S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Hello. Superb III kombi 2.0 Tdi, 4x4, 190 KM. (przebieg duży 440000, autostradowy w 90 proc. Auto nie katowane) Pierwsze problemy: coś wyje jakby bardziej z tyłu przy prędkościach już między ok. 45 - 90 km/h. Łożyska z tyłu wymienione nowe, oleje w układzie napędowym wymienione nowe (spuszczony stary olej z dyfra, haldexa czysty bez "gwiezdnego pylu") , opony Michelin nowe, nie wyząbkowane zimowe sprawdzane, na letnich tak samo wyje, koła wyważane przy pomocy Huntera. Może miał ktoś podobny problem i wybrnął? Poniżej tych prędkości tak mocno nie wyje, powyżej również wycie mocno zanika, najciszej przy 110 km/h. Na przednim siedzeniu kierowcy słychać najbardziej i najgorzej przy ok 80 km/h - wtedy też jakby coś przeskakiwało ( sorry - łududududu ) Przy skręcaniu kierownicą wyje tak samo. Jakiś pomysł na dalszą diagnozę - sposób? Łożysko podpory wału może tak buczeć bez wibracji ( zasugerował posiadacz Passata B8 ), tłumik drgań może? Termin warsztatowy za tydzień dopiero. Pozdrawiam. ( nie znalazłem takiego problemu na tym forum przy S3 lub źle szukałem - przepraszam )
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Dyfer do regeneracji, łożyska słabe. W 5 generacji Haldexa w dyferencjale łożyska padły i do wymiany z mechanizmem różnicowym, który też jest słaby. Fabryczny mi wytrzymał 250 tys. km. To już trzeci dyfer w tym aucie. Koszt łączny operacji 3 tys. zł. - dla informacji.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
czyli rozumiem pierwszy wytrzymał 250 a drugi 190 ? co daje 440tyś.
i to na trasie tylko ?
kurde..szybko jakoś ..
i to na trasie tylko ?
kurde..szybko jakoś ..
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Tak, niestety. Dziś odebrałem ten pierwszy z regeneracji, trzeba było wymienić w nim łożyska i mechanizm różnicowy, też się skończył... Jutro montaż, zobaczymy jak poszła regeneracja. O dziwo tarcze Haldexa w bardzo dobrym stanie i pompa też, wystarczyło dobrze wyczyścić i zalać nowym olejem. Zalecenie wymiany oleju w Haldex częściej - co 30 tys. a dyfer co 60 tys.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
kurde no to jakoś szybko..
czyżby duże prędkości miały tu jakieś znaczenie ?
czyżby duże prędkości miały tu jakieś znaczenie ?
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Myślę, że intensywna eksploatacja, słaba jakość materiału oraz wielokilometrowe bardzo długie trasy mając na uwadze, że tył zawsze mimo wszystko cały czas pracuje w kilku procentach, nie jest całkowicie odłączony. Działa to świetnie, pomaga i spełnia swoją rolę, ale w przypadku takiej eksploatacji, jak moja, to bardzo kosztowne rozwiązanie. W każdym razie bezpieczeństwo Klientów i własne są moim priorytetem. Na pewno kolejne auto do mojej roboty też będzie Skodą Superb 4x4. Dyfer już w aucie, przy 80 km/h jakbym elektrykiem jechał, w końcu nie wyje i wróciła przyjemność z jazdy ( sorry za edit )
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Szacunek że mimo posiadanie skody super zdecydowałbys się na kolejną. Ja zdecydowanie nie.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
W działalności, którą prowadzę tylko Superb spełnia moje wymagania.
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Chyba że tak. Ja mam ale szczerze mam jej dość;) chociaż polift sportline 280hp mnie kusi.. ale w jej cenie można mieć BMW g30 520i. Mówię o autach 2018 i z przebiegiem do 50k km..
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 lip 2018, o 13:04
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mihoo
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: S3, 4x4, TDi 190 KM - Wyje, dudni, buczy raczej coś z tyłu
Dla mnie Superb to tylko auto użytkowe spełniające wymagania przestrzeni i komfortu. Podniecać nie ma się czym zbytnio, nic nadzwyczajnego, zwykły pojazd jak wiele innych. Odsłonięte ramy okienne nie dają wrażenia auta klasy średniej wyższej a do Premium w kwestii takich detali jeszcze daleko... Wygrywa tylko przestrzenią, na której w moim przypadku najbardziej mi zależy. Prywatnie Skoda - nigdy