Strona 6 z 16

Re: Zawieszenie sportline

: 11 mar 2019, o 16:42
autor: jimw
A śruby kupowaliście nowe czy użyliście odkręconych?

Re: Zawieszenie sportline

: 12 mar 2019, o 07:29
autor: sane
jimw pisze:A śruby kupowaliście nowe czy użyliście odkręconych?
To są tzw. "stretch bolts", więc powinno się je wymieniać na nowe. Tak też każe serwisówka. Ja wymieniłem.
Bardzo ważny jest moment dokręcania - 15Nm + 90 stopni.

Aha, ja nie ściągałem obu wycieraczek i nie demontowałem zupełnie całego plastiku. Zdjąłem tylko wycieraczkę od strony kierowcy (zeszła bez ściągacza), a plastik tylko podniosłem. Bez większych problemów.

Re: Zawieszenie sportline

: 12 mar 2019, o 07:40
autor: jimw
sane pisze:
jimw pisze:A śruby kupowaliście nowe czy użyliście odkręconych?
To są tzw. "stretch bolts", więc powinno się je wymieniać na nowe. Tak też każe serwisówka. Ja wymieniłem.
Bardzo ważny jest moment dokręcania - 15Nm + 90 stopni.

Aha, ja nie ściągałem obu wycieraczek i nie demontowałem zupełnie całego plastiku. Zdjąłem tylko wycieraczkę od strony kierowcy (zeszła bez ściągacza), a plastik tylko podniosłem. Bez większych problemów.
Dziękuję!

Re: Zawieszenie sportline

: 12 mar 2019, o 09:29
autor: orlik
Możesz sane podać nr tych śrub?

Re: Zawieszenie sportline

: 12 mar 2019, o 11:41
autor: sane
orlik pisze:Możesz sane podać nr tych śrub?
Nie pomogę... Kupiłem rozpórkę z grupowego zamówienia z nowymi śrubami już i szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na numery.

Re: Zawieszenie sportline

: 12 mar 2019, o 16:27
autor: Enriquez
Te śruby są bez znaczenia. One nie przenoszą żadnych sił. Trzymają plastikowy koszyk łożyska amortyzatora aby nie wypadł na dziurach.

Re: Zawieszenie sportline

: 13 mar 2019, o 13:31
autor: sane
Enriquez pisze:Te śruby są bez znaczenia. One nie przenoszą żadnych sił. Trzymają plastikowy koszyk łożyska amortyzatora aby nie wypadł na dziurach.
Niemniej jednak serwisówka każe je wymieniać, bo się rozciągają.

Re: Zawieszenie sportline

: 13 mar 2019, o 17:28
autor: Enriquez
Od 15 Nm. Na pewno :)

Re: Zawieszenie sportline

: 13 mar 2019, o 18:20
autor: siemi1
Pourywacie te śruby :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Re: Zawieszenie sportline

: 17 mar 2019, o 09:04
autor: Enriquez
Ruszyła druga tura

Obrazek

Re: Zawieszenie sportline

: 17 mar 2019, o 18:25
autor: Sawior
Opowie ktoś czym się różnią sprężyny ze sportline od standardowych?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zawieszenie sportline

: 17 mar 2019, o 18:30
autor: siemi1
-15mm i twardsze chyba

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Re: Zawieszenie sportline

: 24 mar 2019, o 00:41
autor: Marek_K
zgłaszam się do drugiej tury zapisów na rozpórkę. Może coś pomoże na to paskudne skręcanie nadwozia.

Jestem nowy na forum, ale mogę coś powiedzieć w temacie.
Przejechałem 33,5 kkm sportline 4x4. Konfigurując samochód wybrałem opcję ze sportowym zawieszeniem i progresywnym układem kierowniczym. Nie wiem jak jest w serii, jednak to zawieszenie, jak dla mnie jest porażką. Na dziurach i studzienkach bardzo dobija a niewiele daje na pofalowanych nawierzchniach. Po sezonie jazdy na 19" VEGA są one tuż przed prostowaniem, choć nie zaliczyłem wielu dziur... może 2, może 4... (takie co koła nie urywają). Przy "odpowiednich" prędkościach, gdy wyjdzie w górę, to łapie kangura, że kilka razy głową dachu nie wybiłem. Bardzo nieprzyjemne. Na zakręcie, w takich okolicznościach "nie skręci". Nie szuka przyczepności i nie wgryza się w drogę, co sugerowałaby nazwa - sportowe zawieszenie. Dopiero po kilku miesiącach, gdy na znanych mi drogach zredukowałem prędkość o 1/3 Superb przejeżdżał bez dodatkowych atrakcji. To zawieszenie lubi gładkie drogi, wtedy jest OK. Progresja układu kierowniczego ogólnie jest na plus.
Jeśli ktoś myśli o tzw. radości z jazdy po mniej uczęszczanych drogach, to nie polecam.
Ale rozpórkę chcę kupić.

Re: Zawieszenie sportline

: 24 mar 2019, o 12:37
autor: broniek
Sprężyny tzw. sportowe w sportline sa zdecydowanie twardze od tych w DCC. Za to amory w trybie sport DCC sa twardsze od tych w sportline. Może trzeba pomyśleć o zmianie samych amorów, tulejach z rs3 czy rozporce a najlepiej wsadzić gwint, który powinien rozwiązać większość problemów. Wszystkie możliwe wersje zawiasu w superbie są do dupy, chyba że ktoś lubi pływać łódką.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Re: Zawieszenie sportline

: 24 mar 2019, o 22:19
autor: Marek_K
Tomek,
może trzeba jasno dać znać, że reklama motorsportem i reklamą TV nie stworzą wizerunku tej marki. Chyba, że ma być budżetową wersją dla flot. Więc po co skodzie motorsport, jeśli nie wynika z tego recepta na zawieszenie w autach seryjnych?
Przecież ze sportu wchodzą do serii rozwiązania.
Nie chcę tu być jakimś Leninem motoryzacji, ale przy zakupie nie znałem stopnia rozwoju skody w tych podstawowych problemach, takich jak zawieszenie, czy hamulce... "tylko żeby te plusy, nie przesłoniły wam minusów"...