Koszt Stage 2

MB1981
Posty: 42
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 07:48
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 390KM/520nm

Re: Koszt Stage 2

Post autor: MB1981 »

Ja dodatkowo do stg 2 wstawiłem tłumiki z Golfa VIIR - fajny pomruk za dodatkowe kilka stówek do stage2
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

Odgrzeję trochę temat - Panowie a kojarzycie jakiegoś kompetentnego tunera w okolicach Trójmiasta, który dałby radę ogarnąć stage1 (z wydechem) albo nawet stage 2 w kompleksowy sposób?
Alternatywnie montaż gratów pod stage2 (jeśli miałbym podaną dokładną listę) mógłbym zorganizować u zaprzyjaźnionego mechanika więc tuner byłby tylko do strojenia.

Pzdr,
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jedrek1980 »

Robert z Tune-up
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

jedrek1980 pisze: 11 sty 2020, o 15:40 Robert z Tune-up
Coś u nich robiłeś?

Tune-up znam ale niestety miałem do nich przy okazji Octavii RS kilka podejść i delikatnie mówiąc nie byłem zachwycony. Niby nic nie spartolili ale z terminowością oraz umawianiem się była raczej porażka. Także jeśli ktoś ma jakieś inne sugestie, to chętnie wysłucham.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koszt Stage 2

Post autor: sane »

jimw pisze: 11 sty 2020, o 12:22 Odgrzeję trochę temat - Panowie a kojarzycie jakiegoś kompetentnego tunera w okolicach Trójmiasta, który dałby radę ogarnąć stage1 (z wydechem) albo nawet stage 2 w kompleksowy sposób?
Alternatywnie montaż gratów pod stage2 (jeśli miałbym podaną dokładną listę) mógłbym zorganizować u zaprzyjaźnionego mechanika więc tuner byłby tylko do strojenia.

Pzdr,
MW Motorline, Hutnicza 47, Gdynia

Mechanicznie wszsystko ogarnie na tip top. Jeżeli chodzi o soft, to MW Motorline jest "dealerem" Digitun, czyli absolutny top polskiej sceny tuningu VAG.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

sane pisze: 13 sty 2020, o 09:19
jimw pisze: 11 sty 2020, o 12:22 Odgrzeję trochę temat - Panowie a kojarzycie jakiegoś kompetentnego tunera w okolicach Trójmiasta, który dałby radę ogarnąć stage1 (z wydechem) albo nawet stage 2 w kompleksowy sposób?
Alternatywnie montaż gratów pod stage2 (jeśli miałbym podaną dokładną listę) mógłbym zorganizować u zaprzyjaźnionego mechanika więc tuner byłby tylko do strojenia.

Pzdr,
MW Motorline, Hutnicza 47, Gdynia

Mechanicznie wszsystko ogarnie na tip top. Jeżeli chodzi o soft, to MW Motorline jest "dealerem" Digitun, czyli absolutny top polskiej sceny tuningu VAG.
I to jest konkret namiar - dzięki.
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

Btw - strojenie 280 (nie ważne czy stage 1 czy stage 2) robi się na benzynie 95 czy 98?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

Najlepiej na 98, zresztą jest to i tak zalecane paliwo do tego silnika przez producenta patrz na oznaczeniu po otwarciu klapki wlewu paliwa.
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

orlik pisze: 2 lut 2020, o 12:29 Najlepiej na 98, zresztą jest to i tak zalecane paliwo do tego silnika przez producenta patrz na oznaczeniu po otwarciu klapki wlewu paliwa.
Wiem, że jest to zalecane paliwo do tego silnika i takie właśnie tankuję. Jednak przeglądając facebooki różnych tunerów wielokrotnie spotkałem się z wykresami TSI 280KM, po stage 1 czy stage2 z dopiskiem: auto strojone na paliwie 95. I zastanawiam się z czego to wynika...
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt Stage 2

Post autor: piramida »

bo trzeba być debilem aby jechac na strojenie z tak gównianym paliwem jakim jest 95RON
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Camillinhio »

A jak wygląda kaloryczność paliwa w innych częściach świata i tuning tam? Tylko w Polsce wiedzą jak? ;)

Wysłane z internetu

Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Enriquez »

liczba oktanowa i kaloryczność paliwa to dwie różne rzeczy, drogi kolego
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

piramida pisze: 2 lut 2020, o 21:29 bo trzeba być debilem aby jechac na strojenie z tak gównianym paliwem jakim jest 95RON
Drastycznie to zabrzmiało, ale zgadzam się z Tobą.
Przy serii nie odczuwałem różnicy między 95-98-100, teraz już czuje różnicę nawet między 98-100 i w jeździe i spalaniu.
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Camillinhio »

Enriquez pisze:liczba oktanowa i kaloryczność paliwa to dwie różne rzeczy, drogi kolego
Skrót myślowy ;) Mogłem się wypowiedzieć bardziej precyzyjnie.

Wysłane z internetu

Obrazek
Awatar użytkownika
JacekRS
Posty: 1420
Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:24
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 430PS/535Nm
Imię: Jacek
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Koszt Stage 2

Post autor: JacekRS »

orlik pisze: 3 lut 2020, o 00:44
piramida pisze: 2 lut 2020, o 21:29 bo trzeba być debilem aby jechac na strojenie z tak gównianym paliwem jakim jest 95RON
Drastycznie to zabrzmiało, ale zgadzam się z Tobą.
Przy serii nie odczuwałem różnicy między 95-98-100, teraz już czuje różnicę nawet między 98-100 i w jeździe i spalaniu.
Jaką odczuwasz różnicę w spalaniu przy RON100 i RON98, bo ja żadnej. Wpierdala tak samo na obu.

Z kolei od siebie dodam, że swojego stroiłem na RON100 i na takim jeżdżę i jak ze 2-3 razy wlałem 95`kę (tak na mazowszu i nie tylko, na pipidówach są stacje nawet markowe, które mają tylko 95`kę), to np nie odczułem różnicy w pracy silnika, gdzie coś kiedyś czytałem, że może wystepować spalanie stukowe.
ODPOWIEDZ