Gasić czy nie gasić ?
Kilka razy zauważyłem podwyższone obroty na postoju, spalanie w okolicach 0,7-0,9 l/h ( normalnie 0,5 l/h) wentylatory pracują żaden komunikat się nie wyświetla ale objawy wskazują na regenerację filtra DPF. Pytanie olać temat i normalnie wyłączyć silnik, czy czekać aż obroty spadną do normalnych jeżdżąc w bez sensu po okolicy lub stać w miejscu i truć środowisko?
Jeden serwis twierdzi że gasić i niczym się nie przejmować, w innym mówią że lepiej poczekać aż się się zakończy.
Zauważyłem że średnio co 800-900 km proces się powtarza i trwa około 10 -15 minut.
Regeneracja DPF-a
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Regeneracja DPF-a
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Regeneracja DPF-a
Pewnie że gasić. Samochód jedzie z punktu A do B, bez punktów pośrednich potrzebnych na "przeczekanie". Kończysz jazdę, wyłączasz i finito. a DPF niech się regeneruje sam jak trzeba. Poza tym do pełnej regeneracji potrzebujesz naprawdę wysokich obrotów, a nie podwyższonych. Żadnych obaw.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Regeneracja DPF-a
W dizlu mega wysokie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ