Strona 5 z 8

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 08:02
autor: marasmus007
Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
Rzuć okiem na ich facebookowy profil ogłaszali się tam z jakąś promocją na modyfikacje tylnej osi skręcana tarcza 335x22 z adapterem i klockami.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 09:58
autor: gachul
Wojtekk pisze:
Enriquez pisze:Ile liczą za tył?
W sensie adaptery i tarcze.
Zależy od wybranych tarcz. U mnie wpadły nacinane EBC, żeby wyglądem do przodu pasowały. Tarcze + adaptery + klocki, 1.5-2k. Nie pamiętam ile dokładnie u mnie, gdzieś z tego przedziału. I tak jak piramida pisze, trzeba lekko podfrezować tarcze, bo phaeton ma mniejszy otwór.
Nie narzekasz na hałas przy hamowaniu???

ja mam zestaw przygotowany przez BagCorp z tarcza EBC nacinaną... przy wyższych predkosciach wkurzający jest hałas

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 10:26
autor: Enriquez
Ja będę wymieniał te tarczę dziurkowane na pełne. Zastanawiam się tylko czy dać klocki jakieś hiper duper, czy zwykłe brembo. Obecnie mam zwyklutkie brembo za 150 złotych i jest malina, oprócz tego hałasowania tarczy dziurkowanej. Pomimo mocnego ich traktowania klocki wygladają nadal jak nowe.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 18:01
autor: Tom-Tdi
Na bogato jedziesz z heblami z WRK - będzie rzeźnik :twisted:


Enriquez, te najzwyklejsze klocki są na ogół najlepsze, bo nie zarżną tak szybko tarczy i nie piszczą jak hamujący pociąg.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 19:13
autor: Enriquez
Namówiłeś mnie. Tym bardziej że Superb to teraz autko miejskie i nigdzie dalej niż wkoło komina nie jeździ.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 sty 2019, o 21:48
autor: piramida
No na miasto przy wielotłoku nie trzeba nic lepszego jak zwykły klocek który i tak już zrobi robotę, co innego gonienie 200+

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 1 lut 2019, o 05:11
autor: Wojtekk
Ja się zdecydowałem na coś trochę mocniejszego bo maszynownie też ciutkę poprawiłem. Dzisiaj odbieram z CS w Łodzi skodzinke więc zobaczymy jak to teraz jedzie... Narazie ostrożnie bo hamulce przód jeszcze seria, zaciski na przód się właśnie strugają :D

Ad. hałasowania tarcz nacinanych - na tą chwilę nacinane mam tylko z tyłu, nie zauważyłem zmiany w dźwięku hamowania. Klocki z tyłu mam chyba jakieś zwykłe ATE więc może dlatego.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 1 lut 2019, o 11:09
autor: johnson
Ja juz nie kupie nigdy wiecej wierconych.
Zona miala xtraila z tarcza 320mm na przodzie.
Zalozylem wiercone zimmermany i klocek z aso na przod i tyl bo byla lipa z hamulcem. Swoja droga chyba ta sama tarcza i klocek jest w infiniti q50 350km :)
Po 30 tys km przed wyl jak ladujacy mysliwiec.
Zmiana klockow i po 2 tys km to samo.
Wrocilem do tarcz z aso i zwyklych klockow i jest cisza.
Za to na tyle dalej te same klocki i tarcze i cisza.
Wyglada jakby tylko ten przod wyl.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 2 lut 2019, o 07:45
autor: Wojtekk
Może dlatego ze to były zimmermany :) obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.

Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 2 lut 2019, o 09:18
autor: johnson
Wojtekk pisze:Może dlatego ze to były zimmermany :) obstawiam ze w przypadku DBA, PFC albo coś w tym stylu mogłoby być lepiej.

Ad infiniti q50 to tam chyba szły te same heble co do 370Z. A tam akurat były fajne 4 tłoki Akebono z tarczami 355 przód i 350 tył. Chyba tylko w infiniti 2.0t i 2.2d były słabsze heble ale 3.5hybrid i 3.0t miały te lepsze.
Nie wiem czy to kwestia producenta.
Kiedys mialem pickupa L200 i zalozylem DBA. Wtedy sporo ponad 1kpln za 1szt tarczy i klocki ebc tez za okolice 800pln.
Po 10 tys km wylo strasznie po zagrzaniu.
Takze wiercone nie dla mnie.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 4 lut 2019, o 00:16
autor: piramida
Zawracanie dupy z tymi nawiercanymi czy nacinanymi tarczami

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 29 maja 2023, o 22:44
autor: superjachu
Panowie
Jakie są dostępne opcje poprawy hamulców P&P czyli takie wymagające zmiany zacisków, przewodów hamulcowych klocków tarcz oraz tarcz kotwicznych -tzn tych osłon?
Jak rozumiem mamy
1. przeszczep z mocniejszej wersji 280km przód 340mm + tył wentylowany(mam 2.o tdi 190km czyli tył jak pamiętam niewentylowany) - jaki jest orientacyjny koszt samych czesci??
2. przeszczep przedu 4łotłok od macana, tyl można 280km (z tegoc o patrzyłem to sam przód to 5-6tys)

czy są jeszcze jakieś inne opcje typu zwykły zacisk od audi a6 albo coś?

tarcze i klocki w mojej skodzie powoli się kończą i to jest dobry moment żeby coś pozmieniać, auto (z żoną) jeździ głownie po autostradach, z raczej przepisowymi prędkościami wiec standard w zasadzie mi wystarcza, ale jeśli można coś poprawić to zawsze warto,
pozdrawiam jan

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 30 maja 2023, o 10:00
autor: kefirek
było chyba pisane już x-razy ale poświecę się raz jeszcze. W Twoim przypadku masz obecnie heble:
przód tarcza wentylowana 312mm na zwykłym zacisku
tył lita tarcza 300mm na zwykłym zacisku, ale z elektrycznym ręcznym

na przód masz kilka opcji:
Zacisk z kury 280KM - pasuje plug&play - wymieniasz tylko oslony (albo odginasz, ściągasz stare). Oczywiście nowa tarcza 340mm i klocki - ale taki setup jest bez sensu.
Zacisk z Macana/Q5 + tarcza 340mm. Nie potrzebujesz adapetrów, zacisk pasuje plug&play ale trzeba wymienić przewód hamulcowy + osłony. Do tego najprawdopodobniej trzeba dać dystanse, zależy jakie masz felgi. Tarcza i klocki nowe. Zestaw niby ok, ale za niewiele większe pieniądze dostajesz "męskie heble" ;)

"męskie heble"
Zacisk Brembo z panamery/cayenne/tuarega + adapter + przewód hamulcowy + osłona. I wtedy pakujesz sobie tarcze 375mm :) Na pewno dystanse trzeba bedzie wsadzić.
Zacisk Akebono z A6 - droga podobna jak wyżej - ale trzeba uważać jest od groma tych zacisków i trzeba kupić odpowiedni.
Zacisk akebono z RS3/Cupry Formentor (tej 5 cylindrowej) - zacisk pasuje plug&play, wymieniasz tylko przewód i osłony. Wpadają wtedy też tarcze ~370mm i pewnie bez dystansu się nie obejdzie. Ostatnio na rynku pojawiło się trochę ofert na nówki 6 tłokowe zaciski z Formentora w sensownych pieniądzach. Także defacto chyba obecnie najprostsza droga aby w MQB założyć męskie heble, a sam zacisk był dedykowany do MQB. Wszystko inne to jakby nie patrzyć różnego rodzaju kombinacje, mniej bądź bardziej udane. A adaptery produkowane lokalnie na pewno nie mają żadnej homologacji/TUVa itp :) choć od groma ludzi tak jeździ (w tym ja ;)

tył:
zacisk z kury 280km - pasuje plug&play. nie trzeba nawet osłon wymieniać. Dostajesz wtedy wentylowaną tarczę 310mmm
odsuwanie zacisku z kury 280km na adapterze i zakładanie tarczy ~335/350mm - ale z tego co kojarzę taką tarczę trzeba zamawiać u Adama Wareluka.

To tak po krotce. Inną sprawę jest czy taki zestaw chcesz sam składać - na pewno wyjdzie Cie to taniej, ale będzie dużo bardziej czasochłonne, ale spokojnie do zrobienia czy kupujesz gotowca od WRK, Dawida Zająca, Lowride czy innych. Na FB jest grupa o BBK także warto zajrzeć.

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 30 maja 2023, o 21:00
autor: Art e on
Załóż "menski hebel" z adapterem i jak kosmoadapter z panceramelinium postanowi dać dupy przy dobrej (dużej) prędkości to przejdzie Tobie ochota na "menski hebel" 🤣😂🤣🤣😂🤣😂 za to będziesz miał ochotę na zmianę majtow na suche 😀
Abstrahując od miłej pogawędki na przeglądzie z bardziej dokładnym diagnosta.
I od kolejnej rozmowy z dociekliwym panem z ubezpieczalni jak trafi się szkoda i przyjedzie na oględziny.
Także ten tego zastanów się dobrze, może czasem lepiej jest mieć "damski hebel" i spokojny sen 😉

Re: S3 2.0TDI 4x4 swap hamulców z wersji 2.0TSI 280KM

: 2 cze 2023, o 14:08
autor: orlik
Spoko, odpukać 4 lata jakoś hebel WRK 6T 380mm z kosmoadapterem się nie poddaje. A różnica w porównaniu do macana jest dalej kolosalna, bo nawet miałem okazję ostatnio jeździć na macanie u kolegi.

Co nie zmienia faktu, że dla świętego spokoju, i ceny/jakość zaciski brembo z macan jest bezkonkurencyjny.