Długie kręcenie rozrusznikiem

Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Elninjo »

Coraz częściej przy uruchamianiu silnika (nawet na ciepłym silniku) zdarza się, że rozrusznik musi pokręcić 2-3 sekundy zanim "złapie" i zadziała...
Z reguły jest od tzw. palca ale coraz częściej jest taki objaw jak wyżej.
Zapytałem w serwisie i mówili coś o czujniku położenia wału korbowego ale w związku z tym, że nie daje żadnych błędów to nie mogą nic zrobić... Do momentu jak nie odpalę gdzieś w mieście bądź trasie...
Macie coś podobnego?
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Łuki_ssuperb »

Jak masz diesla to mogą być to również świece...
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Elninjo »

Wiem ale świece nie grzeją jak silnik ciepły więc nie jest to powiązane

Wysłano z Elninjo S7 Edge
krzysztofjarzyna
Posty: 4
Rejestracja: 22 lut 2018, o 20:10
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Arek

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: krzysztofjarzyna »

Odświeżam post. Mam 2 SIII 190PS 2.0. PO 2 dniowym postoju kilka razy zdarzyło się chechłać 2-3 sekundy zanim zaskoczyła - auto 16kkm przebiegu, w nowszej - 4kkm przbieg - pierwszy raz w ubiegłym tygodniu. Zawsze na zimnym silniku - temat sporadyczny - raz na 30 uruchomień na zimno ale niepokoi. Serwis każe przywieźć auto na 2 dni do ostudzenia... Nie ma takiej opcji.
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Elninjo »

Kiedyś w Fabii miałem to samo i po jakimś czasie padł czujnik położenia wału...
Teraz mam w SIII to samo co piszesz ale serwis stwierdził, że błędów nie ma to nie ma sprawy... Jak padnie do końca to się zajmą.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Tom-Tdi »

Jak padnie calkiem to nie pojedzie dalej.
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Elninjo »

Tom-Tdi pisze:Jak padnie calkiem to nie pojedzie dalej.
No tak jest... Fabia została na skrzyżowaniu, trzeba było lawecić...
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Długie kręcenie rozrusznikiem

Post autor: Mej »

Brak sygnału czujnika obrotów (lub niewiarygodny sygnał) raczej na pewno zapisałby się w pamięci usterek.
Przy takich objawach szybciej zainteresowałbym się akumulatorem i EWENTUALNIE rozrusznikiem.
Przy braku wymaganych obrotów wału korbowego ECU nie umożliwia rozruchu. Ale to jedna z wielu innych możliwości.

Problemy z czujnikami obrotów (wałka rozrządu) były powszechne ale w poprzedniej generacji diesla (PD).
Tak samo ze zbyt rygorystycznym oprogramowaniem dotyczącym obrotów wału podczas ciepłego rozruchu. W tym przypadku tunerom poprawki zajmowały kilka chwil.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ