Koszt Stage 2

Ricco90
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2018, o 19:06
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Piotrek

Koszt Stage 2

Post autor: Ricco90 »

Witam

Moze ktos podrzuci jaki jest koszt Stage 2 do 2.0 TSI 280KM. Z gory dziekuje :)
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

Jaki jest konkretnie zakres stage 2?
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Koszt Stage 2

Post autor: JacekRS »

IC - 4k (Wagner), wydech (DP, kat, srodkowy tlumik) od turbo do ostatnich tlumikow 4k (MG), dolot RacingLine 2k, korekta sofrtu jakies 1k. Czyli w sumie jakies 11-13k.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koszt Stage 2

Post autor: sane »

Ceny trochę spadły...
Podaję bez robocizny za montaż:

IC - 3k (Airtec, Forge, nawet Wagnera da się w tych okolicach kupić)
DP z katem - 1.5-2.5k za spawany w Polsce, markowe od 3k za Milltek do nawet 6k za HJS 3" z katem Euro6 i TUV
Dolot VWR R600 to dziś koszt 1.6k, ale dolot przy Stage 2 nie jest wymagany. Wystarczą przeróbki OEM dolotu za ok. 600 zł (usunięcie przegrody śniegowej, wkładka KN/BMC i kolanko do turbo, którego przy R600 też nie ma).
Soft ECU 1.5-2k
Soft TCU 2k

W 10k być może uda się zamknąć jak się ma warsztat z dorymi cenami za robociznę albo się samemu przynajmniej część roboty ogarnie.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt Stage 2

Post autor: piramida »

JacekRS pisze:IC - 4k (Wagner), wydech (DP, kat, srodkowy tlumik) od turbo do ostatnich tlumikow 4k (MG), dolot RacingLine 2k, korekta sofrtu jakies 1k. Czyli w sumie jakies 11-13k.
w tym przypadku nie będzie korekty softu tylko nowy soft, najlepiej wraz z dsg, compoty ksują za soft silnika i dsg 3500
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt Stage 2

Post autor: piramida »

Jak miałbym robić od początku stage 2 to wolałbym dołożyć drugie tyle i zrobić od razu stage 3 na 500+ bo taki stage wyjdzie najtaniej robiąc go od zera niż najpierw stage 2 a później stage 3
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koszt Stage 2

Post autor: sane »

piramida pisze:Jak miałbym robić od początku stage 2 to wolałbym dołożyć drugie tyle i zrobić od razu stage 3 na 500+ bo taki stage wyjdzie najtaniej robiąc go od zera niż najpierw stage 2 a później stage 3
Downpipe, IC, soft TCU - to wszystko zostanie.
Pat pisał, że Garrett nie wymaga dolotu, więc tu też mod serii wystarczy.

Więc IMO Stage 2 na początek będzie OK.
Natomiast nie ma sensu iśc najpierw w Peruna, a później w Garretta. Ekonomicznie nieopłacalne.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Koszt Stage 2

Post autor: JacekRS »

Tylko nie każdy ma "ekonomicznie" do wywalenia 30k na raz na mody :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koszt Stage 2

Post autor: sane »

JacekRS pisze:Tylko nie każdy ma "ekonomicznie" do wywalenia 30k na raz na mody :)
Dlatego właśnie piszę, że Stage 2 na początek nie gryzie się za bardzo ze Stage 3 na Garretcie...
Tylko przy docelowym setupie na Garretcie nie ma sensu iść w Peruna.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Koszt Stage 2

Post autor: CLO27 »

macie na mqb grupie fb czesi z audiczki do stage 3 powinno pasować...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Ricco90
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2018, o 19:06
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Piotrek

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Ricco90 »

Świetnie wielkie dzięki za informację ;) pozdrawiam
johnson
Posty: 40
Rejestracja: 1 sie 2018, o 11:02
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koszt Stage 2

Post autor: johnson »

Jaki czas 100-200 robi superb zrobiony na stage 2?
Duzo szybciej jest na stage 3?
Takie praktyczne pytanie :)
Ricco90
Posty: 7
Rejestracja: 10 wrz 2018, o 19:06
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Piotrek

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Ricco90 »

Jeszcze w woli ścisłości kat zostaje w Dp ok a moze ktos kojarzy jak to bedzie z normą spalin. Pytam poniewaz mieszkam w DE i auto jest tu zarejestrowane a przy kazdym TÜV-ie sprawdzają a zaczynaja zaostrzac przepisy i jeszcze troche to do Monachium wjechac nie bedzie mozna
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Koszt Stage 2

Post autor: whity »

Będziesz miał problem :/
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt Stage 2

Post autor: piramida »

500+ to czas wysokie 7, 450 to czas wysokie 9, 400 to czasy około 11, 350 to czas około 12.5 jakoś tak to leciało. Stage 2 jest optymalnym serupem na co dzień, 400PS i 500Nm do dupowozu spokojnie wystarcza natomiast przejście na peruna i 450PS to koszt około 5k turbo i strojenie. Najdrożej wychodzi przejście z 450 na 500+ bo około 17k plus około 4k reszte wydechu
ODPOWIEDZ