Strona 2 z 3

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 08:29
autor: whity
:lol:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 09:10
autor: piramida
Wszystko dokładnie jest takie same, silnik, skrzynia, napędy, turbo itd. Jedyne co to środkowy tłumik jest bardziej restrykcyjny. Co do oleju w dsg to jeszcze nie wymieniałem, dopiero za 3k przy 50k, niektórzy przy 30k wymieniają. Myślę że wcześniej skrzynię wymienię na VII biegową niż ją zajadę :mrgreen:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 10:00
autor: Tom-Tdi
Będąc u CS-ów z ciekawości zapytałem jak oni widzą wymiany oleju w DSG i haldexie - zalecają opcję co 40tyś.km

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 15:08
autor: Netlis
W użytkowaniu auto jest ok - silnik, napęd, skrzynia dają radę choć mogła pojawić się 7 DSG. Zużycie paliwa na poziomie zadawalającym. Ma kilka wad akurat u mnie był problem z zawieszeniem, radiem, światłami ale ogólnie samochód jest na plus i po 30 tys. sprawia mi nadal przyjemność z jazdy

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 16:34
autor: Big
Kolego w Pasacie nie ma tiptronica. Zapewne chodziło ci o problemy z tzw. "suchymi" skrzyniami DSG. Możesz się nie martwić, wszystkie auta VAG których moment obrotowy jest wyższy niz 250 Nm maja skrzynie DSG z mokrym sprzęgłem z którymi nie ma problemów. S III z 2.0 TSI (280 KM) ma, z tego co pamiętam, skrzynię DQ381 (jeśli się mylę to mnie poprawcie) ,która jest bardzo dobrą skrzynią i nie ma z nią problemów.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 16:38
autor: CLO27
Poprawiamy cie

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 16:48
autor: Tom-Tdi
Póki co jest dq250, dq381 dopiero dostanie.
Ta pierwsza wiele zniesie, ale czasami zdarzały się przypadki, że podszarpuje przy zmianie niektórych biegów.
Dq381 jest jeszcze mocniejsza i nie występuje póki co problem z szarpaniem.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 26 lut 2018, o 11:01
autor: sane
patefoniq pisze:tiptronic
Tiptronic to automat starego typu, hydrokinetyczny. Możesz mieć takiego w Passacie, ale B5/B5 FL co najwyżej. Później było już DSG.
patefoniq pisze:porsche turbo s albo audi r jest tiptronic.
j/w
W nowszych Porsche masz skrzynię PDK, która działa na takiej samej zasadzie jak DSG (dwusprzęgłowa).
W Audi R8 to samo. Natomiast w RS6/RS7 jest hydrokinetyczny ZF, który znosi większe momenty obrotowe.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 26 lut 2018, o 17:38
autor: patefoniq
http://www.passatworld.com/forums/volks ... ronic.html

cytując:
Passats (B6 2006-2010) can have one of three available transmission

6 Speed Manual.. I believe the last manual passats were the 2008.

6 Speed Automatic Tiptronic.. a true automatic transmission with a torque converter, with available paddle shifters.

6 Speed DSG box (only offered on the 2010s).. this is a MANUAL dual clutch transmission, except the clutch is electrohydraulicly activated (ie. the computer does the clutchwork). This is by FAR the fastest shifting and smoothest transmission although some do have some issues with clutch chatter and "shudder" upon engagement. The DSG box is literally 2 transmissions with a pair of clutches between them. The first transmission works the odd number gears while the other does the evens. This makes gear selection instantenous as the gears are "preselected" before the shift. DSG boxes also preform "match rev" downshifts aka rev matching the lower gear before it is engaged to perform smooth seamless downshifts.
https://forum.vw-passat.pl/topic/25267- ... c-czy-dsg/

https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... post427356

Dużo o tym czytałem i wpis z a3-club najbardziej oddaje rzeczywistość, zwłaszcza ten fragment:
DSG ( obecnie S-tronic) - skrzynia dwusprzęgłowa , automatyczna , w trakcie jazdy na 2 biegu np. ma już "zapięty " 3 bieg a sama zmiana odbywa się przez zmianę docisku na sprzęgle. Czas zmiany to ok. 0,2 s
Nie stosowana w autach o dużej mocy (Nm) ze względu na mniejszą powierzchnię dociskową sprzęgła.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 27 lut 2018, o 08:43
autor: sane
Tyle, że cytujesz źródła amerykańskie, a tamtejszy Passat różnił się od tego na rynki europejskie.
W Europie DSG było dostępne od początku produkcji Passata B6.

I skrzyń DSG też jest wiele, różne rodzaje, różne wytrzymałości.
Oznaczenia typu DQ200, DQ250, DQ381, DQ500. Im wyższy numerek, tym większa wytrzymałość...
Najmocniejsze DSG znoszą i po 800-900Nm z odpowiednim oprogramowaniem, ew. wymianą sprzęgieł na mocniejsze.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 27 lut 2018, o 09:27
autor: bartekpion
o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 27 lut 2018, o 09:32
autor: CLO27
Dsg bylo od 2006..z ameryki to se mustanga albo dodge sciagnij nie passata kufa hehhee

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 27 lut 2018, o 15:52
autor: patefoniq
bartekpion pisze:o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
Dokładnie tak. 2009 rok jest dlatego graniczną datą, ponieważ w 2010 zmieniono zegary z niebieskich na białe (i chyba jeszcze gateway'a na 16 bitowego, ale tu nie jestem aż takim znawcą i mogę pisać głupoty). To było tuż przed liftingiem Superba 2 i wypuszczeniem B7.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 29 paź 2021, o 10:08
autor: artho
Nie wiem czy do 2.0 TSI 280/272/280 powstał lepszy temat "zbiorczy" niż ten, a tym bardziej nie widziałem tematu stricte o spalaniu, mam świadomość, że nie jest on tak popularny jak mniejsze jednostki, więc może nie ma innego tematu o opiniach itd., więc napiszę tutaj :)

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem S3 L&K 2.0 TSI 280KM MY2021, przejechałem już prawie 5000km i cieszy mnie ten silnik każdego dnia :) Mocy nie brakuje, zawsze zapas jest a do tego jak trzeba to spalanie potrafi być bardzo niskie, z ciekawości aż sprawdziłem kilka dni temu ile ten potworek potrafi spalić w trybie EKO na spokojnej autostradzie (prędkości normalne europejskie czyli 120-130km/h) + trochę korka przed autostradą, stąd średnia niższa, wyszło 7.2l/100km, bez tego korka byłoby 7l/100km... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki? :)

Obrazek

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 29 paź 2021, o 10:35
autor: bawl
artho pisze: 29 paź 2021, o 10:08 ... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki? :)

Obrazek
Bo jest grupa kupujących co nie patrzy na spalanie a na ccc. Dlatego warto kupować mniejsze silniki :shock: