Test zegarów

semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Witam - od niedawna jestem właściciel Superba III (benzyna 1.4 125) i mam troszkę dziwnych zachowań. Najciekawsze dotyczy testów zegarów przy starcie - chyba nazywa to się cluster staging. Otóż czasem działa a czasem nie. Raz wskazówki polecą do końca zakresu a przy ponownym włączeniu już nie - i tak bez żadnej logicznej zależności (samochód uruchamiany na zimno, czy na ciepło). Oczywiście byłem w ASO, które początkowo stwierdziło, że dziwne "bo u nich działa". Nagrałem filmik i im pokazałem to zaprosili kolejny raz. Faktycznie tym razem sami stwierdzili, że raz działa a raz nie. No ale nie wiadomo czemu (bo błędów brak). Wysłali zapytanie do Skody i dziś przyszła odpowiedź, w skrócie, że czasem może działać a czasem nie (a formalnie napisali, że jeśli samochód nie stoi więcej niż 2 godziny, to w celu ochrony silniczków procedura testów zegarów może być czasem wstrzymywana). Tłumaczenie wydaje mi się dziwaczne (bo nie ma żadnej prawidłowości - zresztą jak wspominałem na zimnym też nie działało). Co o tym sądzić? I czy ktoś się z tym spotkał (starałem szukać na forum ale jakoś nic w tym temacie nie znalazłem) ?
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

A gdyby jednak nie udało się znaleźć pomysłu co jest nie tak (albo, że jednak jest ok), to będę bardzo wdzięczny jeśli ktokolwiek potwierdzi, że zegary tak się zachowują (lub zachowywały) i w jego aucie.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Test zegarów

Post autor: Enriquez »

Generalnie nie oczekuj, że za każdym włączeniem w pozycję zapłon one zadziałają. O ile pamiętam jeżeli silnik zgasisz i otworzysz drzwi i zamkniesz auto, to test powinien się wykonywać za każdym razem tej sekwencji. Natomiast samo kreceni kluczykiem czy naciskani guzika od stacyjki spowoduje wykonanie takiego testu tylko raz.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Dziękuję za odpowiedź - gdyby było tak, że wskazówki tylko przy pierwszej próbie zadziałają (ewentualnie przy jakiejś sekwencji - np. z tym otwarciem drzwi albo na zimnym silniku) to bym się tym nie przejmował. Problem w tym, że np. 3 razy spróbuję włączyć i wskazówki nie reagują a nagle za 4 próbą zadziałają (i np. za kolejnymi próbami także). Wspominałem, że w sumie to nie tylko dziwne zachowanie wskazówek - jeszcze inna sprawa (która według ASO też ma być zupełnie normalną) to zachowanie start-stop. Na dość zimnym silniku dojadę do świateł - system zadziała (tzn. wyłączy silnik) ale na 15 sekund i ponownie włączy silnik (oczywiście ja siedzę i nic nie robię) - ale co ciekawsze silnik popracuje kolejne 10 sekund i ponownie zostanie wyłączony. Ja rozumiem, że system niby inteligentnie nadzoruje kiedy włączyć a kiedy wyłączyć (i że to zależy niby od nieuchwytnych dla kierowcy czynników) ale to włączanie i wyłączenie silnika raz za razem?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Test zegarów

Post autor: Enriquez »

Wyłącz to i nie będziesz miał problemu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Tak - też to brałem pod uwagę ;) Gdybym miał pewność, że to tylko takie "bajery" to pewnie tak - no ale jaka gwarancja, że to nie tylko zegary źle kontaktują ? A jak i inne czujniki działają tak sobie? Jak byłem w ASO opowiedziano mi historię jak to kobieta siadając do skody i zapomniawszy zapiąć pasy nie miała komunikat o niezapiętych pasach (tzn. skoda jej "nie widziała"). Można zlekceważyć - tylko jak będzie wypadek to poduszka już nie wypali...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Test zegarów

Post autor: kamracik »

Stary, ale zastanów się o czym piszesz.. boisz się wyłączyć start-stop, bo jakie to będzie miało konsekwencje, a liczysz na ASO, że wykryje coś co się nie odzywa, nie ma na to testu, tymczasem nie potrafią Ci odpowiedzieć dlaczego wskazówki nie latają jak powinny :lol:

Gnęb ich i tyle jeśli to tak Tobie przeszkadza. Z tym Start-Stop, to w sumie nie odpowiedzą Ci, bo tyle czynników ma na to wpływ, że głowa mała. Przeczytaj instrukcję, bo może jakoś pobudzasz go (dotknięciem pedału któregoś, manetki itd.).
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Nie chcę wdawać się w utarczki słowne ale proszę się samemu zastanowić co się pisze i nie sugerować mi robienia problemu z niczego. Samo ASO stwierdziło, że sprawę należy zbadać bo efekt wariujących zegarów może mieć konsekwencje i na inne elementy - np. czujnik parkowania, czy radar do tempomatu a być może właśnie i na start-stop.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Test zegarów

Post autor: kamracik »

Nie chcę się wdawać w żadne utarczki, luzik. Nie piszę też, że robisz problem z niczego, bo uważam, że kupując czy to Skodę czy Mercedesa to produkt powinien być działający w 100%.

Mówię tylko, ze liczysz na ludzi z ASO, którzy czasami naprawdę prostych rzeczy nie ogarniają zależnie od danej jednostki, a tutaj jeśli chodzi o zegary czy start-stop, nawet nie mają wiedzy co siedzi w środku i co od czego jest zależne. Mogą liczyć tylko na centralę, która pewnie w pewnym momencie stwierdzi zegary lub jakiś moduł do wymiany i tyle.
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Dziękuję za odpowiedź. No cóż - zdaje sobie sprawę, że w ASO mają z tym problem... No i wiem, że nikt mi na żadnym forum zdalnie nie zdiagnozuje samochodu ;) Chodzi mi tylko o to, czy ktoś się spotykał z taką przypadłością czy nie - jeśli faktycznie u innych te zegary chodzą przy starcie jak chcą, to rozumiem, że pewnie nie mam co się przejmować. No ale jak u wszystkich generalnie to działa, no to muszę pomęczyć i ASO i Skodę. W ASO stwierdzili, że być może mi wymienią zegary no ale muszę sam ponagrywać jak się one zachowują i dostarczyć do nich materiał wideo.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Test zegarów

Post autor: kamracik »

Metoda na zmęczenie.. często tak robią.
semperfelix
Posty: 7
Rejestracja: 31 sty 2018, o 13:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Test zegarów

Post autor: semperfelix »

Domyślam się... Obecnie poprosiłem o oficjalną odpowiedź Skody na mój problem na piśmie. No i odpowiedzi nie dostałem choć ASO ją podobno ma (co prawda dużo czasu nie minęło więc może jednak dostanę).
Ponury83
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2017, o 13:24
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Test zegarów

Post autor: Ponury83 »

Cześć, mam to samo , auto odebrane 03.02.2018 , test raz działa raz nie, czasami jest tak ze jak hamulec wcisne to zadziałają, a czasem nie, czasami po wejściu 1 raz do auta, a czasami mogę próbować kilkanaście razy i działa.

Z dodatkowych usterek to jeszcze para wodna, właściwie krople na kole zapasowym pod pokrywą w bagażnika, oraz zaparowane reflektory.
jarzyn
Posty: 92
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 15:47
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Silesia

Re: Test zegarów

Post autor: jarzyn »

Ponury83 pisze:Cześć, mam to samo , auto odebrane 03.02.2018 , test raz działa raz nie, czasami jest tak ze jak hamulec wcisne to zadziałają, a czasem nie, czasami po wejściu 1 raz do auta, a czasami mogę próbować kilkanaście razy i działa.

Z dodatkowych usterek to jeszcze para wodna, właściwie krople na kole zapasowym pod pokrywą w bagażnika, oraz zaparowane reflektory.
Reflektory powinny przestać parowac po kilku tygodniach.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Test zegarów

Post autor: Enriquez »

ja mam 2 lata i jakoś nie przestały
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ