Strona 1 z 3

Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 08:17
autor: maciejka
Jestem poważnie zainteresowany zakupem tytułowej konfiguracji. Mam już nawet wybrany konkretny egzemplarz z wyprzedaży rocznika 2017. Natrafiłem jednak na forum na wątek "Wymiana silnika 2.0 TSI 280KM" i nabrałem obaw. Z komentarzy w wątku wynika, że istniał problem źle spasowanych panewek. Wiecie może czy i kiedy z silników usunięto tę wadę? Czy ktoś z Was miał również problemy z tym silnikiem? Jakimi przebiegami możecie się aktualnie pochwalić? A co ze skrzynią DSG, czy jesteście zadowoleni z jej eksploatacji? Z tego co zdążyłem się zorientować jest to tzw. "mokra skrzynia", która przy regularnej wymianie oleju co 30 tys. km nie powinna sprawiać problemów. Jakie macie ogólnie odczucia z eksploatacji tego napędu? Warto?

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 08:55
autor: Carly_pl
280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy. Co do samego silnika, to rozmawiałem z naszymi Klientami i nikt takiego problemu nie miał (przebiegi od 20tyś do 160tyś km).

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 09:02
autor: CLO27
piramida zmodzonym na 444 kunie zrobil już ponad 40k km...

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 09:05
autor: Carly_pl
CLO27 pisze:piramida zmodzonym na 444 kunie zrobil już ponad 40k km...
Spokojne rodzinne kombi :lol:

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 21:46
autor: Adzio202
hej,

ja mam juz 9200 km i jak na razie świetnie jeździ. Skrzynia spisuje się super. Ogólnie wrażenia z jazdy mega :)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 21 lut 2018, o 21:56
autor: Tom-Tdi
Carly_pl pisze:280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy.
A jaki osprzęt różni go od rówieśników??

Golf R z początku produkcji w pewnym momencie miał serię wadliwych turbin, ale póki co o jakiś większych przygodach tego motoru nie słychać.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 06:55
autor: JacekRS
Środkowy tłumik ;)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 07:13
autor: Carly_pl
Tom-Tdi pisze:
Carly_pl pisze:280-konne 2.0 TSI to ten sam motor, co m.in. w Golfie R czy Leonie Cupra - różni się natomiast osprzętem. Nie słychać, żeby R'ki czy Cupry masowo trafiały do naprawy.
A jaki osprzęt różni go od rówieśników??

Golf R z początku produkcji w pewnym momencie miał serię wadliwych turbin, ale póki co o jakiś większych przygodach tego motoru nie słychać.
Głównie turbo. Na początku faktycznie były problemy z turbinami, ale później wszystko wyszło na prostą :)

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 08:07
autor: sane
Carly_pl pisze:Głównie turbo.
:?:

Turbo jest takie same w R, Cupra, Clubsport itp. itd.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 08:26
autor: feels3
280, 290, 300 to są dokładnie te same motory.

220 i 230 różni się osprzętem (w tym turbo), względem mocniejszych wersji, ale tych różnic nie jest mało i wpływają na potencjał do tuningu, nawet wymieniając na większe turbo, max przyrosty są sporo mniejsze. Stage 3 dla 220/230 to max 380-400KM, gdzie dla wersji 280-300, nie wiele mniej można ugrać samym softem.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 08:29
autor: Tom-Tdi
JacekRS pisze:Środkowy tłumik ;)
Dokładnie, układ wydechowy jest inny, reszta jest wsio to samo.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 08:37
autor: sane
feels3 pisze:280, 290, 300 to są dokładnie te same motory.
W sumie nie wiadomo czy idealnie w 100% takie same, bo różnią się oznaczeniami (CJXA, CJXB, DJHA, DJHC itp. itp.), ale zasadniczo to masz rację, to te same motory.
feels3 pisze:Stage 3 dla 220/230 to max 380-400KM, gdzie dla wersji 280-300, nie wiele mniej można ugrać samym softem.
W wersji 280-300 też nie ugrasz więcej niż te 380-400KM bez wymiany turbiny na hybrydę albo jakiegoś GTX...
Można też w ramach Stage 3 hybrydę zapakować do 220-245 (a nawet i do 1.8) i mieć moce 450+ (i takie auta jeżdżą - wystarczy spojrzeć na Octavia.Team), ale sam silnik CJX/DJH jest lepiej zaprojektowany na większe moce.

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 22 lut 2018, o 15:24
autor: maciejka
Z waszych wypowiedzi odnoszę wrażenie, że silnik i napęd jest ok, nawet pomijając aspekt zwiększania mocy :)))

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 07:28
autor: patefoniq
A powiedzcie jeszcze, jak jest ze skrzynią biegów, bo ja w superbie mam dsg, a w passacie tiptronic i czytałem, że ta druga wytrzymuje bez problemu ogromne moce i momenty, a dsg średnio, dlatego właśnie w porsche turbo s albo audi r jest tiptronic. Może ktoś mądry się wypowiedzieć, proszę, na ten temat, w miarę jasno? :-)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?

: 24 lut 2018, o 08:22
autor: CLO27
W ktorym passacie masz tiptronic????