS + maskowanie - mylę się ?
Schematy mam dla swojego VINu więc nie ma pomyłki, ale opisane są jako "od maja 2017". To chyba platforma MQB miała na to wpływ.
Mówisz o sterownikach 55, 09 i A5 czy modułach slave pod reflektorami - czyli 8U0941329 lub 4HO941329 ?
100% lampy z końcówką "A" są bez, jak to schemat nazywa "świateł postojowych" czyli potocznie zwanych brewek, paseczków, rzęsek itd oraz bez przesłony maskującej dla SLA i jej napędu.
Ich pobór mocy dla układów LED to 18/4,5/18W. Dla lamp "B" z rzęskami to 18/7/18W.
Są dwie nieistotne różnice :
W lampach "A" pin 13 po stronie lampy jest ślepy - nie jest podłączony do niczego wewnątrz lampy.
W lampach "B" rzęski podłączone są bezpośrednio pomiędzy pin 13 z wtyczki 14-bolcowej lampy a masę braną z pinu 7 tej samej wtyczki. Pin 13 prowadzi do BCM T46b pin35. Pin 7 do masy pojazdu.
W lampach "A" podłączony jest "shutter" czyli wyzwalacz elektromagnesu przesłony do pinu 11 i prowadzi do BCM T46b pin 23.
W lampach "B" ten przewód nie istnieje gdyż światła długie realizowane są przez przesłonę maskującą sterowaną przez CAN.
W instalacji samochodu są wszystkie niezbędne kable - zgadzają się kolorki, przekroje, miejsca wpięcia - sprawdziłem dokładnie. Dla lamp "B" nie istnieje kablek do shuttera - można do odłączyć po stronie wtyczki albo zostawić - będzie ślepym połączeniem.
Pinout dla modułów sterujących AFS lub AFS+maskowanie montowanych pod lampami jest taki sam w zakresie podstawowym więc nawet jak się je zamieni nic się nie uszkodzi.
Teoretycznie po samej wymianie lamp powinno działać bez kodowania : kierunki, białe paski led (poziomy i pionowy) oraz krótkie światła xenon (bez możliwości włączenia długich - shutter)
(Podpowiedzcie mi jak się tu wstawia obrazki to pozostawię schematy z opisami dla potomnych)
- Eldar
- Posty: 114
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
A może by tylko podmienić te piny bez wymiany lamp?
Sterowniki 4B (55 w najnowszych nie ma), 09 i A5 są identyczne pod względem hardware i software. Jedyna różnica jaka może być to jest w lampach ale jeszcze nie wiem.
Sterowniki 4B (55 w najnowszych nie ma), 09 i A5 są identyczne pod względem hardware i software. Jedyna różnica jaka może być to jest w lampach ale jeszcze nie wiem.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Podmiana pinów nie jest konieczna i nie ma znaczenia - mam schemat wewnętrzny lampy. W modelu "B" jest dodatkowy silnik sterujący przesłoną dla SLA oraz podłączone są "rzęski". Lampy są kompatybilne ze sobą i po wpięciu B zamiast A zadziała wszystko oprócz rzęsek i świateł długich.
Jeżeli po zmianie kodowania (przed zmianą lamp) na pinie od rzęsek pojawi się napięcie dodatnie 12V to znaczy, ze moduł BCM prawidłowo steruje. To generalnie starcza by uruchomić SLA.
No dobra... czas pokazać o co chodzi z tymi lampami :
Wersja bez SLA - lampy oznaczone "A".
Wersja z SLA - lampy oznaczone "B"
Jeżeli po zmianie kodowania (przed zmianą lamp) na pinie od rzęsek pojawi się napięcie dodatnie 12V to znaczy, ze moduł BCM prawidłowo steruje. To generalnie starcza by uruchomić SLA.
No dobra... czas pokazać o co chodzi z tymi lampami :
Wersja bez SLA - lampy oznaczone "A".
Wersja z SLA - lampy oznaczone "B"
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Moim zdaniem częśc hardwareowa to jest najmniejszy problem w tej całej zabawie.
Jeżeli da się to zakodować w kamerze A5 to jesteś w domu.
Jeżeli da się to zakodować w kamerze A5 to jesteś w domu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
No dokładnie... Wymienić lampy to pikuś, ale spowodować by po CAN poleciało do kontrolerów to co trzeba to już będzie trudniejsze, aczkolwiek nie niemożliwe
Przypuszczam, że eldar nie podzieli się z nami wiedzą o które bity chodzi.
Na logikę - kamerka musi zacząć nadawać z której strony nadchodzi "światło" z naprzeciwka. Na tej podstawie moduły przysłonią xenona by nie oślepić jadącego.
Przypuszczam, że eldar nie podzieli się z nami wiedzą o które bity chodzi.
Na logikę - kamerka musi zacząć nadawać z której strony nadchodzi "światło" z naprzeciwka. Na tej podstawie moduły przysłonią xenona by nie oślepić jadącego.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Radek
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Koledzy, a co z radarami od Blind Spot pod zdarzakiem? Może się mylę ale na ich podstawie maskuje lewą stronę gdy lecisz na pełnych długich i ktoś Cię wyprzedza - światło jest maskowane zanim samochód wjedzie w oko kamery. Chyba, że nie dajesz się wyprzedzić
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Dokładnie - do blinda masz te same dwa radary na tyle co do Rear Trafiic Alert. W sumie mogli iść dalej i zrobić jak w Hyundai SantaFe MY19 - jak coś nadjeżdża to blokuje klamkę drzwi i nie otworzysz ich na jadące auto.
Eldar... idealnie by było sprawdzić czy moduły przyjmą kodowanie przed wymianą lamp. Te kosztują około 5 tyś i zaryzykować taki szmal by się nie udało???
Powinny pojawić się błędy otwartego obwodu dla ledów w rzęskach i błąd sterowania przesłony maskującej.
Potrzebuję jedynie info - czy 4H0941329 jest zamienny z 8U0941329 gdyż wówczas kupię z modułami lub bez.
Zdjęcia mojego nie udało mi się zrobić - nie ma jak, a VCDS nie chce się dogadać
Rzuć proszę w logi te co masz dla modułu 4B i powiedz co tam siedzi dla SLA i bez SLA.
Eldar... idealnie by było sprawdzić czy moduły przyjmą kodowanie przed wymianą lamp. Te kosztują około 5 tyś i zaryzykować taki szmal by się nie udało???
Powinny pojawić się błędy otwartego obwodu dla ledów w rzęskach i błąd sterowania przesłony maskującej.
Potrzebuję jedynie info - czy 4H0941329 jest zamienny z 8U0941329 gdyż wówczas kupię z modułami lub bez.
Zdjęcia mojego nie udało mi się zrobić - nie ma jak, a VCDS nie chce się dogadać
Rzuć proszę w logi te co masz dla modułu 4B i powiedz co tam siedzi dla SLA i bez SLA.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Radek
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Można zamówić BlindSpot bez SLA ale SLA bez BlindSpota nie. Przypadek?
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Pewnie tak.
Możliwe, że wchodzisz na wyższy poziom wyposażenia i jedno z drugim jest powiązane w cenniku, ale nie hardwarem w aucie.
Do BS potrzenujesz dwa radary na tyle (potrzebne też są do Crew Protect - wyczują czy ktoś rozpędzony nie jedzie w Twoje auto). Tutaj widać o co chodzi : https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... t-problem/
Zwyczajnie powiązali w pakiecie z SLA kilka rzeczy - tak mi się wydaje.
Możliwe, że wchodzisz na wyższy poziom wyposażenia i jedno z drugim jest powiązane w cenniku, ale nie hardwarem w aucie.
Do BS potrzenujesz dwa radary na tyle (potrzebne też są do Crew Protect - wyczują czy ktoś rozpędzony nie jedzie w Twoje auto). Tutaj widać o co chodzi : https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... t-problem/
Zwyczajnie powiązali w pakiecie z SLA kilka rzeczy - tak mi się wydaje.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Radek
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Bardzo możliwe, że masz rację ale np. w Volvo maskowanie świateł z lewej strony gdy wyprzedza Cię inne auto "włącza BS" gdy samochód jest obok Ciebie zanim wogóle kamera będzie miała szansę go zobaczyć. Możliwe, że w takiej sytuacji światło będzie maskowane z dużym opóźnieniem i będzie oślepiać a sam SLA w totalu może będzie działał.drookash pisze:Pewnie tak.
Możliwe, że wchodzisz na wyższy poziom wyposażenia i jedno z drugim jest powiązane w cenniku, ale nie hardwarem w aucie.
Do BS potrzenujesz dwa radary na tyle (potrzebne też są do Crew Protect - wyczują czy ktoś rozpędzony nie jedzie w Twoje auto). Tutaj widać o co chodzi : https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... t-problem/
Zwyczajnie powiązali w pakiecie z SLA kilka rzeczy - tak mi się wydaje.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra
Przecież z rozpędu możesz od razu założyć blind spot assist. To prosty mod.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.